x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Rebranding prin workshopuri pentru angajați

0
Autor: Diana Scarlat 01 Oct 2019 - 12:07
Rebranding prin workshopuri pentru angajați
Vezi galeria foto


Un concept vechi se poate adapta exigențelor din noua perioadă pe care o traversează piața HORECA, dacă angajații sunt trimiși la cursuri. Casa Capșa, în perioada interbelică, a devenit faimoasă în întreaga lume, după ce și-a „școlit” bucătarii și ospătarii în cele mai importante capitale europene, iar rețeta succesului se aplică în orice astfel de afacere, pentru că omul sfințește locul. Dar nu întotdeauna există posibilitatea de a finanța astfel de stagii de specializare. Soluția cea mai bună, pentru a avea angajații pregătiți pentru un nou concept este workshopul, care face transferul de know-how în timp foarte scurt.

 

Cel mai bun exemplu de rebranding în timp record, cu ajutorul unui workshop pentru angajați, este hotelul Ceres, din stațiunea balneo-climaterică Pucioasa. Chiar dacă mulți dintre angajați se apropie de vârsta pensionării și au făcut lucrurile doar într-un singur fel, o viață întreagă, și chiar dacă hotelul este ocupat 100% cu bilete de tratament de la Casa de Pensii, într-o săptămână petrecută cu un masterchef, toată echipa se poate schimba, iar odată cu ea, se schimbă și caracteristicile brandului. „Acționarul unic, la noi, este Casa Națională de Pensii, iar specificul hotelului a fost, de la început, adresat pensionarilor care vor să vină la tratament. Astfel, fiind și o zonă mai puțin frecventată de alte categorii de turiști, până anul trecut nu s-au schimbat lucrurile față de perioada de început a hotelului. Când am venit la conducerea acestei unități, am început să caut soluții pentru adaptarea ofertei noastre la ceea ce se cere acum pe piață, iar una dintre oportunitățile pe care le avem este să ne lansăm pe piața organizării de evenimente, mai ales în perioadele când nu avem grad mare de ocupare. Pentru a face acest lucru, am găsit o soluție mult mai eficientă decât angajarea unui număr mare de persoane deja instruite sau chiar decât trimiterea angajaților la cursuri. Am adus un masterchef celebru, care a făcut aici workshopuri, timp de o săptămână, astfel încât toți angajații au înțeles ce trebuie să facă, pentru a fi competitivi în noile condițiii ale pieței”, explică Cerasela Rosoiu, directoarea hotelului Ceres. 

 

Motivarea echipei, prin rezultate

Workshopul cu masterchef Moami (Moumen Al Hamoui) a însemnat și un rebranding al echipei, o ieșire din starea în care oamenii erau de foarte mulți ani, fără să fi făcut vreo schimbare. O astfel de situație, de obicei, duce la stagnarea sau chiar la regresul oricărei afaceri, dacă angajații ajung la plafonare. O nouă experiență, mai ales atunci când aduce un nou concept și o schimbare de viziune, revigorează întreaga echipă și motivează toții angajații, pentru că au ceva nou, o provocare. După ce au învățat câteva tructuri despre meniurile actuale pentru diverse tipuri de evenimente, plating și metode de servire în pas cu moda, angajații au făcut singuri pasul către noul concept pe care și-l dorește unitatea de cazare. Au început chiar să se întreacă în idei inovatoare și să se documenteze aproape zilnic, astfel încât să țină pasul cu noutățile. Vechiul hotel pentru tratamentul pensionarilor a reușit astfel să devină atractiv pentru cei care caută un loc pentru evenimente private sau de business, de la nunți și botezuri până la petreceri de companie sau conferințe. „Am început să căutăm, împreună, pe internet, noutăți din piață, oamenii sunt foarte mândri de ceea ce reușesc să facă aici, deși unii dintre ei lucrează de peste 30 de ani. Încercăm să aducem și un chef cu renume, dar până atunci ne descurcăm în echipă, mai ales după experiența cu workshopurile”, mai spune directoarea hotelului. 

 

Întâlnirea cu expertul, mai importantă decât diploma

Workshopul este metoda ideală de a oferi echipei de angajați posibilitatea să învețe lucruri noi sau chiar să se specializeze în cel mai scurt timp. Atunci când workshopul este susținut de un expert într-un anumit domeniu, transferul de know-how către cei care beneficiază de acest scurt stagiu de pregătire este mai important decât o diplomă la un curs acreditat. “Pe lângă componenta de transfer de informaţii, workshopurile oferă celor aflaţi la începutul carierei şi o importantă componentă motivaţională: aceştia primesc o importantă doză de energie, încurajare şi dorinţa de a fi la nivelul speakerilor, într-un timp cât mai scurt. Participanţii mai experimentaţi caută, într-o mare măsură, şi componenta de networking şi idei pentru colaborări viitoare. Mie, personal, mi-au folosit toate participările la workshopuri, în perioada când lucram la o companie multinaţională. Firmele româneşti nu ar trebui să ignore nevoia investiţiei în această formă de transfer de cunoaştere”, explică dr. Florin Nerchita, prodecanul Facultății de Sociologie şi Comunicare a Universităţii Transilvania din Braşov.

Citeşte mai multe despre:   workshop,   angajati

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Produsul bio, imposibil de verificat

Produsul bio, imposibil de verificat
Consumatorii români nu pot verifica dacă un produs este cu adevărat bio sau tradiţional, astfel că producătorii pot spune orice minciună, a declarat Sorin Minea, preşedintele organizaţiei patronale...

Avalanşa de acte normative sufocă afacerile

Avalanşa de acte normative sufocă afacerile
Afluxul masiv de acte normative elaborate în ultimii 15 ani exercită un impact negativ major asupra mediului de afaceri intern, iar una dintre soluţiile principale care se impune este crearea unui cadru fiscal şi leg...

Google intenţionează să intre pe piaţa de consumer banking

Google intenţionează să intre pe piaţa de consumer banking
Alphabet Inc, firma mamă care deţine motorul de căutare online Google, va începe să ofere utilizatorilor, undeva în cursul anului următor, posibilitatea deschiderii de conturi curente, devenind un alt gigant din...

Curs valutar 13 noiembrie 2019:  Moneda naţională s-a depreciat în raport cu principalele valute

Curs valutar 13 noiembrie 2019:  Moneda naţională s-a depreciat în raport cu principalele valute
Banca Naţională a României (BNR) a afişat, miercuri, un curs de 4,7635 lei pentru un euro, în creştere cu 0,16 bani (+0,03%) faţă de cotaţia anterioară, de 4,7619 lei/euro. De asemenea, leul s-a depreciat...

Salariile, programate să crească în termeni reali în 2020

Salariile, programate să crească în termeni reali în 2020
Salariile românilor vor creşte în termeni reali anul viitor, dacă prognozele oficiale, date publicităţii în timpul Guvernului Dăncilă, vor fi confirmate în mandatul Executivului condus de Ludovic Orban. Aceasta...

Moștenitorii afacerilor de familie sunt interesați de noile tehnologii

Moștenitorii afacerilor de familie sunt interesați de noile tehnologii
Aproape 90% dintre reprezentanţii noii generaţii de antreprenori, care moştenesc afaceri de familie, au în plan să dezvolte companiile prin adoptarea unor strategii de digitalizare, se arată în sondajul PwC...

Românii din străinătate au trimis acasă 3 miliarde euro

Românii din străinătate au trimis acasă 3 miliarde euro
Sumele de bani trimise de rezidenţii din UE către ţări din afara Uniunii Europene, denumite transferuri personale, s-au ridicat la 35,6 miliarde de euro în 2018, în creştere comparativ cu 32,6 miliarde de euro...

Viciile ne vor arde mai tare la portofel

Viciile ne vor arde mai tare la portofel
Preţurile combustibililor vor creşte anul acesta într-un ritm superior ratei inflaţiei, după care vor înregistra avansuri mai calme, în contextul evoluţiei cursului euro-dolar şi a cotaţiilor petrolului pe...

Libra Internet Bank raportează profit net de 91 milioane de lei de la începutul anului

Libra Internet Bank raportează profit net de 91 milioane de lei de la începutul anului
Libra Internet Bank a obţinut, după primele trei trimestre ale anului, un profit net de 91 milioane de lei, cu 21% mai mult decât valoarea înregistrată în aceeaşi perioadă a anului trecut (75 milioane de lei), po...

Cu cât s-a scumpit viața românilor. Citricele, cartofii și țigările, în top.

Cu cât s-a scumpit viața românilor. Citricele, cartofii și țigările, în top.
Românii plătesc, în medie, cu aproape 4% mai mult pentru mâncare faţă de anul trecut, potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică (INS). În topul scumpirilor se află citricele, al căror...

Curs valutar 12 noiembrie 2019:  Leul câştigă teren în raport cu euro

Curs valutar 12 noiembrie 2019:  Leul câştigă teren în raport cu euro
Banca Naţională a României (BNR) a afişat, marţi, un curs de 4,7619 lei, mai mic cu 0,08 bani (-0,02%) faţă de cotaţia de 4,7627 lei pentru un euro, stabilită cu o zi în urmă. Leul s-a depreciat în raport...

RADET are datorii de peste 3,6 miliarde de lei la Elcen

RADET are datorii de peste 3,6 miliarde de lei la Elcen
Electrocentrale Bucureşti (Elcen) avea de recuperat de la Regia Autonomă de Distribuţie a Energiei Termice (RADET) datorii totale de 3.659.805.493,39 lei, la data intrării în insolvenţă şi înscrise la masa...

EMag estimează vânzări de jumătate de miliard de lei de Black Friday. Vedeta evenimentului va fi un Ferrari

EMag estimează vânzări de jumătate de miliard de lei de Black Friday. Vedeta evenimentului va fi un Ferrari
Reprezentanţii eMag estimează vânzări de peste 500 de milioane de lei, cu ocazia Black Friday din acest an, eveniment de shopping programat să aibă loc pe data de 15 noiembrie, în timp ce numărul produselor ce...

Proiect de rectificare a bugetului Capitalei: 100.000.000 de lei în plus la subvenţiile pentru STB

Proiect de rectificare a bugetului Capitalei: 100.000.000 de lei în plus la subvenţiile pentru STB
Consiliul General al Municipiului Bucureşti urmează să discute, în şedinţa de joi, un proiect de rectificare bugetară care prevede suplimentarea cu 100 de milioane de lei a celor 900 de milioane de lei prevăzute...

Capital Leasing IFN listează o emisiune de obligațiuni la BVB

Capital Leasing IFN listează o emisiune de obligațiuni la BVB
Capital Leasing IFN (CL22) a anunţat listarea unei emisiuni de obligaţiuni în valoare de 3,7 milioane lei pe Sistemul Multilateral de Tranzacţionare (SMT). Este a doua serie de obligaţiuni pe care Capital...
Serviciul de email marketing furnizat de