x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Tikaboo, afacerea care a apelat la „Antrenorul de genii”

0
Autor: Luciana Cocoș 25 Apr 2019 - 11:46
Tikaboo, afacerea care a apelat la „Antrenorul de genii”
Vezi galeria foto


Spre deosebire de afacerile clasice, bazate pe profit, antreprenoriatul social este un alt mod de a face business, identificând anumite nevoi sau probleme din societate. În ultimii ani, noua generație de antreprenori privește problemele sociale și de mediu ca pe oportunități, reușind să treacă granițele modelului tradițional de business, generând astfel o schimbare în bine în comunitate.  Misiunea e foarte importantă în antreprenoriatul social, însă nu mai importantă decât produsul vândut, pentru că și un business social are nevoie de bani.

 

De la eșec, la succesul bazat pe EQ, nu pe IQ

Într-o lume tot mai aglomerată, în care oamenilor nu le mai ajunge timpul penntru rezolvarea problemelor, atenția acordată copiilor a scăzut îngrijorător. Nevoia de implicare a părinților în educarea și dezvoltarea celor mici este iminentă, dar uneori, treburile cotidiene îi răpesc pe adulți de lângă cei mici, făcându-i simpli spectatori. Florin Alexandru, creatorul Tikaboo România, a trăit pe pielea lui o astfel de experiență, urmată apoi de o revelație. “În urmă cu câțiva ani am descoperit o nevoie foarte mare la fiul meu. Se juca cu un fir de ață pe covor în timp ce eu mă uitam, absent, la televizor”, își începe Florin povestea.

A realizat atunci că nu este deloc bine ceea ce face și să trebuie să se repoziționeze față de educația fiului său, schimbându-se pe sine mai întâi.

“Povestea a început după vreo doi ani de zile de la întâmplarea asta, atunci mi-a venit ideea, undeva în 2015, după ce mi-am dat seama ca toți copiii au nevoie de atenție și implicare mult mai mare din partea părinților. Mi-am dat seama că pot să fac asta pentru că sunt un autodidact convins, iar dacă sunt unii care vor vrea să adopte modul și stilul în care eu educam la acel moment foarte bine, dacă nu, iarăși bine. Oricum o fac din pasiune și nu am nimic de pierdut. Am început cu un eșec, de fapt. Am vrut să livrăm proiectul “Do it yourself”, adică să te joci, să petreci timp de calitate acasă, cu copilul, făcând tot felul de experimente științifice, jocuri de realizat acasă și așa mai departe. Am făcut asta, dar am constatat că oamenii, părinții nu voiau să consume produsul. În primul rând, chiar dacă este vorba de antreprenoriat social, este necesar să-și asiguri sustenabilitatea, să ai din ce trăi. Și așa am început, am creat produsul acesta, pe lângă foarte multe informații pe care le ofeream gratis, pe lângă foarte mult conținut pe care-l livram mai tot timpul, am creat acest produs dar el nu a prins absolut deloc. Adică, eram într-o zonă în care am vândut 3-4 produse. Dar ne-am dat seama că am început de fapt bine, pentru că se crease deja o masa critică de omeni interesați, dar nu reușisem cu un produs, nu aveam sustenabilitatea și asta a presupus o perioadă de vreo şase luni în plus pentru mine, pentru că eu susțineam financiar proiectul, plecat din țară, adică departe de fiul meu” spune Florin.

 

Alfabetul inteligenței emoționale 

Proiectul Tikaboo a fost felul în care el s-a poziționat față de educația fiului său. “A mai trecut o perioadă în care am susținut proiectul iar apoi a apărut cartea “Copilul tău este un geniu” și jocul EQ Game, cel care dezvoltă inteligența emoțională. Cumva, am început în pararel munca la aceste două produse, dar jocul s-a întâmplat într-un mod mult mai rapid pentru că mi-am dat seama că fiul meu are nevoie să-și dezvolte inteligența emoțională. Dându-mi seama de asta am zis, ok, hai să apelez la instrumente, și am stat 4-5 ore într-o după-amiază să caut instrumente de dezvoltare a inteligenței emoționale. Mi-am dat seama că nu există și că trebuie făcute. Am început încet-încet și am construit jocul. Pur și simplu s-au legat atât de repede lucrurile, iar în aproximativ două luni jocul era finalizat, produs, tipărit și numai bun de livrat. EQ Game este alfabetul inteligenței emoționale, un joc care se joacă în echipă, părinți și copii.”

 

Investiție în timp și calitate

Nefiind străin de mediul de business, Florin a realizat diferența imensă dintre antreprenoriatul clasic și cel social. “Înainte de Tikaboo am fost tot antreprenor, m-am ocupat de alte afaceri dar nu în zona de antreprenoriat social.  Este o diferență imensă, pentru că pot spune că afaceri fac mai toți care, cred eu, nu s-au descoperit pe ei. În momentul în care te descoperi pe tine nu mai poți să faci afaceri doar pentru bani, ci realizezi proiecte prin care să livrezi și societății. Dar trebuie să le faci îndeajuns de inteligent încât să creeze și sustenabilitate, dar și profit. Cu alte cuvinte, înțelegi potențialul imens din tine și vrei să dai din el pentru că ai de unde da”, mai spune acesta. Cu dedicare, răbdare și timp, lucurile au început să se miște în direcția scontată. “La început, cât cheltuiam atât scoteam. A fost o perioadă destul de lungă, cam un an de zile în care am stat așa, dar apoi lucrurile au început să se miște într-o direcție surprinzător de bună. În momentul în care am scos cartea “Copilul tău este un geniu!”, totul a venit de la sine. Pur și simplu se vindea, era dorită în piață, părinții erau mulțumiți de ea și înțelegeau de fapt ce este în spatele cărții, care e intenția ei. După aproximativ un an s-a întâmplat să apară profitul. În zona de antreprenoriat social profitul nu constă neapărat în bani, ci în cât de mare este proiectul și dacă a trecut de perioada critică, de acei 5 ani. În momentul în care nu mai ești un start-up și ai trecut de acea perioadă, atunci poți spune că este un proiect care va dăinui. Și atunci acesta este cu adevărat profitul.” La început echipa era formată din trei membri, Florin fiind singurul părinte. “A fost interesant pentru că făceam de toate, de la content, interviuri, crearea de produse și în același timp mă ocupam și de plăți. Nu am apelat la programe cu fonduri europene cu toate că ne-a bătut gândul. Nu am intrat însă în zona asta probabil și datorită faptului că am gândit totul în trepte. Nu am lansat un produs făcând investiții masive în a-l promova. Am început încet, pas cu pas. La început am produs doar 300 de cărți și 100 de jocuri. Ulterior, când a venit validarea clienților, am început și am investit și în partea de stocuri și producție. Investiția a fost semnificativă dar exact atât cât trebuia. Undeva la 10.000 de euro și mult, mult timp dedicat din partea noastră.”

 

Produse unice în România

Acum echipa Tikaboo numără cinci membri, iar fiecare are un rol bine stabilit. “Construim instrumente ce dezvoltă calități esențiale: inteligența emoțională, gândirea pozitivă, inteligența socială, încredere în forțele proprii, educație financiară, gândirea antreprenorială, organizare, leadership și diferite tehnici de învățare”. Primul produs a fost cartea “Copilul tău este un geniu!” scrisă împreună cu profesorul  Florian Colceag, o carte care dezvoltă cinci calități esențiale copilului în doar 30 de minute de joacă pe zi. “artea dezvoltă 5 calități esențiale, baza educației. Acele calități care dezvoltă pe mai departe bunul-simț, cei 7 ani de acasă”, povestește antreprenorul. Este o carte care se joacă mai mult decât se citește. A urmat apoi EQ Game care te învață cum să te folosești de emoții. Școala dezvoltă cel mult 20% din calitățile de care copiii au nevoie pentru a duce o viață fericită, sănătoasă și împlinită, însă inteligenșa emoțională este cea mai importantă calitate de care vor avea nevoie copiii în viața de adulți. Jocul a fost vândut deja în peste 19.000 de exemplare.  “Inside Hero este cel mai nou produs al nostru. Jocul scoate eroul interior din tine, te învață cum să-ți creezi un obiectiv smart. Jocul poate fi jucat de oricine, adulși și copii, dar noi îl recomandăm copiilor din pre-adolescență. Îți pune niște întrebări pe care nu le regăsești mai nicăieri. Una dintre ele, pe care eu o consider reprezentativă este “de ce te crezi centrul Universului?” Este gândirea out of the box foarte clar pusă în practică și îți oferă o nouă perspectivă, nu cea învățată din paradigmele sociale”, spune Florin Alexandru. Atât jocurile cât și cartea relevă prețul mediu din România. Jocul de inteligență emoțională costă 120 de lei, Inside Hero 129 de lei, iar cartea 50 de lei.

 

Impactul Tikaboo România

“Pur și simplu construiești o societate sănătoasă și ajută în același timp la crearea altor proiecte de antreprenoriat social. Te schimbă, te ia și te repoziționează față de viață. Simplul fapt că ajungi să-ți înțelegi emoțiile, că înțelegi de ce uneori alegi eșecul în locul bucuriei de a trăi, sau a bucuriei de a greși, pentru că în felul ăsta înțelegi ce anume trebuie să înveți. Pe scurt, pur și simplu devii mai inteligent!

Au întâlnit și persoane care nu înțelegeau ce este inteligența emoțională, ce presupune să te joci cu emoțiile, și veneau cu paradigme vechi, cum că geniile sunt nefericite, că oamenii care-și exprimă potențialul au un statut nepotrivit sau diverse probleme. Este necesar să ne educăm, să ne auto-educăm, și putem transmite prin simplul exemplu. Dar totul se întâmplă exact în ritmul în care populația acceptă un concept nou și vrea să învețe și să se implice”, conchide Florin. 

 

A trebuit să mă descopăr pe mine pentru a nu mai face afaceri, ci cu adevărat proiecte de antreprenoriat social. Consider că sunt un pionier al inteligenței emoționale în România! De câte ori am ocazia merg în școli și le vorbesc despre asta copiilor.

 

Florin Alexandru, fondator Tikaboo

 

5 PRODUSE UNICE ÎN ROMÂNIA

Cartea “Copilul tău este un geniu!”

Dezvoltă cinci calități esențiale copilului în doar 30 de minute zi de zi, prin joacă.

EQ Game – Alfabetul Inteligenței Emoționale

Recomandat copiilor, necesar adulților  

Inside HERO - primul joc care îți învață copilul și te ajută pe tine să scoți EROUL la suprafață lăsând victima deoparte.

Orășelul Stinghiuță

Copilul va învăța ce presupune asumarea responsabilității, încredere în forțele proprii, motricitatea, îndemânarea, răbdarea și reziliența.

Teatrul Tikaboo

Patru scenarii adaptate după povești clasice, noțiuni despre teatru, planșe cu toate decorurile și personajele din scenariu.

 

 

Citeşte mai multe despre:   Tikaboo

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Un nou CEO la Erste Asset Management Romania

Un nou CEO la Erste Asset Management Romania
Galerie Foto Conducerea Erste Asset Management GmbH l-a numit pe Horia Braun-Erdei in poziția de președinte executiv (CEO) al Erste Asset Management România. Horia Braun-Erdei (42 de ani) este un profesionist experimentat în...

CFR promite viteze de 160 km/h

CFR promite viteze de 160 km/h
Conducerea companiei CFR SA promite că va demara proiectul de modernizare a liniei care leagă Aradul de Craiova şi se laudă cu un grad mare de absorbţie a fondurilor europene, dar şi cu reducerea numărului...

AFM aprobă o finanţare de 2,4 milioane de lei pentru închiderea unui depozit de deşeuri în Vatra Dornei

AFM aprobă o finanţare de 2,4 milioane de lei pentru închiderea unui depozit de deşeuri în Vatra Dornei
Municipiul Vatra Dornei (judeţul Suceava) a primit aprobare, în valoare de aproximativ 2,4 milioane de lei pentru finanţarea operaţiunilor de închidere a unui depozit neconform de deşeuri, a anunţat, luni,...

Prețul gazelor naturale pe piața SPOT a scăzut sub cel reglementat, ajungând la 67 lei/MWh

Prețul gazelor naturale pe piața SPOT a scăzut sub cel reglementat, ajungând la 67 lei/MWh
Piața SPOT a gazelor naturale din România, operată de Bursa Română de Mărfuri, a înregistrat cel mai redus preț al ultimelor 6 luni, respectiv 67 lei/MWh. Astfel, prețul pe piața spot al gazelor naturale...

S-a deschis primul hotel Courtyard by Marriott din România. Investiție de 22,5 milioane de euro

S-a deschis primul hotel Courtyard by Marriott din România. Investiție de 22,5 milioane de euro
Apex Alliance Hotel Management a deschis primul hotel Marriott din România sub brandul Courtyard, un hotel de 4 stele, aflat în zona financiară a Capitalei, în Floreasca, realizat cu o investiţie de 22,5 milioane eu...

5 milioane de lei pentru reparații la Canalul Dunăre - Marea Neagră

5 milioane de lei pentru reparații la Canalul Dunăre - Marea Neagră
Guvernul a decis suplimentarea bugetului Ministerului Transporturilor cu 5 milioane de lei pentru efectuarea în regim de urgenţă a unor lucrări de investiţii la taluzul de pe malul stâng al Canalului...

Spațiile de birouri din București ar putea depăși 300.000 mp până la sfârșitul anului

Spațiile de birouri din București ar putea depăși 300.000 mp până la sfârșitul anului
Peste 300.000 mp de spaţii de birouri ar putea să fie livraţi pe piaţa din Bucureşti, până la sfârşitul acestui an, arată estimările Colliers International. În trimestrul III din 2019, au fost livraţi...

BNR va lansa monede din aur și alamă cu tema Desăvârșirea Marii Uniri-Regina Maria

BNR va lansa monede din aur și alamă cu tema Desăvârșirea Marii Uniri-Regina Maria
Banca Naţională a României va lansa în circuitul numismatic, pe 28 octombrie, monede din aur şi alamă pentru colecţionare şi va pune în circulaţie o monedă din alamă, cu tema Desăvârşirea Marii Uniri...

Curs valutar 21 octombrie 2019: Leul s-a depreciat în raport cu euro şi a câştigat teren în faţa dolarului

Curs valutar 21 octombrie 2019: Leul s-a depreciat în raport cu euro şi a câştigat teren în faţa dolarului
Leul s-a depreciat, luni, în raport cu euro, cursul afişat de Banca Naţională a României (BNR) fiind de 4,7592 lei, mai mult cu 0,36 bani (+0,08%) faţă de cotaţia din şedinţa anterioară, când moneda unică eu...

Suma plătită pentru asistență socială a depășit 1,1 miliarde de lei, în luna septembrie

Suma plătită pentru asistență socială a depășit 1,1 miliarde de lei, în luna septembrie
Suma plătită în contul principalelor beneficii de asistenţă socială s-a ridicat, în septembrie 2019, la 1,117 miliarde de lei, din care 1,07 miliarde lei pentru drepturi curente şi circa 48 milioane de lei pentru...

Tranzacţie importantă pe piaţa serviciilor medicale din România

Tranzacţie importantă pe piaţa serviciilor medicale din România
MedLife anunță achiziția pachetului de 100% din acțiunile Spitalului Lotus SRL din Ploiești, cel mai important furnizor de servicii medicale private din județul Prahova, care asigură servicii integrate de...

Doar şase judeţe fac exporturi de peste 1 miliard de euro, iar 17 au o balanţă negativă

Doar şase judeţe fac exporturi de peste 1 miliard de euro, iar 17 au o balanţă negativă
În primele cinci luni ale acestui an, România a exportat bunuri în valoare de 29,33 miliarde de euro şi a făcut importuri de 35,86 miliarde de euro. Creşterea consumului a dus la o explozie a importurilor, fapt ce...

Taxa de promovare turistică ar putea fi dublată în București

Taxa de promovare turistică ar putea fi dublată în București
Anul viitor, taxa specială pentru promovare turistică a municipiului Bucureşti ar putea deveni 2% din veniturile de cazare pentru fiecare zi de sejur, valoare care nu include TVA, conform unui proiect supus...

Jurnalul bursier. Norvegienii se nasc milionari, noi încercăm să devenim

Jurnalul bursier. Norvegienii se nasc milionari, noi încercăm să devenim
Norvegienii sunt privilegiați. Grație fondului suveran de investiții dezvoltat eficient de-a lungul timpului, acesta are o valoare pe cap de locuitor ce depășește 1,5 milioane de coroane norvegiene.   E...

APIA: Vânzările de autoturisme ecologice au ajuns la o pondere de 3,7% în total, la nivel naţional

APIA: Vânzările de autoturisme ecologice au ajuns la o pondere de 3,7% în total, la nivel naţional
Ponderea autoturismelor ecologice în totalul vânzărilor înregistrate la nivel naţional, în primele nouă luni ale anului, s-a situat la 3,7%, superioară celei consemnate în aceeaşi perioadă din 2018, în timp...
Serviciul de email marketing furnizat de