x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

BMW X1 s-a updatat

0
Autor: Dragos Stoica 13 Iul 2012 - 21:00

La trei ani de la nastere, BMW X1 a fost primenit. Cu peste 300.000 de unitati vandute in aceasta perioada, SUV-ul cel mai mic al constructorului bavarez a intrat sub lupa producatorului, care a incercat sa-i imbunatateasca perfomantele. Iar asta pentru ca la nivel estetic schimbarile sunt aproape insesizabile. Daca pui modelul vechi cu cel nou unul langa altul, greu vei sesiza diferentele.

La nivelul caroseriei, masina este aceeasi. Acelasi sasiu si aceleasi dimensiuni ale tuturor subansamblelor, cu exceptia unei bare orizontale care apare acum sub grila radiatorului, facandu-l pe X1 parca o idee mai fioros. Desenatorii au umblat simetric si in partea din spate, unde scutul de sub portbagaj a fost acum alungit in sus. Cu toate ca sunt doar doua schimbari, acestea si-au atins scopul. Personal am avut senzatia ca masina s-a marit brusc, desi, asa cum am mai zis, dimensiunile sale sunt fix aceleasi cu cele ale primului model.

Noutatile estetice mai cuprind faruri noi, cu tehnologie LED pentru zi, plus semnalizatoare incorporate in oglinzile laterale. De asemenea, paleta cromatica a primit nuante noi, printre care si un portocaliu aprins, pe care constructorul vrea sa-l promoveze in mod special. Toate masinile puse la dispozitie in timpul testului de la München au avut aceasta culoare. La interior, masina este aceeasi. Bordul orientat usor spre sofer este una dintre caracteristicile BMW din ultimii ani, iar modelul abunda de tehnologie. Am testat inclusiv sistemul prin care intri in legatura cu centrul de asistenta BMW, unde poti solicita, de exemplu, trimiterea direct pe sistemul de navigatie a unei rute care sa cuprinda pe traseu un restaurant italienesc, apoi un muzeu si la final destinatia. Evident ca a functionat, iar engleza vorbita de operatoarele de la call center a fost fara cusur.

Cele mai importante schimbari se gasesc insa sub capota. BMW X1 facelift poate fi disponibil in sase variante de motorizare, cuprinse de trei motoare pe benzina si trei dieseluri. Ultima noutate in materie de propulsoare este xDrive 25d, care are o cilindree de 2.0 litri si scoate 218 cai-putere. Impreuna cu transmisia automata ZF cu opt rapoarte, dezvoltata integral de Bayerische Motoren Werken, motorul trage impecabil, gratie celor 450 Nm ai cuplului disponibil inca de la 1.500 de turatii. Consumul oficial mixt este de 5,9 litri la suta de kilometri. In test, acesta a avut o valoare mai mare, putin sub 7 litri, dar trebuie mentionat ca masina a fost nou-nouta, iar valoarea consumului va scadea dupa prima mie de kilomtri cu 10%-15%.

Cand vine vorba despre tinuta de drum in cazul unui BMW, cuvintele sunt realmente de prisos. Adevarul pur este ca masinile produse de constructorul de la München ofera cel mai palpabil sentiment de sofat celui de la volan, iar aici vorbim despre un conglomerat de senzatii: forta, putere, siguranta, manevrabilitate, versatilitate, si lista poate continua. X1 nu face exceptie. Se conduce usor, inclusiv in traficul urban, iar pe autostrada se simte in elemental lui. In plus, poate ataca drumuri desfundate.

BMW X1 xDrive25d

Cilindree: 1.995 cmc

Putere: 218 CP/4.000 rpm

Cuplu maxim: 450 Nm/1.500-2.500 rpm

Transmisie: automata ZF, opt rapoarte

Acceleratie 0-100 km: 6,8 secunde

Viteza maxima: 205 km/h

Consum mixt oficial: 5,9 l/100 km

Volum rezervor: 61 litri

Citeşte mai multe despre:   jurnalul de duminică
Serviciul de email marketing furnizat de