x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Piata muncii Hohote la birou

Hohote la birou

de Catalin Pruteanu    |    15 Iul 2007   •   00:00
Hohote la birou

Răsul face bine la serviciu - e un lucru dovedit. Angajaţii care răd mai mult au cele mai bune performanţe.

De căte ori aţi intrat intr-un birou in care oamenii privesc crispaţi in documentele de pe birou, in monitoarele prăfuite, in peretele scorojit din faţă?

Să rădeţi bine! - relaxare pentru profesionişti

Răsul face bine la serviciu - e un lucru dovedit. Angajaţii care răd mai mult au cele mai bune performanţe.

De căte ori aţi intrat intr-un birou in care oamenii privesc crispaţi in documentele de pe birou, in monitoarele prăfuite, in peretele scorojit din faţă? De căte ori aţi ieşit din aceste birouri cu hotărărea de a nu lucra niciodată intr-un asemenea loc? Sau de căte ori n-aţi auzit, prin vreun hol de instituţie publică, hohote de răs in spatele uşilor? Nu-i aşa că v-aţi enervat puţin? Funcţionarii ăştia, in loc să-şi facă treaba ca lumea, stau la bancuri şi la cafele. De fapt, nu-i chiar aşa. Răsul, ca formă naturală de relaxare, e bun la locul de muncă. Măreşte productivitatea personalului, alungă stresul, ajută la legarea prieteniilor. Bineinţeles, exceptănd situaţiile in care un birou se poate transforma dintr-un spaţiu profesional, intr-un balon umplut cu gaz ilariant.

MENTALITĂŢI. Răsul e un element cheie in problema sănătăţii profesionale, scrie David Granirer, nord-american cu două calificări: psihoterapeut şi comediant. Pănă de curănd, susţine Granirer, organizaţiile respingeau ideea de răs la locul de muncă, suprapunănd-o celei de pierdere de timp, dar această credinţă este pe punctul de a se schimba. Argumentul a fost furnizat de studiul unei instituţii financiare canadiene, care a aflat că managerii ale căror echipe au cele mai ridicate performanţe folosesc umorul in relaţiile cu subordonaţii. De cele mai multe ori, e de părere americanul, suntem puşi in situaţii asupra cărora nu avem nici un control (un client insistent sau un deadline), iar răsul şi autoironia pot fi singurele căi de ieşire din criză.

×
Subiecte în articol: cariera