x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Lipsa constructorilor transformată într-o afacere

0
Autor: Luciana Cocoș 17 Oct 2019 - 11:28
Lipsa constructorilor transformată într-o afacere
Vezi galeria foto


Piaţa construcţiilor în România este în continuă creştere. Conform INS, în perioada 1 ianuarie - 31 august 2019, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, volumul total al lucrărilor de construcţii a crescut cu 27%.  Este al patrulea an consecutiv de creştere a sectorului, care se confruntă însă cu un deficit de forţă de muncă fără precedent. O posibilă soluţie a acestei probleme a fost găsită de un tânăr antreprenor care, cu ajutorul tehnologiei, a creat şi lansat prima platformă online care aduce împreună, în acelaşi loc, atât cererea, cât şi oferta din piaţă. Serviciile disponibile pe Conzo sunt de tip all inclusive, de la proiecte postate de persoane fizice, până la oportunităţi de angajare şi subcontractare, oferite de companiile din domeniul construcţiilor.

 

Au trecut aproape şapte ani de când lui Alexandru Boca i-a încolţit în minte ideea că într-o zi va avea resursele necesare pentru a pune bazele unui proiect care să reducă pe cât posibil problemele cu care se confruntă cei ce activează în domeniul construcţiilor, el însuşi fiind afectat de ele. “Cu mulţi ani în urmă, am fost numit responsabil cu finalizarea unei lucrări demarate cu o firmă, să o denumim neserioasă, care a abandonat şantierul. Am petrecut aproximativ 3-4 zile contactând diverse firme până când am reuşit să rezolv problema. Acesta a fost momentul în care am zis OK, trebuie să existe o metodă mai bună pentru a găsi colaboratori. Nu poţi pierde zile întregi vorbind la telefon pentru a rezolva o nevoie de bază. Mi-am promis că atunci când voi avea un minim de resurse disponibile, voi dezvolta o soluţie care să-i ajute pe constructori să economisească timp – un loc în care să îţi postezi cererile, proiectele, iar cei care sunt disponibili să îţi transmită ofertele”, povesteşte Alexandru Boca, CEO şi fondator Conzo.ro.  “Pe măsură ce am avansat din punct de vedere profesional, am început să identific zone la fel de problematice precum modalitatea de a găsi colaboratori. Plecând de la felul în care firmele sunt organizate şi dotate, până la modul în care informaţia este distribuită în cadrul unei echipe de proiect sau cum sunt distribuite sarcinile fiecărei entităţi parte dintr-un proiect, precum şi deficitul forţei de muncă. Am plecat singur pe acest drum, în calitatea mea de project manager în construcţii civile, însă pe parcursul anilor am avut norocul să întâlnesc persoane la fel de motivate ca şi mine să găsească soluţii la problemele întâmpinate. Primul care mi s-a alăturat ca şi asociat, este şi primul meu şef, Domenico, care deţine o afacere de familie în domeniul construcţiilor civile şi industriale pe parte de instalaţii. Astăzi suntem prieteni şi asociaţi. Următoarea asociere a venit în mod natural, eram deja două persoane cu un plan, mai aveam nevoie de cineva care să îl traducă într-un produs performant. Al treilea asociat este Iulian, programator senior, personaj principal în Conzo”, mai spune tânărul antreprenor. Platforma online a fost lansată în urmă cu câteva zile, iar investiţia s-a ridicat la aproximativ 80.000 de euro, bani din capitaluri proprii şi împrumuturi.

Cum funcţionează

 “Du-ţi la bun sfârşit proiectul, alături de profesionişti!”, acesta este motto-ul platformei pe care îşi pot face cont companii de construcţii şi amenajări interioare, dar şi meşteri şi persoane fizice. “Fie că eşti persoană fizică sau un antreprenor general important în piaţă, sistemul este acelaşi. Completezi un template cu cererile tale, iar acesta este distribuit firmelor înscrise în platformă, în funcţie de zona geografică în care te afli şi de specificul lucrării – construcţii, arhitectură, proiectare, instalaţii, etc. Firmele interesate de cerere, completează la rândul lor un template cu oferta iar aceasta este transmisă către cel care a solicitat-o”, explică Alexandru Boca. Pe Conzo pot exista numeroase tipuri de cereri, ca de exemplu: subcontractarea unei lucrări – zidării, finisaje, hidroizolaţii, faţade, structură de rezistenţă etc., găsirea unui designer de interior, arhitect, proiectant, sau consultant. Sistemul marketplace pe care-l oferă Conzo.ro facilitează prezentarea produselor furnizorilor şi vânzătorilor de echipamente/utilaje într-un cadru organizat, special creat pentru ei. Din marketplace, cumpărătorii sunt redirecţionaţi direct către vânzător. “Conzo facilitează interacţiunea vânzător-cumpărător, nu controlează şi nu reţine comision pentru tranzacţiile dintre aceştia”, precizează antreprenorul. De asemenea, platforma îi poate scuti pe mulţi de cheltuirea unor bani în plus. Dacă pentru meseriaşi şi persoane fizice crearea contului pe platformă este gratuit, companiile trebuie să plătească un abonament. “Dinamica parteneriatelor cu firmele din domeniu a fost simplificată la maximum, accesul companiilor în platforma Conzo se face pe baza unui abonament lunar. Indiferent cât de multe proiecte vor accesa prin intermediul nostru, câte produse vor vinde sau câte utilaje vor închiria, scopul Conzo este de a facilita şi nu acela de a comisiona“, mai spune fondatorul platformei. Până în decembrie 2019, abonamentul pentru firme are un preţ promoţional de 85 de euro pe lună, iar din 2020 preţul va fi de 170 de euro.

Ţinta: 1 milion de euro în 2020

Acum 30 de colaboratori sunt angrenaţi în proiect, beneficiile tuturor fiind direct proporţionale cu dimensiunea succesului. Conzo îşi propune să încheie anul 2020 cu o cifră de afaceri de un milion de euro şi estimează că în primele 12 luni platforma va atrage, ca utilizatori, un număr de 1.000 de companii plătitoare, 5.000 de clienţi persoane fizice şi în jur de 500 de meseriaşi. “Din punct de vedere al funcţionalităţilor, avem un “minimum viable product”, dar acestea vor fi dezvoltate dinamic, în funcţie de cerinţele pieţei“, mai spune Alexandru Boca. Toţi membrii echipei unui proiect: arhitect, proiectanţi de specialitate, diriginţi de şantier, şef de şantier, project manager şi clientul vor beneficia de mai multe unelte puse la dispoziţie de platforma online pentru optimizarea muncii tuturor, mai spune antreprenorul. “Toate cerinţele/deciziile rezultate în urma şedintelor sau a problemelor curente din şantier vor fi adăugate în Request Manager (RM) şi vor fi vizibile pentru toţi membrii echipelor, parcursul rezolvării acestora putând fi urmărit "live". Obţinem astfel şi o trasabilitate perfectă a derularii proiectului”, spune Alexandru.

De asemenea, multitudinea de documente care necesită aprobarea membrilor va fi adăugată în Document Approval Manager (DAM). Astăzi, aceste documente sunt transmise pe e-mail sau prin link-uri de transfer, iar trasabilitatea şi urmărirea deciziilor devine astfel un mare consumator de timp şi resurse. “Documentele, fişierele de orice fel sunt adaugate în DM, sunt vizibile şi accesibile instant tuturor membrilor ED. Aceştia le pot aproba online, pot adăuga comentarii şi observaţii prin intermediul chat-ului”, explică Alexandru.

Primul şi cel mai important pas este să recunoaştem că avem o problemă reală şi presantă cu deficitul forţei de muncă.  Putem creşte la maximum randamentul forţei de muncă active astăzi, ceea ce va conduce pe termen mediu şi lung la atragerea forţei de muncă din afara graniţei. Concurenţa este întotdeauna benefică!

Alexandru Boca, fondator Conzo

 

În momentul în care o companie se înscrie în Conzo, este realizat practic un site de prezentare pentru aceasta, cu ajutorul template-urilor.  Astfel, nu mai este necesară cumparărea unui domeniu, găsirea unui programator şi a unui web designer pentru realizarea site-ului propriu, taxe de mentenanţă, taxe anuale pentru domeniu, update-uri şi lista poate continua.

 

Beneficiile Conzo

- Reducerea întârzierilor înregistrate în toate etapele realizării unui proiect;

- Reducerea costurilor;

- Creşterea randamentului forţei de muncă ce activează în domeniu;

- Facilitarea contractării, a vânzării de produse şi servicii;

- Optimizarea dezvoltării unui proiect.

 

Citeşte mai multe despre:   piata constructiilor,   Alexandru Boca

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Raluca Turcan vrea să elimine pensiile speciale, cu excepția celor ale magistraților și militarilor

Raluca Turcan vrea să elimine pensiile speciale, cu excepția celor ale magistraților și militarilor
Vicepremierul Raluca Turcan a declarat că Executivul are în vedere eliminarea pensiilor speciale, cu excepţia celor ale magistraţilor şi ale cadrelor militare. "Vreau să menţin un angajament ferm, şi a...

Modificarea contractelor de muncă din sănătate se poate face doar cu acordul partenerilor sociali

Modificarea contractelor de muncă din sănătate se poate face doar cu acordul partenerilor sociali
Modificarea formatului contractelor individuale de muncă în sectorul de Sănătate astfel încât salariaţii să poată fi concediaţi automat în caz de suspiciuni legate de plăţi informale este o măsură...

Probleme la contractul pentru repararea DN15, zona Bicaz

Probleme la contractul pentru repararea DN15, zona Bicaz
Corpul de Control al Ministerului Transporturilor a identificat o serie de deficienţe la nivelul unităţilor din subordine, care vor fi comunicate instituţiilor abilitate pentru luarea măsurilor care se impun,...

Corina Crețu: Mă îngrijorează că bugetul UE ar putea fi redus în perioada 2021-2027

Corina Crețu: Mă îngrijorează că bugetul UE ar putea fi redus în perioada 2021-2027
Eurodeputatul Corina Creţu şi-a exprimat îngrijorarea că ar putea fi făcute reduceri masive în Cadrul Financiar Multianual 2021-2027. Aceasta a declarat că este propusă o formulă de calcul...

Vicepremierul Raluca Turcan anunță reduceri de personal în ministere și instituții publice

Vicepremierul Raluca Turcan anunță reduceri de personal în ministere și instituții publice
Vicepremierul Raluca Turcan a anunţat că vor avea loc reduceri de personal în ministere şi instituţii publice, acestea trebuind să înceapă să fie în slujba cetățenilor. "Vreau ca instituţiile...

ANAF organizează sesiuni de asistență pentru contribuabili

ANAF organizează sesiuni de asistență pentru contribuabili
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) va organiza, în perioada decembrie 2019 - ianuarie 2020, mai multe sesiuni de asistenţă pentru contribuabili şi reprezentanţii acestora, în cadrul cărora vor...

Cât plătesc românii pe biletele de avion în perioada sărbătorilor de iarnă

Cât plătesc românii pe biletele de avion în perioada sărbătorilor de iarnă
Preţul mediu plătit de către români pe un bilet de avion, în perioada sărbătorilor de iarnă, este de 151 de euro, iar zborurile cu plecare în decembrie 2019 vor înregistra, până la finalul anului, creşteri...

Marius Budăi: A costat un miliard de euro intervenţia BNR pentru a ţine cursul valutar sub 5 lei

Marius Budăi: A costat un miliard de euro intervenţia BNR pentru a ţine cursul valutar sub 5 lei
Intervenţia Băncii Naţionale a României pentru susţinerea cursului leu în raport cu moneda unică europeană a costat România peste un miliard de euro, a declarat vineri, într-o conferinţă de presă la...

Curtea de Conturi a României a semnat un acord de consultanţă cu Banca Mondială

Curtea de Conturi a României a semnat un acord de consultanţă cu Banca Mondială
Curtea de Conturi a României  şi Banca Mondială au semnat în această săptămână un Acord de Servicii de Consultanţă Rambursabile pentru o durată de 34 de luni, potrivit unui comunicat al Curţii de...

Aeroportul Henri Coandă urcă în topul celor mai aglomerate aeroporturi din UE

Aeroportul Henri Coandă urcă în topul celor mai aglomerate aeroporturi din UE
Un număr de 13,819 milioane de pasageri au tranzitat, în 2018, Aeroportul Henri Coandă din Bucureşti, în creştere cu 7,9% comparativ cu 2017, ceea ce îl plasează pe locul 34 în clasamentul celor mai aglomerate...

Chiriţoiu: Consiliul Concurenţei va monitoriza preţul carburanţilor după eliminarea supraaccizei

Chiriţoiu: Consiliul Concurenţei va monitoriza preţul carburanţilor după eliminarea supraaccizei
Consiliul Concurenţei va monitoriza piaţa carburanţilor, astfel încât eliminarea supraaccizei să ducă la o scădere corespunzătoare a preţurilor în benzinării, a declarat, pentru AGERPRES, Bogdan Chiriţoiu,...

Data până la care pot fi depuse cererile pentru ajutorul de stat de către crescătorii de animale

Data până la care pot fi depuse cererile pentru ajutorul de stat de către crescătorii de animale
Fermierii români pot depune până la data de 16 decembrie 2019, inclusiv, cererile iniţiale anuale de solicitare a ajutorului de stat în sectorul creşterii animalelor pentru anul 2020, a anunţat Agenţia de...

România are una dintre cele mai mici și îmbătrânite flote aeriene din UE

România are una dintre cele mai mici și îmbătrânite flote aeriene din UE
Companiile de transport aerian din Uniunea Europeană aveau în anul 2017 o flotă compusă din 6.711 avioane utilizate pentru transportul de pasageri sau marfă, aproape o cincime din această flotă (1.312 avioane sau...

Fermierii trebuie ajutați să adere la agricultura digitală

Fermierii trebuie ajutați să adere la agricultura digitală
Agricultura devine digitală, totul în jurul nostru este în schimbare şi, din acest motiv, fermierii trebuie să fie ajutaţi să intre în această zonă, a declarat Valerian Iştoc, director de dezvoltare şi...

Majoritatea românilor au acces la internet de acasă

Majoritatea românilor au acces la internet de acasă
Peste trei sferturi dintre gospodăriile din România, respectiv 75,7%, au acces la reţeaua de internet de acasă în 2019, în creştere cu 3,3 puncte procentuale faţă de anul anterior, potrivit Institutului...
Serviciul de email marketing furnizat de