x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Oferta UNSICAR de BLACK FRIDAY – creștere cu 400% a RCA pentru ROMÂNIA, cu ocazia Târgului de Turism al României

Oferta UNSICAR de BLACK FRIDAY – creștere cu 400% a RCA pentru ROMÂNIA, cu ocazia Târgului de Turism al României

19 Noi 2016   •   11:02
Oferta UNSICAR de BLACK FRIDAY – creștere cu 400% a RCA pentru ROMÂNIA, cu ocazia Târgului de Turism al României

COTAR vă informează că BLACK FRIDAY este marcat și de  Uniunea Națională a Societăților de Intermediere și Consultanță în Asigurări (UNSICAR), care a considerat necesar să marcheze perioada reducerilor printr-o scrisoare către Moș Crăciun. Cum asiguratorii n-au știut unde să caute Spiritul Crăciunului, au crezut că-l pot găsi la președinții organizațiilor patronale, pe care încearcă să-i convingă de necesitatea de a da, de bună voie, cât mai mulți bani, astfel încât să asigure îndestularea multinaționalelor venite în România să încaseze banii românilor, pentru plata poliței obligatorii de asigurare auto.

Mai mult, scrisoarea UNISCAR adresată patronatelor vine exact în perioada în care se desfășoară Târgul de Turism al României, în contextul în care aceiași asiguratori au făcut praf piața agențiilor de turism, având tupeul să declare chiar reprezentanților Guvernului României că nu-i interesează turismul din România și nu vor să asigure agențiile de turism, indiferent câte dintre cele circa 2000 de agenții de turism vor da faliment. 

Pe aceiași asiguratori nu-i interesează nici câți transportatori din România vor da faliment din cauza acțiunilor lor, dar cer bani, de la toată lumea, invocând faptul că ei sunt în pericol să dea faliment. Cu alte cuvinte, UNISCAR transmite patronatelor din România că firmele românești sunt invitate să dea faliment, dar trebuie să asigure banii ceruți de asiguratori, indiferent cât de mult ar crește tarifele impuse de aceștia. „Ca rezultat al plafonării tarifelor RCA, asigurătorii au luat deja unele măsuri care vor produce efecte negative puternice asupra pieței de brokeraj de asigurare. Aceste măsuri includ reducerea repetată și abruptă a comisioanelor de intermediere pentru brokeri, care au ajuns, în unele cazuri, la niveluri de 0,1%, tratamente mai favorabile pentru agenții proprii, suplimentarea sarcinilor operaționale pentru brokeri etc. Toate aspectele de mai sus devin și mai îngrijorătoare în contextul în care dimensiunea pieței RCA s-a restrâns în ultimul an și jumătate. Până în vara anului 2015, în piața RCA existau 10 asigurători, dintre care 2 au intrat în faliment, iar unul dintre ei se află în procedură de redresare financiară. O singură companie a fost autorizată să intre pe această piață, dar planurile acesteia sunt foarte conservatoare, având în vedere plafonarea tarifelor. Prin urmare, în acest moment, există doar 8 asigurători RCA, dintre care 2 aparțin aceluiași grup financiar (Vienna Insurance Group).”, le transmit asiguratorii patronatelor, în scrisoarea transmisă joi, 17 noiembrie 2016.

Dar iată ce declara președintele Autorității Naționale pentru Turism (ANT), Anca Nedea, pe 8 septembrie, după ce patru agenții de turism din România au dat faliment și mii de români au rămas fără vacanțele plătite și fără posibilitatea de a-și recupera banii deja plătiți: „De la sfârșitul anului trecut, am cerut documentele de la toate agențiile de turism, astfel încât să verificăm situația asigurărilor. Este o situație care trenează de cel puțin șapte ani. O problemă generată – și aici vreau să fac o comparație cu alte țări europene: problema asigurării totale a pachetului turistic este peste tot în UE și nu numai, dar piețele mature au șansa ca brokerii să dea asigurări la un volum mult mai mare, la un plafon mult mai ridicat, la un nivel de acoperire a pachetului turistului mult mai mare decât la noi. Asta pentru că acolo piața este mai matură și gradul de concretizare a riscului este mai mic. Pentru societățile de asigurare din aceste țări, piața de turism este un business, ceea ce nu se întâmplă la noi. Dacă acesta nu este considerat un business pentru societățile de asigurări, așa cum se întâmplă în România, pe asiguratori nu-i interesează această piață. De șapte ani, situația aceasta a asigurărilor este blocată și este din cer în ce mai grea de la an la an”, a desclarat Anca Nedea, într-un interviu realizat de jurnalista Diana Scarlat, în Jurnalul Național (Cum se pot verifica agențiile de turism. Ce spune şefa ANT, Anca Nedea, despre viitoarele măsuri care vor fi luate – jurnalul.ro).

COTAR nu poate tolera o asemenea încercare de intimidare a patronatelor din România și o astfel de abordare, în detrimentul afacerilor românești și doar pentru îndestularea companiilor de asigurări. Cerem sprijinul tuturor patronatelor și tuturor românilor, pentru a înlătura pericolele pe care acțiunile UNISCAR le reprezintă pentru economia românească. Le cerem asiguratorilor să înceteze acțiunile de intimidare și de dezinformare.

×
Subiecte în articol: COTAR UNSICAR Black Friday rca