x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Analistul financiar Iancu Guda demonstrează că pretenţiile salariale ale sindicatului de la metrou nu se justifică

0
28 Noi 2018 - 11:52
Analistul financiar Iancu Guda demonstrează că pretenţiile salariale ale sindicatului de la metrou nu se justifică


Ameninţările sindicaliştilor de la metrou cu greva generală dacă nu li se măresc salariile cu 42% l-au determinat pe analistul financiar Iancu Guda să arate că pretenţiile financiare ale angajaţilor Metrorex nu se susţin prin performanţă.

Mai mult, media salarială a angajaţilor de la metrou este aproape dublă faţă de cea a salariaţilor obişnuiţi. Iancu Guda a făcut pe blogul său o analiză comparativă a situaţiei Metrorex şi a metrourilor din alte capitale din Europa Centrală, Budapesta, Praga sau Varşovia.

“Eliminând subvențiile primite de la stat, Metrorex înregistrează pierderi de 55% din cifra de afaceri (358 mil RON, aprox 77 mil EUR), în timp ce firmele similare din regiune obțin un profit mediu de 11%: Budapesta (+16%), Praga (10%), Varșovia (5%)”, scrie Iancu Guda.

De asemenea, analistul financiar subliniază că Metrorex are 63 de angajați la fiecare km de metrou, cu 20% peste media din capitalele analizate și de 3 ori mai mult decât Budapesta (care înregistrează 20,21 angajați / km metrou.

Salariu mediu, 7.555 de lei

În privinţa salariilor, cifrele sunt relevante. “Salariul mediu net/angajat la Metrorex este de 1.144 € / luna (7.555 Lei brut), de DOUĂ ORI peste media națională și CEL MAI MARE DIN REGIUNE”, dezvăluie Iancu Guda.

În celelalte trei capitale analizate, media salariului net/angajat este de 1.040 € / lună, cu 9% sub media înregistrată în Metrorex și doar cu 38% peste media națională din țarile respective. Astfel, la salariul mediu net din Budapesta, Praga și Varșovia este 756 € / angajat, cu 31% peste media din București, dar angajații Metrorex câștigă cu 9% peste angajații de la companiile similare din aceste capitale!, notează Iancu Guda.

Productivitate scăzută

În ceea ce priveşte productivitatea angajaților, Metrorex are o cifră de afaceri pe angajat de aproape trei ori sub media din capitalele de referință și de 6 ori sub media înregistrată de angajații rețelei de metrou din Budapesta. Asta se vede şi şi viteza medie a vagoanelor Metrorex, care este de 22,5 de kilometri pe oră, în timp ce în celelalte capitale viteza medie este de 31 de kilometri pe oră. “Aceasta este cauzată de investițiile modeste în reteau de metrou, în condițiile în care majoritatea trenurilor sunt vechi”, scrie Iancu Guda.

Cât despre infrastructură, Bucureştiul are o reţea de 30 de metri la mia de locuitori, aproape identică mediei capitalelor analizate, însă veniturile sunt mult mai mici. Un motiv ar fi că turismul în Budapesta, Praga sau Varşovia este peste cel înregistrat în Bucureşti.

“Constat că Metrorex înregistrează un venit / angajat de trei ori mai mic (productivitate comercială foarte modestă), cu 20% mai mulți angajați / km metrou (resursele umane supradimensionate), salarii supradimensionate (cu 9% mai mari decât media companiilor similare din regiune și de aproape două ori peste media din sectorul privat),  pierderi IMENSE (fără subvențiile de la stat ar fi o companie falimentară) precum și cea mai proastă calitate a serviciului oferit (viteză medie este cea mai scăzută din cauza investițiilor modeste)!”, atrage atenţia Iancu Guda, care aminteşte că aproximativ 40% din veniturile acestei companii provin din subvenții de la stat, și alte venituri din exploatare.

Compania Metrorex nu a înregistrat profit în ultimii zece ani, iar pierderile cumulate din ultimii 5 ani sunt de 600 milioane de lei. Iar “cheltuielile cu salariile a crescut de la 44% (în 2013) la 50% (în 2017), în condițiile în care salariul mediu brut / angajat în 2017 a fost de 7.555 Lei (în creștere cu 12% față de 2016, și DUBLU față de media din economie). Dacă se va majora cu 42%, salariul mediu din Metrorex va ajunge TRIPLU comparativ cu media națională!”, consluzionează Iancu Guda.

Citeşte mai multe despre:   metrorex,   salarii angaja'i metrou ,   grev[ general[ metrou ,   Iancu Guda

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

MedLife încheie anul 2018 cu o creștere de 29% a cifrei de afaceri pro-forma și cu EBITDA mai mare cu 33% față de anul precedent

MedLife încheie anul 2018 cu o creștere de 29% a cifrei de afaceri pro-forma și cu EBITDA mai mare cu 33% față de anul precedent
MedLife, liderul pieței de servicii medicale private din România, anunță încheierea anului 2018 cu o cifră de afaceri pro-forma, consolidată la nivel de grup, în valoare de 804 milioane de lei, înregistrând...

Ministerul Finanţelor a împrumutat luni 347,4 milioane lei de la bănci la o dobândă de 4,78% pe an

Ministerul Finanţelor a împrumutat luni 347,4 milioane lei de la bănci la o dobândă de 4,78% pe an
Ministerul Finanţelor a împrumutat luni de la bănci 347,4 milioane de lei, la o dobândă de 4,78% pe an, printr-o emisiune de obligaţiuni de stat benchmark cu o maturitate reziduală de 120 de luni. Conform...

UE promite un răspuns "rapid şi adecvat" la ameninţările SUA privind taxele pe automobile

UE promite un răspuns "rapid şi adecvat" la ameninţările SUA privind taxele pe automobile
Comisia Europeană a promis luni un răspuns "rapid şi adecvat" dacă Washingtonul îşi va pune în practică ameninţările de a introduce taxele vamale suplimentare pentru automobilele europene importate în SUA,...

Teodorovici către Asociaţia Comunelor: Puteţi lansa achiziţii, fără sursa finanţării, prin clauza suspensivă

Teodorovici către Asociaţia Comunelor: Puteţi lansa achiziţii, fără sursa finanţării, prin clauza suspensivă
Ministrul interimar al Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, Eugen Teodorovici, le-a recomandat luni membrilor Asociaţiei Comunelor din România să lanseze achiziţii publice, chiar dacă nu au sursa de...

Noua asigurare auto de la Allianz-Ţiriac – o alegere mai simplă pentru clienţi

Noua asigurare auto de la Allianz-Ţiriac – o alegere mai simplă pentru clienţi
Din 20 februarie a.c, Allianz-Ţiriac pune la dispoziţia proprietarilor de maşini o nouă asigurare auto, unică pe piaţa din România, dedicată persoanelor fizice. Allianz-Ţiriac le propune conducătorilor din...

Curs valutar: Leul s-a depreciat, luni, în raport cu moneda europeană

Curs valutar: Leul s-a depreciat, luni, în raport cu moneda europeană
Banca Naţională a României (BNR) a afişat, luni, un curs de 4,7401 lei pentru un euro, în creştere cu 0,18 bani (+0,04%), faţă de şedinţa de vineri, când moneda unică europeană valora 4,7383 lei. Pe de...

Camera de Comerţ Americană laudă poziţia echilibrată a BNR, care inspiră încredere investitorilor

Camera de Comerţ Americană laudă poziţia echilibrată a BNR, care inspiră încredere investitorilor
Poziţia echilibrată a Băncii Naţionale reprezintă un reper de responsabilitate şi încredere pentru investitori, iar măsurile de impozitare nefundamentate distorsionează piaţa financiară şi semnalele...

Niculae Bădălău: Încercăm să analizăm piaţa unică, să găsim soluţii pentru dezvoltarea ei

Niculae Bădălău: Încercăm să analizăm piaţa unică, să găsim soluţii pentru dezvoltarea ei
Consiliul de Competitivitate care se desfăşoară luni, la Bruxelles, va aborda aspecte legate de piaţa unică, în vederea găsirii de soluţii pentru dezvoltarea acesteia, a declarat ministrul Economiei, Niculae...

Benzina stinge focul inflaţiei, aprins de ţigară

Benzina stinge focul inflaţiei, aprins de ţigară
Preţurile vor creşte în 2019 mai puţin decât anul trecut, menţinându-se pe o traiectorie fără pericole pentru economie, potrivit prognozei BNR. Un factor de inflamare ar veni de la OUG 114, de natură să...

Portofelul minimalist, un business “made in Romania”

Portofelul minimalist, un business “made in Romania”
Galerie Foto Într-un mediu de business în care apar mereu provocări, ai nevoie de mult curaj şi determinare pentru a reuşi, dar mai ales pentru a te menţine pe piaţă. Multe idei se pot transforma în succese trecătoare...

Jurnalul bursier. Performanțe optimizate prin fondurile de indici

Jurnalul bursier. Performanțe optimizate prin fondurile de indici
Performanța burselor este măsurată prin evoluția celor mai reprezentativi indici ale acestora. Câteva exemple sunt: DJIA și S&P500 în SUA, STOXX600 în Europa, FTSE100 în Marea Britanie sau Nikkei225 în...

Banii pentru dezvoltarea staţiunlor balneo

Banii pentru dezvoltarea staţiunlor balneo
Statul va acorda ajutoare de până la 200.000 de euro pentru fiecare investiţie privată în staţiunile balneare în perioada 2019-2020, circa 100 de beneficiari fiind estimaţi că vor aplica pentru această schemă...

Eugen Teodorovici a fost ales vicepreşedinte al BERD

Eugen Teodorovici a fost ales vicepreşedinte al BERD
Ministrul Finanţelor Publice, Eugen Teodorovici, a fost ales vicepreşedinte al Băncii Europene pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD), mandatul acestuia va începe în luna mai şi se va încheia în 2020, a...

Lazea(BNR): Taxa pe active ar putea reduce profitabilitatea sistemului bancar din România sub media europeană

Lazea(BNR): Taxa pe active ar putea reduce profitabilitatea sistemului bancar din România sub media europeană
Profitabilitatea sistemului bancar din România este - înainte de impunerea taxei pe active - mai bună decât media europeană, dar nu excepţională, însă impunerea acestei taxe ar putea să o transforme din mai...

România poate exporta carne de oaie şi ovine către Iran

România poate exporta carne de oaie şi ovine către Iran
România poate exporta carne de oaie şi ovine vii către Iran, circa 800.000 de capete fiind estimate că vor pleca în termen de şase luni către această destinaţie, în urma deschiderii pieţei de export pentru...
Serviciul de email marketing furnizat de