x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Calendar Acum 100 de ani. Chestiunea limonadei

Acum 100 de ani. Chestiunea limonadei

06 Iun 2012   •   21:00

Strazile noastre sunt mici, trotuarele sunt inguste, lumea s-a inmultit si nu mai incape pe strazi si in case. Acestea sunt lucruri cunoscute si rascunoscute. Ei bine, ce credeti ca fac autoritatile in fata acestei stari de lucruri? Autoritatile opresc circulatiunea, alunga pe trecatori de pe ingustele trotuare pe strazile si mai inguste si numai un noroc extraordinar a facut ca pana acum sa nu avem de inregistrat nenorociri.
Sa va dau o pilda! Primaria Capitalei a acordat, in ultimul timp, o suma de autorizatiuni pentru functionarea unor instalatiuni de... limonada populara. N-avem nimic de zis impotriva acestui lucru. Din contra. E foarte frumos ca primaria a acordat aceste autorizatiuni caci e de sperat ca ea s-a gandit mai mult la nevoia marii multimi, decat la interesele fabricantilor de limonada. Se cere numai ca sa se exercite un foarte serios control medical, caci prima conditie a unei limonazi e, nu-i asa?, ca ea sa fie igienica. E alta chestiune, insa. Mesele pe care se debiteaza limonada populara, ca si intreaga instalatiune, ocupa o suprafata de vreo 5-6 metri patrati. N-avem nimic de zis impotriva instalatiunilor ce s-au facut pe trotuarele bulevardelor. Aceste trotuare sunt destul de largi, asa ca, in definitiv, circulatia nu sufera prea mult. Dar mesele ce s-au instalat pe strazile inguste comit un adevarat atentat la viata trecatorilor. Pietonii, neavand loc sa treaca pe trotuare din cauza... masinii de limonada, sunt nevoiti sa circule prin mijlocul strazii. Or, tocmai in strazile acestea unde circulatia pietonilor e mai mare, e si circulatie mai intensa de trasuri, camioane si automobile. Nu aratam punctele la care facem aluzie, caci nu avem nimic de impartit cu limonagiii, dar domnii de la primarie le pot usor gasi. Sa se ia masuri pentru evitarea nenorocirilor care sunt fatale in starea de lucruri de azi.

Plecarea regelui la Sinaia
Ieri, la orele 2 si 30 de minute, regele a plecat cu un tren special la Sinaia. Suveranul a sosit cu automobilul la Gara de Nord, unde a fost intampinat de dnii ministri Th. Rosetti, I. Lahovary, M.G. Cantacuzino, general Argetoianu si de dnii I. Mitileneu, prefectul Politiei Capitalei, D. Dobrescu, primarul Capitalei, I. Barbatescu, directorul prefecturii politiei, I. Panaitescu, directorul Sigurantei generale, Al. Cottescu, directorul general al C.F. Dupa ce s-a intretinut cu persoanele prezente, regele s-a urcat in vagon si trenul s-a pus in miscare precis la orele 2 si jumatate.

Inspectia Printului Ferdinand
Astazi dimineata a sosit in Constanta printul Ferdinand, pentru a inspecta trupele de garnizoana. (...) Imediat dupa sosirea trenului, printul a luat lor intr-un automobil plecand la hotelul "Renier". La orele 8, insotit de aghiotantul princiar, a plecat cu automobilul pe platoul de inspectie de la Anadol-Chioi, unde a inspectat regimentul 34 Constanta. (...) Dupa-amiaza, printul Ferdinand, insotit de d. general Boteanu, a trecut in inspectie trupele de cavalerie.
Din "Dimineata", 7 iunie 1912; texte selectate de Magda Cristina Ursache

×