x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Investitii Toyota şi Mazda investesc 1,6 miliarde de dolari într-o fabrică în SUA

Toyota şi Mazda investesc 1,6 miliarde de dolari într-o fabrică în SUA

10 Ian 2018   •   12:50
Toyota şi Mazda investesc 1,6 miliarde de dolari într-o fabrică în SUA

Producătorii auto niponi Toyota şi Mazda au ales Alabama pentru a construi noua lor fabrică din SUA, unde vor investi 1,6 miliarde de dolari, conform informaţiilor apărute în presă.

 

Producţia va începe în 2021 şi vor fi create 4.000 de locuri de muncă la fabrica din Alabama, unde vor fi produse 300.000 de vehicule pe an. Şi statul Carolina de Nord concura pentru investiţia producătorilor auto niponi. Aceasta va fi a cincea unitate din SUA a Toyota şi prima în cazul Mazda, care deţine o uzină în Mexic.

Toyota intenţionează să producă modelul Corolla, iar Mazda vrea să lanseze un nou model pentru piaţa din America de Nord. Contactaţi de BBC, reprezentanţii Toyota au refuzat să confirme că Alabama a fost selectată, spunând că un anunţ va fi făcut "la începutul lui 2018".

Conform datelor BBC, anul trecut aproximativ 53% din autovehiculele vândute pe piaţa americană de primele şase companii auto nipone sunt produse în SUA, iar restul în Japonia, Mexic, Canada, şi în alte regiuni. În august, Toyota a anunţat semnarea unui acord de parteneriat cu Mazda, cele două companii urmând să construiască în comun o nouă uzină de asamblare în SUA şi, de asemenea, să investească în dezvoltarea de tehnologii pentru vehiculele electrice.

Toyota, cel mai mare producător auto nipon, va prelua 5,05% din acţiunile Mazda, pentru 50 de miliarde de yeni (454 milioane de dolari), în timp ce Mazda va prelua o participaţie de 0,25% din acţiunile Toyota, un pachet cu o valoare egală cu acţiunile Mazda achiziţionate de Toyota.

Parteneriatul dintre Toyota şi Mazda reprezintă un pas semnificativ spre consolidarea industriei auto japoneze, unde aproximativ şase producători diferiţi concurează pentru clienţi şi capital. Însă, într-o perioadă de creştere a costurilor de dezvoltare şi de modificări tehnologice, în special apariţia vehiculelor electrice, mulţi producători mici nu au resursele necesare pentru a ţine pasul cu rivalii mai mari. AGERPRES

×