x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Ponta: Nu o să avem autostrada Comarnic - Brașov în următorii 6 ani

0
25 Ian 2020 - 14:35
Ponta: Nu o să avem autostrada Comarnic - Brașov în următorii 6 ani


Liderul Pro România, Victor Ponta, afirmă că Autostrada Comarnic-Braşov nu va fi finalizată în următorii şase ani, el acuzând Guvernul Orban că a anulat toate procedurile întreprinse până acum în vederea pregătirii demarării lucrărilor.
"Bâlbe + minciuni + date false + incompetenţă + ticăloşie. Nu o să avem Comarnic - Braşov în următorii 6 ani ( în varianta cea mai optimistă)", a scris Ponta pe Facebook.

El a amintit că în anul 2014 au fost terminate toate procedurile tehnice şi financiare, inclusiv acordul BEI şi BERD, şi trebuia să fie semnat contractul de execuţie cu trei companii europene, termenul de execuţie fiind iunie 2018.
"Traian Băsescu ne-a făcut sesizare la DNA, doamna Kovesi a deschis un dosar pe vorbele lui Băsescu, evident că nu au găsit absolut nimic ilegal, dar au închis dosarul după 2015 când am demisionat. Klaus Iohannis a spus şi el (luând de bune ce se văicărea madam Gorghiu la televizor) că nu se poate face proiectul până nu se pronunţă DNA dacă a fost ceva ilegal. Toate studiile tehnice internaţionale şi auditate au arătat un cost total (proiectare, exproprieri, execuţie , finanţare) de 1,8 miliarde euro, cine spune că o face cu 1 miliard minte", afirmă preşedintele Pro România.

Potrivit acestuia, Autostrada Comarnic - Braşov nu este eligibilă la fonduri europene.
"Prin ordonanţa stupidă adoptată de Guvernul Orban s-au anulat absolut toate procedurile făcute până acum. Acum toate procedurile trebuie reluate de la zero. 18 luni pregătire documente + 18 luni licitaţie şi proiectare + 36 luni execuţie ( dacă totul merge perfect şi dacă se alocă banii ) = 72 de luni. Din cauza prostiei şi ticăloşiei lui Băsescu, Gorghiu, Dragnea, Dăncilă şi acum Orban în cazul cel mai fericit se va circula pe Autostrada Comarnic - Braşov peste 6 ani din această zi, iar oamenii care stau în trafic îi votează tot pe cei de mai sus", a mai scris fostul premier.

Premierul Ludovic Orban a declarat în urmă cu o săptămână, că până la sfârşitul lunii ianuarie - începutul lunii februarie, Guvernul va lua o decizie în privinţa realizării autostrăzii Comarnic - Braşov şi a adăugat că, în opinia sa, proiectul ar trebui continuat cu finanţare de la buget.
"Am anunţat că vom lua o decizie. Vom face, fie prin PPP (parteneriat public-privat - n.r.), dar nu PPP-ul ăsta care l-au inventat (fostul Guvern - n.r.). Până la sfârşitul lunii ianuarie vom lua o decizie pe Comarnic - Braşov. Dacă mă întrebaţi pe mine care este punctul meu de vedere eu cred că nu are rost să ne complicăm într-un PPP, acolo trebuie să-l facem pe buget. Trebuie revizuit de urgenţă studiul de fezabilitate, că studiul de fezabilitate e un pic mai vechi, revizuirea nu înseamnă, după părerea mea, schimbarea soluţiei tehnice, ceea ce înseamnă o durată mai scurtă de revizuire a studiului de fezabilitate şi să dăm drumul la licitaţie şi să finanţăm din buget. Asta este decizia mea, care e cea mai simplă, controlezi cel mai bine toţi paşii procedurali", a afirmat Orban, duminică, la Hotnews.

Guvernul a dezbătut, pe 16 ianuarie, în primă lectură, proiectul de ordonanţă care vizează anularea procedurilor de contractare a investiţiilor în parteneriat public-privat aflate în derulare la nivelul Comisiei Naţionale de Strategie şi Prognoză, a precizat şeful Cancelariei premierului, Ionel Dancă.

"Vor fi, practic, modificate atribuţiile şi funcţiile Comisiei Naţionale de Strategie şi Prognoză în ceea ce priveşte procedurile de contractare a investiţiilor în parteneriat public-privat, în sensul în care procedurile aflate în derulare la nivelul Comisiei Naţionale de Strategie şi Prognoză se anulează", a declarat Ionel Dancă, la finalul şedinţei de guvern.

Şeful Cancelariei prim-ministrului a explicat că este vorba despre două proceduri aflate în acest moment în desfăşurare: procedura pentru autostrada Comarnic-Braşov şi cea pentru autostrada Târgu-Neamţ - Iaşi - Ungheni.
"Ambele propuse în mod absolut fantasmagoric de către fostul guvern a fi realizate în parteneriat public-privat de către o instituţie fără competenţe, fără expertiză în domeniu, respectiv Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză. Proiectele vor fi preluate la nivelul ministerelor de resort şi vor fi în acest sens analizate pentru identificarea de soluţii realizabile, realiste, de finanţare în perioada următoare", a mai declarat Dancă.

AGERPRES 

Citeşte mai multe despre:   Victor Ponta,   autostrada comarnic brasov

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Chirițoiu: Sunt discuții pentru acordarea de ajutoare de stat pentru Complexul Energetic Oltenia și TAROM

Chirițoiu: Sunt discuții pentru acordarea de ajutoare de stat pentru Complexul Energetic Oltenia și TAROM
Autorităţile din România sunt în discuţii cu Comisia Europeană (CE) privind acordarea de ajutoare de stat Complexului Energetic Oltenia, afectat de creşterea preţurilor la certificatele de emisie, şi companiei...

Creștere spectaculoasă a prețului aurului. A ajuns la un maxim istoric

Creștere spectaculoasă a prețului aurului. A ajuns la un maxim istoric
Gramul de aur s-a scumpit cu 1,48 lei (0,66%), până la o cotaţie de 225,2035 de lei, de la 223,7158 lei, cât anunţase luni Banca Naţională a României (BNR), înregistrând din nou o valoare record. Pentru...

Virgil Popescu: Am luat decizia să nu mai existe achiziții ale Ministerului Apărării, fără ca acestea să se întoarcă în economie

Virgil Popescu: Am luat decizia să nu mai existe achiziții ale Ministerului Apărării, fără ca acestea să se întoarcă în economie
Ministrul propus al Economiei, Virgil Popescu, a declarat că se va impune, prin contractele de compensare, ca aceia care vor să vândă armament sau vor să vândă Ministerului Apărării prin contractele offset...

Curs valutar 18 februarie: Leul doborât de principalele valute

Curs valutar 18 februarie: Leul doborât de principalele valute
Record după record pe piața valutară. BNR a anunţat, marţi, un curs de referinţă de 4,7800 lei/euro. Dolarul american şi preţul aurului continuă ascensiunea şi ating noi niveluri record, iar francul...

Virgil Popescu: Subvenția pentru încălzirea bucureștenilor se duce în gaura neagră care devine Termoenergetica

Virgil Popescu: Subvenția pentru încălzirea bucureștenilor se duce în gaura neagră care devine Termoenergetica
Subvenţia pentru costul încălzirii bucureştenilor se duce în gaura neagră care devine compania Termoenergetica, iar fără reabilitarea reţelei de termoficare primare şi secundare energia termică va continua...

O mare platformă de piese și accesorii auto își deschide un nou magazin în București

O mare platformă de piese și accesorii auto își deschide un nou magazin în București
AutoEco.ro, magazin online de piese şi accesorii auto din România, deschide un nou magazin offline în Bucureşti, ca parte a strategiei de dezvoltare a acestui segment, care completează business-ul online, dar şi a...

Chirițoiu: Finalizăm investigația din industria lemnului în acest an. Suspectăm înțelegeri la licitațiile Romsilva

Chirițoiu: Finalizăm investigația din industria lemnului în acest an. Suspectăm înțelegeri la licitațiile Romsilva
Anul acesta vom finaliza investigaţia deschisă pe industria lemnului, unde suspectăm înţelegeri la licitaţiile organizate de Romsilva, a declarat preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan...

Chirițoiu: Presiunea politică a fost mai intensă dar există și o agresivitate a mediului de afaceri. O multinațională a amenințat la mine în birou

Chirițoiu: Presiunea politică a fost mai intensă dar există și o agresivitate a mediului de afaceri. O multinațională a amenințat la mine în birou
Anul 2019 a adus o presiune mai intensă a politicului asupra Consiliului Concurenţei, dar şi o agresivitate din partea mediului de afaceri, iar totul a culminat cu o multinaţională, care a ameninţat public...

Educația migrează către studiile practice, de scurtă durată

Educația migrează către studiile practice, de scurtă durată
Ruptura dintre universități și piața forței de muncă s-a observat nu doar în România, ci și în celelalte țări europene, după căderea regimului comunist. Lipsa de corelare între curricula universitară și...

Industria de apărare, împinsă pe teren minat

Industria de apărare, împinsă pe teren minat
Galerie Foto Alături de Polonia, ţara noastră are cel mai consistent buget destinat apărării din zona Europei Centrale şi de Est. Deşi investim în echiparea armatei, la industria autohtonă de armament ajung doar firimituri...

Salariul minim european dă frisoane patronilor români

Salariul minim european dă frisoane patronilor români
Introducerea salariului minim european, care ar trebui să fie de 60% din salariul mediu pe economie, ar pune la pământ majoritatea firmelor mici şi ar alunga multinaţionalele din România, susţin liderii Consiliulu...

Renault are pierderi şi închide fabrici

Renault are pierderi şi închide fabrici
Constructorul francez de autovehicule Renault a raportat prima sa pierdere anuală din ultimul deceniu şi a redus estimările privind marja de profit în 2020, în condiţiile în care compania încearcă să...

Eugen Teodorovici: Deficitul de 4,6% din PIB din 2019 putea fi evitat

Eugen Teodorovici: Deficitul de 4,6% din PIB din 2019 putea fi evitat
Deficitul de 4,6% din PIB din 2019 putea fi evitat, dar au fost în mod nejustificat crescute chetuielile şi mai ales veniturile lăsate de izbelişte astfel încât să fie la final de an un deficit foarte mare, a...

Ministrul Energiei dă asigurări că nu se vor scumpi gazele și electricitatea

Ministrul Energiei dă asigurări că nu se vor scumpi gazele și electricitatea
Facturile la gaze naturale nu se vor scumpi de la 1 iulie şi nu există motive pentru creşterea preţului la electricitate în acest an, a declarat ministrul demis al Energiei, Economiei şi Mediului de Afaceri,...

Cîțu: Uciderea OUG 114 și eliminarea supraaccizei la carburanți se numără printre obiectivele atinse

Cîțu: Uciderea OUG 114 și eliminarea supraaccizei la carburanți se numără printre obiectivele atinse
Uciderea OUG 114 prin ordonanţă de urgenţă şi eliminarea supraaccizei la carburanţi se numără printre obiectivele despre care ministrul propus al Finanţelor Publice, Florin Cîţu, spune că este mândru că...
Serviciul de email marketing furnizat de