x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Zavate, afacerea imaginii impecabile

0
Autor: Luciana Cocoș 10 Oct 2019 - 10:38
Zavate, afacerea imaginii impecabile Alexandru C MOTOC
Vezi galeria foto


Expresia “prima impresie contează” a prins foarte bine în mediul de business românesc, și tot mai mulți antreprenori investesc în imaginea personală. Cererea pentru haine de calitate a crescut simțitor în România, iar asta i-a determinat pe doi tineri antreprenori, frați gemeni, să pornească un business pentru stilul masculin.

 

Pe Silviu și Radu Zavate nu-i unește doar legătura de sânge, ci și o afacere în care și-au pus tot talentul și pasiunea. De profesie inginer de telecomunicații, Silviu Zavate a fost mereu atras de mediul antreprenorial.

“Din timpul liceului am fost preocupat de tot ce înseamnă un plan de bussiness, ce presupune adminstrarea şi creșterea unei afaceri și astfel, imediat după facultate, în 2013, am pus bazele unui start-up în domeniul telecomunicațiilor. A fost și încă este o experiență bună și după șase ani de business încă mai învăț lucruri despre antreprenoriat. Am simțit dintoteauna că pot face o schimbare, iar împreună cu fratele meu am decis să punem bazele brandului Zavate, și am plecat de la ideea că putem face bărbații să arate elegant în orice moment”, spune Silviu Zavate, cofondatorul brandului.

Dacă el este creierul, fratele său geamăn este inima business-ului. Radu Zavate este arhitect de profesie, iar asta l-a ajutat să-și descopere pasiunea pentru stilul masculin, menswear, și tot ce ține de acest domeniu. “Am început ușor-ușor să aprofundez acest domeniu, citeam cărți despre haine și stil, despre istoria modei, urmăream tot ce se scria despre industria modei din România și mi-am propus să îmi duc pasiunea la un alt nivel”, spune Radu.

Hainele la comandă câştigă teren

Așa a apărut pe piața din România brandul Zavate, un business curajos, spun tinerii antreprenori. Hainele la comandă, bespoke, presupun un proces de creație minuțios, iar în atelierul lor lucrează doar profesioniști, foarte dedicați muncii lor și cu experiență în acest domeniu. “Prin ceea ce facem, pot spune că ne comparăm cu marile branduri de haine. Știu că este riscantă afirmația mea, dar asta nu o face neadevarată!”, completează Silviu Zavate.

Ținute cu investiții pe măsură

Silviu și Radu au trecut cu Zavate prin toate etapele unui start-up autohton. Au început cu bani din buzunar, iar mai apoi au apelat și la ajutorul statului prin programul Start-Up Nation. “Pe lângă propriile economiii, am apelat la finanțări și am reușit să accesăm Startup Nation 2017 reușind astfel să ne dotăm atelierul cu cele mai performante mașini și utilaje”, spune Silviu Zavate. “Investiția inițială a fost cu mult mai mare decât mă așteptam, dar atât timp cât te dedici muncii tale, crezi în visul și în pasiunile tale, totul este posibil. Până la sfarșitul anului 2019 vom atinge pragul de 100.000 de euro, iar previziunile pentru 2020 se arată a fi foarte bune. Va fi nevoie de mult mai multă muncă și de un efort constant pentru a ne atinge obiectivele. Pentru noi succesul înseamnă și un client fericit și reacțiile pozitive pe care le primim de la cei care ne calcă pragul în atelier”, adaugă acesta.

Prețul imaginii impecabile

Românii conștientizează tot mai mult raportul calitate-preț, cu toate acestea însă, spun tinerii antreprenori, piața îi determină să nu practice aceleași prețuri precum în Italia sau Anglia. “Contează foarte mult pe ceea ce pune clientul accent. Dacă e să mă raportez la Italia, de exemplu, un costum cum facem noi, folosind aceleași materiale, inserții, detalii, costă destul de mult, însă piața din România ne cam obligă să nu avem aceleași prețuri”, explică Radu Zavate.

 

Realizarea unei ținute durează, în medie, patru săptămâni, în funcție și de disponibilitatea clientului de a veni la probele intermediare.

 

Cine sunt clienţii firmei

Clienții Zavate sunt bărbații care vor să arate elegant în orice moment al zilei. Sunt oameni încrezători în forțele proprii care vor să reflecte asta și prin stilul vestimentar. “Avem semnatura noastră pe fiecare haină care iese din atelier, dar mereu ținem cont de viziunea și nevoile fiecărei persoane care ne calcă pragul. Analizăm cu atenție atât ideea, cât și particularitățile clientului, iar în cele din urmă venim cu soluția pe care o considerăm potrivită. Răzvan Pintea, croitorul nostru, este persoana fără de care procesul de creație nu s-ar putea realiza. Împreună realizăm design-ul, în așa fel încât să iasă exact ceea ce își dorește un client. E amuzant faptul că atunci când auzim cuvantul “croitor” ne ducem cu gândul la cineva care doar coase, fie de mână, fie la mașina, însă această profesie înseamnă un întreg proces creativ, în care imaginația și strategia fac echipă. Este cât se poate de nedrept pentru această profesie. Adevarații profesioniști, așa cum e Răzvan, văd haina înainte ca oricine altcineva să o facă. Ei și-o imaginează încă de când au luat măsurile, știu exact cum vor arăta umerii, cum va fi răscroitura, cazura și așa mai departe. E o artă în adevaratul sens al cuvântului”, mai spune Radu Zavate.

Cei doi frați îmbracă persoane publice, care apelează constant la serviciile lor. “Avem în portofoliu oameni care fac parte din industria filmului, dar și din alte domenii, cum ar fi, antreprenoriat, bussiness, avocatură sau multinaționale”, adaugă Radu. “Folosim doar materiale premium, naturale din Italia și Anglia, fie că vorbim despre țesătură sau despre orice alt material (inserții, nasturi, ață de mătase) totul este importat. Când creăm un costum, este foarte important să analizăm fiecare element. Nu doar stofa din care este făcut dicteaza calitatea. Degeaba luăm o țesătură fină, dacă punem în interior o inserție de proastă calitate și apoi aruncăm niște nasturi din plastic. Sunt foarte multe aspecte și detalii care dau valoare unei haine, iar brandul este la urmă.”

Prima colecție a brandului

Ținuta vestimentară reprezintă 100% din rata succesului în primele 5 secunde ale unei întâlniri de business. De aceea, responsabilitatea în domeniul antreprenorial trebuie să țină pasul cu schimbarea și adaptarea. “Nu cred că trece o zi fără o situație care trebuie gestionată rapid și eficient. Fie că vorbim de un furnizor, de un colaborator, de statul român, situații apar mereu, dar și asta face parte din joc. Un ritual care-i motivează și-i aduce tot mai aproape de atingerea obiectivelor. În curând, Zavate va lansa prima colecție a brandului. ”În acest mod vom permite oamenilor să ne cunoască mai mult, așa cum suntem noi, cu tehnicile și alegerile noastre, de la linii, design, la țesături si absolut toate detaliile care fac din hainele ce ne ies din atelier, un adevarat etalon”, spune Radu.

Internaționalizarea afacerii, următorul pas

Un alt pas, firesc de altfel, este internaționalizarea afacerii. “Pe termen lung ne dorim să mărim echipa, să putem avea o capacitate mai mare de producție și de ce nu, ușor-ușor, să facem primii pași către internaționalizare”, adaugă Silviu. Până atunci însă, cei doi lucrează la noi idei de promovare. “Ca aproape toate business-urile în 2019 prezența în online este crucială. Avem însă câteva idei pe care le vom pune în practică în viitorul apropiat și vom încerca să facem și altceva”, mai spune Silviu Zavate.

 

În antreprenoriat, trebuie să fii responsabil și să îți asumi fiecare decizie pe care o iei și care nu te afectează numai pe tine, ci o întreagă structură. În domeniul nostru, dinamica este impresionantă, așadar schimbarea și adaptarea fac parte din ritualul zilnic.

Bărbații din România au început să fie din ce în ce mai preocupați de imaginea lor, de felul în care arată și sunt dispuși să investească în haine de calitate. Conștientizează că prima impresie contează și pun preț pe felul în care arată.

 

 

Citeşte mai multe despre:   Silviu Zavate,   Radu Zavate

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Profi va prelua 18 magazine de proximitate ale societății Pram Maya

Profi va prelua 18 magazine de proximitate ale societății Pram Maya
Tranzacţia prin care Profi Rom Food SRL intenţionează să preia 18 spaţii comerciale aflate sub controlul unic al companiei Pram Maya SRL a fost autorizată de Consiliul Concurenţei. "Consiliul Concurenţei a...

Beijing Automobile vrea să devină acționarul principal al Daimler AG

Beijing Automobile vrea să devină acționarul principal al Daimler AG
Grupul de stat BAIC, principalul partener al Daimler în societatea mixtă din China, a demarat un plan ce vizează dublarea participaţiei sale deţinute la producătorul german de maşini de lux, după ce, în iulie,...

Consumul de whisky în România a crescut cu 11%, în primele opt luni ale anului

Consumul de whisky în România a crescut cu 11%, în primele opt luni ale anului
Consumul de whisky a crescut, în România, cu 11% în primele opt luni din 2019, în timp ce consumul de whisky single malt a urcat cu peste 13% în perioada de referinţă, arată datele Audit Retail Nielsen, citate de...

Ministerul Finanţelor a respins toate ofertele băncilor la licitaţia de obligaţiuni de luni

Ministerul Finanţelor a respins toate ofertele băncilor la licitaţia de obligaţiuni de luni
Ministerul Finanţelor Publice (MFP) a respins, luni, toate ofertele băncilor depuse în cadrul licitaţiei pentru o emisiune de obligaţiuni de stat pe 141 de luni, prin care intenţiona să atragă 500 de milioane de...

Investițiile străine în România au ajuns la 4,8 miliarde de euro de la începutul anului

Investițiile străine în România au ajuns la 4,8 miliarde de euro de la începutul anului
Investiţiile străine directe au crescut în primele 10 luni din 2019 cu 1,13% faţă de perioada similară a anului trecut, ajungând la 4,822 miliarde de euro, conform datelor publicate de Banca Naţională a Românie...

Curs valutar 16 decembrie 2019: Leul câştigă teren în raport cu euro, dar se depreciază în faţa dolarului american

Curs valutar 16 decembrie 2019: Leul câştigă teren în raport cu euro, dar se depreciază în faţa dolarului american
Banca Naţională a României (BNR) a afişat, luni, un curs de 4,7781 lei pentru un euro, mai mic cu 0,05 bani (-0,01%) faţă de cotaţia de 4,7786 lei pentru un euro, stabilită în şedinţa anterioară. Potrivit...

ANRE vrea să majoreze tarifele de distribuție a energiei electrice din 2020

ANRE vrea să majoreze tarifele de distribuție a energiei electrice din 2020
Tarifele de distribuţie a energiei electrice, care reprezintă aproximativ 30% din factura finală, ar putea creşte în toată ţara cu până la 7,5%, de la 1 ianuarie 2020, potrivit unor proiecte de ordin iniţiate...

Cât au cheltuit turiștii străini în România în acest an

Cât au cheltuit turiștii străini în România în acest an
Turiştii nerezidenţi care au vizitat în România în primele 10 luni ale acestui an au cheltuit, în medie, 2605 lei de persoană, iar afacerile au reprezentat principalul motiv al sosirii acestora, potrivit datelor...

BNR lansează mai multe monede cu tema 30 de ani de la Revoluția din Decembrie 1989

BNR lansează mai multe monede cu tema 30 de ani de la Revoluția din Decembrie 1989
Banca Naţională a României lansează în circulaţie, de astăzi, o monedă din alamă cu tema 30 de ani de la Revoluţia Română din Decembrie 1989, precum şi, în circuitul numismatic, monede din argint şi...

Indicele ROBOR la 3 luni a urcat la 3,12% pe an

Indicele ROBOR la 3 luni a urcat la 3,12% pe an
Indicele ROBOR la 3 luni a urcat luni la 3,12% pe an, după ce vineri a crescut la 3,11%, conform datelor publicate de Banca Naţională a României (BNR). La începutul acestui an, indicele ROBOR la 3 luni era...

Plățile efectuate prin PNDR 2014-2020 au un grad de absorbție de peste 55%

Plățile efectuate prin PNDR 2014-2020 au un grad de absorbție de peste 55%
Gradul de absorbţie a fondurilor europene gestionate de Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale (AFIR) este la ora actuală de peste 55%, iar cu prefinanţarea pe care a primit-o România în anii 2015 şi...

Creatorul Băncii de Gene din Buzău, înlocuit cu un poliţist

Creatorul Băncii de Gene din Buzău, înlocuit cu un poliţist
Decizia ministrului Agriculturii de a-l demite pe cercetătorul Costel Vânătoru de la conducerea Băncii de Gene din Buzău a generat ieri un protest în faţa primăriei din oraş. Costel Vânătoru şi-a dedicat...

Pensiile de lux ale magistraţilor s-au umflat cât patru „normale”

Pensiile de lux ale magistraţilor s-au umflat cât patru „normale”
În luna noiembrie au fost în plată 10.445 de pensii speciale, în creştere faţă de 1 ianuarie, când erau 9.293. Cei mai mulţi beneficiari ai acestor pensii sunt foştii judecători şi procurori, numărul lor...

Boeing ar putea opri producţia de avioane 737 MAX

Boeing ar putea opri producţia de avioane 737 MAX
Constructorul aeronautic american Boeing Co va analiza dacă să oprească sau să reducă producţia de avioane 737 MAX, după ce săptămâna trecută Administraţia Federală pentru Aviaţie (FAA) a anunţat că nu...

Jurnalul bursier. O comparație necesară și utilă

Jurnalul bursier. O comparație necesară și utilă
Am fost întrebat de foarte mulți cunoscuți care produs este mai avantajos din punctul de vedere al randamentului - un fond de investiții sau un produs de asigurare cu investiție (numit și asigurare unit linked)....
Serviciul de email marketing furnizat de