x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Piata muncii Studiu BestJobs: Patronii români iau în seamă opiniile a doar 41% dintre angajaţi

Studiu BestJobs: Patronii români iau în seamă opiniile a doar 41% dintre angajaţi

de Robert Veress    |    23 Iun 2011   •   14:54

Site-ul BestJobs.ro a realizat recent un sondaj de opinie pentru a afla gradul de proactivitate al angajatilor romani in transmiterea sugestiilor in cadrul companiilor, precum si nivelul la care acestea sunt luate in considerare.

In urma analizei raspunsurilor la intrebarea “Opiniile si sugestiile tale sunt importante la actualul loc de munca?', s-a ajuns la concluzia ca in cadrul organizatiilor sunt ascultate si luate in considerare ideile a doar 41% dintre angajatii romani.

Variantele de raspuns oferite au fost “Da, sugestile mele sunt ascultate si sunt luate in considerare' - 40,55%, “Parerile mele sunt auzite, dar de cele mai multe ori sunt ignorate' - 35,02%, “Nu, opiniile mele nu sunt ascultate' - 15,75%, “Niciuna din variantele mentionate, nu imi fac cunoscute punctele de vedere' - 8.68%

Peste 44% dintre respondenti sunt din Bucuresti, 43% au varsta cuprinsa intre 25-35 ani si 37% detin studii postuniversitare. Angajatii femei isi transmit opiniile si sugestiile intr-o proportie mai ridicata fata de angajatii barbati, aproximativ 61% dintre cei din urma afirmand ca nu isi fac cunoscut punctul de vedere, spre deosebire de doar 39% dintre femei. Distributia pe sexe in cazul celorlalte raspunsuri este echilibrata.

“Comunicarea este cruciala pentru succesul organizatiei, ea fiind prima responsabilitate a managerului. Ignorarea opiniilor sau lipsa totala de exprimare a acestora sunt problemele reale ale comunicarii, prezente in continuare la peste jumatate dintre angajatii romani, potrivit acestui sondaj. Cultura organizationala a firmei ar trebui sa creeze un mediu in care angajatii de la toate nivelurile sa se simta liberi sa isi impartaseasca opiniile si sugestiile in mod deschis. Astfel, atentia se dirijeaza catre construirea increderii, stimularea implicarii si incurajarea feedback-ului', a declarat Adela Grama, specialist HR BestJobs.

Sondajul a fost efectuat la nivel national, pe un esantion de 1302 utilizatori Acesta face parte dintr-o serie de sondaje BestJobs ce masoara opinia utilizatorilor intr-o varietate de subiecte legate de locul de munca, economie si cariera. Acest sondaj nu este stiintific si reflecta doar opiniile utilizatorilor participanti.

×
Subiecte în articol: angajati sondaj angajatori bestjobs