x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Simeria este CFR-ista

0
Autor: Eugenia Mihalcea Florina Zainescu 14 Iul 2006 - 00:00
Simeria este CFR-ista


Vagoane de posta, de bagaje, de marfa si de calatori - pentru trenuri personale. La Simeria se repara lunar circa 350 de vagoane, iar in scurt timp ar putea incepe productia de garnituri de tren noi.

Repara vagoane de sute de ani, atat de marfa, cat si de calatori. Lucrarile la vagoanele de tren personal, de clasa I sau a II-a au inceput undeva dupa 1990. Reusesc cam 350 de vagoane pe luna in cele doua sectoare care compun Societatea de reparat material rulant REVA SA Simeria. Se lucreaza pentru vagoane de posta, de bagaje, dar s-au reparat la REVA si VIT-uri - vagoanele care se puneau dupa locomotiva, pentru incalzire. Societatea comerciala are parteneriate atat cu clienti romani, cat si cu cei straini. "Pentru unii din strainatate nu reparam inca, ci suntem in curs de omologare", spune directorul adjunct, Lucian Capra. Este vorba despre parteneriate cu Austria, Germania, Franta. Omologarea poate dura si pana la doi ani, dar societatea este in faza finala a acestui proces. In doua saptamani va avea loc o reorganizare care va duce la comasarea a doua sectoare, astfel incat unul va fi numai pentru reparat si celalalt numai pentru constructii. "Suntem in discutie pentru 5.000 de vagoane pentru o societate straina", a adaugat Lucian Capra. In sectorul de constructii se vor mai realiza piese de schimb pentru material rulant si confectii metalice in functie de comenzi.

UTIL. Batranele trenuri de marfa mai castiga cativa ani de functionare dupa ce trec prin mana mecanicilor de la REVA Simeria. Vagoanele de calatori au inceput sa fie reparate abia dupa 1990

ISTORIC. Bazele societatii REVA au fost puse in 1869 ca intreprindere de reparat locomotive cu abur si vagoane, o data cu construirea cailor ferate Teius-Arad si Simeria-Petrosani. In decursul celor peste 130 de ani de experienta, societatea a fost administrata intre 1869 si 1918 de MAV, apoi intre 1918 si 1961, subordonare CFR, iar intre 1969 si 1991 - subordonata Centralei Mecanice de Material Rulant a Ministerului Transporturilor. In anul 1992, printr-o hotarare guvernamentala s-a infiintat ca societate comerciala pe actiuni cu capital majoritar de stat. REVA este societate cu capital privat din 2001. Cifra de afaceri pentru anul 2005 a fost de aproximativ 260 de miliarde de lei vechi si este preconizata pentru 2006 la 320 de miliarde de lei.

Nod feroviar

Primele constructii de cai ferate in orasul Simeria din judetul Hunedoara au fost realizate in 1869, spune viceprimarul Pavel Hategan. Localitatea a fost ridicata ca o colonie de muncitori adusi din intreaga tara pentru a munci la caile ferate. S-au facut in Simeria ateliere, blocuri si acum este unul dintre cele mai importante noduri feroviare din Romania.

Exproprierile si autostrada

Localnicii din Simeria se pre-gatesc de expropriere, pentru ca pe la marginea orasului lor va trece coridorul IV paneuropean. "Am avut o intalnire cu comisia de expropriere. Ultima data erau programate peste 200 de persoane", spune viceprimarul orasului Simeria, Pavel Hategan. Tronsonul va trece prin spatele parcului dendrologic din Simeria, va traversa Muresul, va trece peste Strei, cu o ramificatie cu drumul spre Petrosani. Suprafata de expropriat este de 336.314 metri patrati, la un pret putin peste 5 euro pe metru patrat. In afara de localnici, parohia ortodoxa are si ea o suprafata de teren pe traseul autostrazii. Hategan crede ca autostrada e un lucru bun pentru comunitate: se vor crea locuri de munca, iar importanta orasului va creste.
Citeşte mai multe despre:   vagoane,   simeria

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de