x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Piata muncii Plictiseala costă

Plictiseala costă

de Catalin Pruteanu    |    03 Feb 2008   •   00:00
Plictiseala costă

Firmele pot avea mai multe probleme din cauza angajaţilor care se plictisesc decât de pe urma suprasolicitării salariaţilor.

Studiu - Muncă puţină, lipsă de satisfacţie


Firmele pot avea mai multe probleme din cauza angajaţilor care se plictisesc decât de pe urma suprasolicitării salariaţilor.

Concluzia aparţine specialiştilor firmei de consultanţă Sirota, care a realizat un sondaj pe plan mondial, la care au participat peste un milion de angajaţi. Doar jumătate dintre cei care susţin că se plictisesc din cauza volumului prea mic de muncă se declară satisfăcuţi de viaţa profesională. Prin comparaţie, 81% dintre persoanele care susţin că muncesc echilibrat sunt şi mulţumite de profesie. “Interesant este că plictiseala are consecinţe mai grave asupra companiilor decât suprasolicitarea”, afirmă Douglas Klein, director de programe al firmei de consultanţă.

 

Consecinţe. Angajaţii care se plictisesc fac, în general, lucruri pentru care nu sunt potriviţi şi se plâng de lipsa de ajutor din partea colegilor. Chiar dacă mai mulţi angajaţi se plâng de suprasolicitare decât de plictiseală, consecinţele sunt identice: stres şi lipsă de satisfacţie în viaţa profesională, ceea ce duce la scăderea productivităţii. “Angajaţii plictisiţi nu sunt mulţumiţi de angajatori, au mai puţină iniţiativă şi se consideră subapreciaţi în comparaţie cu alţi colegi”, crede Douglas Klein. Suprasolicitarea angajaţilor este un indicator al proastei organizări, dar angajaţii care se plictisesc au un impact mai mare asupra organizaţiei, din cauza deprecierii stării de spirit generale.

×
Subiecte în articol: cariera