x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

S-au îndrăgostit de legume și fac profit din grădină

0
Autor: Luciana Cocoș 26 Sep 2019 - 12:00
S-au îndrăgostit de legume și fac profit din grădină
Vezi galeria foto


Românii se întorc în sate! Este o veste pe care mulți n-ar crede-o, ea este confirmată de Institutul Național de Statistică. Anual, peste 100.000 de români se mută din oraşele mari la sate, în timp ce numărul celor care migrează spre orașe scade. Mulţi dintre cei care aleg viața la țară renunţă şi la locul de muncă şi se reprofilează. Trăiesc din munca deloc ușoară a pământului, dar pun pe masă doar legume și fructe provenite din agricultura ecologică. Este exemplul dat de doi tineri cu joburi în București, care au lăsat corporațiile pentru a-și urma un vis, pe care l-au denumit Nasul Roșu.

 

Povestea Alinei și a lui Dan a început în urmă cu mai bine de 10 ani, când au decis să se mute la țară, la 25 km de Ploiești, într-un sătuc numit Palanca. “Mutarea nostră la țară s-a întâmplat dintr-o constrângere. Ne doream să locuim la casă, iar în Ploiești nu puteam face acest lucru la acel moment. Cum singura variantă era să ne mutăm la țară, acolo unde aveam teren de la bunicii mei, iar cu bugetul deținut să începem să construim, iată-ne în mijlocul unui proces anevoios pentru doi tineri care își iau viața în propriile mâini. Dan, soțul meu, s-a implicat foarte mult la construcția casei, pe când eu o aveam pe fiica mea, Ioana, care tocmai se născuse, așa că în primul an am sacrificat timpul petrecut împreună pentru a ne muta în căsuța noastră de la țară. Deși a plecat dintr-o necesitate, decizia de a locui la Palanca ne-a schimbat și conturat în cel mai frumos mod posibil destinul nostru atât ca individ, cât și ca familie. Așa am aflat că la capatul unui mare efort găsești acea recompensă și satisfacție”, povestește Alina Constantinescu, cofondatarea brandului Nasul Roșu. Iar recompensa avea să vină chiar din grădină.

“Ne-am construit o casă mică pe 7.000 metri pătrați, ceea ce era enorm la momentul respectiv, pentru că nu aveam nicio idee despre ceea ce va urma. Am început să creștem în grădină cele necesare pentru consumul nostru și ușor-ușor ne-a prins această pasiune de a cultiva legume diverse și diferite de ceea ce puteam găsi pe piață. Am început să căutam semințe noi, să experimentăm, să ne jucăm în timpul liber și am văzut primele rezultate. Atunci ne-am gândit, când produceam mai mult decât am fi putut consuma, ce-ar fi dacă am face o mică activitate din grădinărit și așa am început. În timpul liber mergeam la târguri prin București sau în diverse magazine unde să ne putem prezenta legumele”. Cu pași mărunți, dar siguri, Alina și Dan Constantinescu au reușit să-și deschidă un magazin online în 2017, unde au vândut cu succes legumele, livrând direct la ușa clienților. Cererile au fost atât de mari, încât livrările au continuat chiar și după ce au deschis un magazin în zona Floreasca din București, în martie 2018.

 

Hobby transformat în business

 

Pasiunile se întrețin cu bani din buzunar. Așa au făcut și cei doi antreprenori, care au investit în mica lor fermă banii proveniți din salarii, fără să apeleze la ajutoare de stat sau fonduri europene. “Legumicultura este o ramură grea a agriculturii, din cauza complexității în a lucra cu atâtea specii de plante și a imposibilității de a prevedea anumite condiții meteo, care îți pot da peste cap toate planurile. Cu toate acestea, este o muncă frumoasă, ce te recompensează chiar dacă pierderile pot fi mari, iar veniturile - modeste”, mai spune antreprenoarea. “Nu a fost ușor la început. De fapt, fiecare etapă a avut provocările ei. În prima fază a trebuit să construim încrederea oamenilor în noi și în brandul Nasul Roșu. Lucrăm în familie de la cel mai mic la cel mai mare. Avem doi copii care sunt implicați în diverse activități din fermă sau de la magazin. Dorim să le insuflăm copiilor noștri respectul față de muncă și față de resursele câștigate, asa cum și noi am fost învățați în familiile noastre.”

 

Epiceria Nasul Roșu

Magazinul de pe strada Cornescu nr. 12 este deschis de 3 ori pe săptămănă și, atunci îi trec pragul peste 100 de clienți pe zi. În restul zilelor se lucrează la fermă. “Interacționăm în magazin cu oameni educați, care își doresc să mănânce sănătos, gustos, proaspăt. Am format în jurul nostru o comunitate de apropiați și chiar prieteni. Îi revedem cu drag săptămână de săptămână. Pe acest principiu dorim să ne construim și pe mai departe businessul. Oaspeții noștri preferă produsele românești, însă nu spun «Nu» produselor de calitate din alte țări europene cu tradiție gastronomică. Atunci când vin la noi caută în special legume și fructe produse în ferma noastră. Pe lângă acestea, le oferim lactate și brânzeturi, mezeluri, carne proaspătă, pâine, conserve de legume și fructe, vin natural, dar și alte produse, toate de cea mai bună calitate, testate întâi de noi”, mai spune cofondatoarea brandului Nasul Roșu, care a devenit o platformă ce adună zeci de alţi mici antreprenori români. “La început, am căutat noi producători de încredere și încă o facem, însă acum ne caută și ei.” În portofoliul Nasul Roşu se găsesc, pe lângă produse româneşti, şi branduri specifice Italiei.

 

“Ne dorim foarte mult să lucrăm cu producători din România și se arată câțiva care, pe lângă un produs de calitate, trebuie să dovedească și seriozitate, constanță și perseverență. Nu există succes fără aceste elemente, indiferent de cât de bun este produsul tău”.

Alina Constantinescu

 

Clientul mulțumit, cel mai bun profit

Cifra de afaceri a brandului Nasul Roșu au depăsit un milion de lei anul trecut. “Nu avem un target financiar pentru 2019. Obiectivul nostru principal este ca oamenii care ne calcă pragul să fie fericiți și sănătoși, prin urmare să revină în Epicerie, ca noi să putem fi sustenabili ca fermă ecologică”, mai spune antreprenoarea. Acum la fermă și la magazin lucrează 11 angajați, dar în curând se vor alătura și alții. “În fermă se lucrează mult manual, fără să folosim pesticide și erbicide, fără multă mecanizare, prin urmare plantele au nevoie de multe mâini ca să fie îngrijite corespunzător”, susțineAlina. Asta face diferența dintre agricultura eco și cea convențională. “Trendul bio care, de fapt, este o parte din mișcarea mai amplă de a fi responsabili față de mediul în care trăim începe să fie reprezentativ și în România. Eu nu folosesc sintagma «natural» pentru că este o minciunică de marketing. Chiar și tomatele care țin două luni în frigider sunt naturale, căci nu sunt din plastic, prin urmare fugiți de produsele promovate ca natural! Consumați produse certificate ecologic, pentru că este singura cale prin care vă asigurați că cineva controlează strict cum sunt ele produse. La cele convenționale se poate face orice, oricât, oricând, pentru că nu le controlează cu adevărat nimeni”, conchide antreprenoarea.

 

“Un producător convențional nu riscă nimic dacă folosește pesticide, fungicide, erbicide peste limita admisă sau apelează la substanțe neomologate. Acestea sunt disponibile în fitofarmacii fără niciun fel de control asupra dozelor, combinațiilor folosite sau timpului de așteptare”, mai spune Alina Constantinescu.

 

Un nou concept pentru sănătate

 

Pe viitor, Alina și Dan vor să perfecționeze procesul de producție în fermă astfel încât să reușească să ofere legume și verdețuri aproape tot timpul anului. ”Vrem să stabilizăm și să optimizăm ceea ce deja am creat până acum. Vrem să încercăm soiuri noi de legume și verdețuri. Ne dorim ca echipa să se sudeze și mai bine, să poată funcționa cu un grad de autonomie și mai mare și, în final, să ne bucurăm cu toții de roadele muncii de până acum. În 2020 ne-am propus să lucrăm la crearea unui alt concept care vizează o viață sănătoasă, o idee complementară brandului nostru”, dezvăluie antreprenoarea.

 

“Mersul înainte cu capul sus este singurul mod în care poți face ceva în viață și, mai ales, poți lăsa urmașilor tăi o activitate pe care ei să o ducă mai departe. Poate că vom vedea și la noi afaceri mici, dar sustenabile, care cresc odată cu schimbarea de generații.”

Alina Constantinescu

 


 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Statul dă 50.000 de euro pe o analiză bugetară

Statul dă 50.000 de euro pe o analiză bugetară
Ministerul Finanţelor a lansat ieri în dezbatere publică un proiect de hotărâre prin care se va aproba plata unei contribuții de 50.000 de euro către (Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare în Europa...

TripnHeal: România poate deveni un centru important pentru turismul dentar

TripnHeal: România poate deveni un centru important pentru turismul dentar
          Dacă Austria și-a consolidat poziția de lider privind tratamentul imuno-oncologic, Turcia – pentru turismul medical în domeniul oncologiei și al chirurgiei estetice, Grecia...

Euro a atins un nou maxim istoric, în timp ce aurul şi dolarul scad în tandem

Euro a atins un nou maxim istoric, în timp ce aurul şi dolarul scad în tandem
Cursul de schimb al monedei naţionale a atins vineri un nou maxim istoric în raport cu moneda euro, fiind cotat de către Banca Naţională a României (BNR) la 4,8127 lei, de la maximul precedent, de 4,8079 lei atins...

Record istoric. Florile de Mărțișor, o afacere de peste 20 de milioane de euro

Record istoric. Florile de Mărțișor, o afacere de peste 20 de milioane de euro
Vânzările de flori cu ocazia zilelor de 1 și 8 martie reprezintă o mare parte din cifra de afaceri pe întregul an. În numai 8 zile, florăriile din orașe vor încasa aproape 20 de milioane de...

România se împrumută la dobânzi negative din cauza coronavirusului

România se împrumută la dobânzi negative din cauza coronavirusului
Senatorul PSD, Ștefan Radu Oprea, este de părere că motivul real pentru care România se poate împrumuta acum la dobânzi negative, respectiv - 0,11%, este determinat de epidemia de coronavirus și&nbs...

INS: Numărul autorizaţiilor de construire eliberate în ianuarie, în creştere

INS: Numărul autorizaţiilor de construire eliberate în ianuarie, în creştere
În luna ianuarie 2020, s-au eliberat 2.405 autorizaţii de construire pentru clădiri rezidenţiale, în creştere cu 18,6%, faţă de luna ianuarie 2019, arată datele INS publicate vineri. Din numărul total de...

Erste Group a avut un profit operațional de aproape 3 miliarde de euro în 2019

Erste Group a avut un profit operațional de aproape 3 miliarde de euro în 2019
Grupul bancar Erste, cel mai mare din Europa Centrală şi de Est, a înregistrat o creştere de 8,7% a profitului operaţional, ajungând la 2,97 miliarde de euro în 2019. „Profitul operaţional de aproape 3 ...

Topul hărniciei, condus de Dacia şi Ford

Topul hărniciei, condus de Dacia şi Ford
Angajaţii din industriile în care s-a investit cel mai mult au avut o productivitate în creştere, în timp ce colegii lor din sectoarele cu valori adăugate reduse apar în statistici ca fiind mai puţin eficienţi...

Pericolul chinez scumpeşte energia

Pericolul chinez scumpeşte energia
„Apariţia şi extinderea coronavirusului ar putea avea efecte nefavorabile în ceea ce priveşte cererea globală”, arată o notă publicată ieri de Comisia Naţională pentru Strategie şi Prognoză (CNSP), care...

Contrabanda cu țigarete din Moldova, în creștere

Contrabanda cu țigarete din Moldova, în creștere
Piața neagră a țigaretelor înregistrează 12,1% din totalul consumului în ianuarie 2020, față de 12,3% în noiembrie 2019, conform studiului companiei Novel Research.   „În ianuarie, în...

Primul unicorn românesc, UiPath, ar putea fi listat la bursă

Primul unicorn românesc, UiPath, ar putea fi listat la bursă
Primul unicorn românesc, UiPath, producător de software evaluat la şapte miliarde de dolari în 2019, ar putea fi listat la bursă (IPO) în primăvara anului viitor, potrivit Bloomberg. În 2019...

Indicele ROBOR la 3 luni continuă să scadă. ROBOR la șase luni, cel mai mic nivel din ultimele luni

Indicele ROBOR la 3 luni continuă să scadă. ROBOR la șase luni, cel mai mic nivel din ultimele luni
Indicele ROBOR la trei luni continuă să scadă, ajungând la 2,94%, şi a atins cea mai mică valoare din 18 ianuarie 2019. Și indicele ROBOR la şase luni s-a situat la 3,06%, cel mai mic...

Coronavirus afectează și economia României? China, al șaptelea partener comercial al țării noastre

Coronavirus afectează și economia României? China, al șaptelea partener comercial al țării noastre
Galerie Foto China este al șaptelea partener comercial al României iar răspândirea coronavirusului afectează business-urile locale care importă în special telefoane, mașini și echipamente electrice direct din această...

Curs valutar 27 februarie 2020. Care sunt cotaţiile principalelor valute

Curs valutar 27 februarie 2020. Care sunt cotaţiile principalelor valute
Curs valutar 27 februarie 2020, anunțat de Banca Naţională a României (BNR). Euro a scăzut cu 0,01%. Euro a scăzut la 4,8068 lei/euro, în scădere cu 0,01% faţă de valoarea atinsă...

Profit spectaculos înregistrat de Banca Transilvania în 2019

Profit spectaculos înregistrat de Banca Transilvania în 2019
Cea mai mare  instituție de credit din România, Banca Transilvania, a încheiat 2019 cu un profit net de 1,6 miliarde lei, în creştere cu 33%, în timp ce veniturile operaţionale s-au majorat cu 12,17%,...
Serviciul de email marketing furnizat de