x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Piata muncii Locuri de muncă pentru români

Locuri de muncă pentru români

de Diana Scarlat    |    31 Oct 2010   •   00:00
Locuri de muncă pentru români
Sursa foto: Bogdan Chesaru/Intact Images

Numărul românilor care se angajează după un an de căutări s-a triplat, conform unui studiu recent al site-ului de recrutare Myjob. Acelaşi sondaj arată că cel mai greu îşi găsesc serviciu românii cu o experienţă pe piaţa muncii de până la doi ani şi cei cu peste zece ani de activitate.



37,7% dintre românii care îşi caută un loc de muncă sunt nevoiţi să aştepte chiar şi un an până reuşesc să se angajeze, procentul fiind triplu faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Sondajul a fost rea­lizat online, la nivel naţional, în intervalul 30 septembrie-15 octombrie, pe un eşantion reprezentativ de 3.563 de respondenţi.

Pentru a le veni în ajutor tinerilor care îşi caută un loc de muncă, Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM) a lansat proiectul cu finanţare europeană „Campanie de comunicare privind serviciile SPO oferite tinerilor şi angajatorilor", cu pagina web www.muncesti.ro, unde cei interesaţi găsesc informaţii despre locurile de muncă din ţară şi din străinătate, precum şi diverse sugestii ale experţilor în HR. Proiectul „Campanie de comunicare privind serviciile SPO oferite tinerilor şi angajatorilor" a fost lansat astăzi, la Academia de Studii Economice (ASE) Bucureşti, fiind finanţat din Fondul Social European (FSE), prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane (POSDRU).

Campania de comunicare a ANOFM se adresează angajatorilor şi tinerilor cu vârste cuprinse între 15 şi 25 ani, proiectul fiind implementat în parteneriat cu trei companii naţionale (System&Networking Solutions SRL, Data Media SRL, Rusu&Bortun Consultanţă SRL). Proiectul are o durată de 18 de luni şi un buget total de 10.016.900 lei, obiectivul general fiind creşterea gradului de ocupare în rândul persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă, cu precădere în rândul tinerilor, dar şi creşterea accesului la informaţii, mai ales în rândul angajatorilor.

ANOFM a lansat o serie de materiale tipărite (pliante, afişe, broşuri), materiale video şi audio care, prin distribuirea unitară la nivelul agenţiilor teritoriale pentru ocuparea forţei de muncă, ar trebui să crească notorietatea SPO atât în mediul urban, cât şi rural. Unele dintre produsele tipărite vor fi folosite pentru dotarea a 47 de birouri de „self service", birouri create prin implementarea unui alt proiect cu finanţare din fondurile structurale europene şi al cărui beneficiar este ANOFM. Aceste materiale au rolul de a sprijini persoanele în a-şi găsi pe cont propriu un loc de muncă, fiind concepute după structura unitară „Cum să...", după cum urmează: „Cum să alegem anunţurile de angajare", „Cum să realizăm un bun C.V", „Cum să pregătim interviul de angajare", „Cum să redactăm o scrisoare de intenţie" şi „Cum să ne identificăm abilităţile şi calităţile".

În sprijinul tinerilor cu studii superioare care îşi caută un loc de muncă în această perioadă a venit şi târgul de toamnă „Angajatori de Top", desfăşurat la Sala Palatului, în perioada 22-23 octombrie, eveniment organizat de Catalyst Solutions. Târgul a reunit 75 de companii din domeniile IT&C, financiar-bancar, outsourcing, FMCG şi inginerie, oferta fiind de 1.650 de locuri de muncă pentru tinerii profesionişti, pe o piaţă de criză, care oferă mai multe locuri de muncă pentru muncitorii calificaţi în această perioadă, decât pentru cei cu studii superioare, o piaţă în care salariile sudorilor şi ale tâmplarilor sunt mai mari decât ale inginerilor şi ale profesorilor.

×
Subiecte în articol: cariera