Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Campaniile Jurnalul Descoperirea Romaniei Jurnal de caravana - Prima zi de Bicaz

Jurnal de caravana - Prima zi de Bicaz

de Dana Ciobanu    |    30 Iun 2005   •   00:00

Cu mult entuziasm in rucsac, am plecat alaturi de Victor, Florin si Gabi spre Bicaz, cu o zi mai devreme decat restul echipei din etapa a doua a Caravanei Jurnalul National - Antena 1. Ma bucuram ca, pentru cateva zeci de ore bune, ma voi invarti prin locuri aproape sufletului meu de nemteanca.

Ploaia care ne-a urmarit tot drumul ne-a mai domolit elanul, dar nu intr-atat, incat sa nu vorbim la telefon de parca ne-am fi dus la razboi, nu la descoperirea Romaniei! La Piatra Neamt, ne-am intalnit cu directorul Neagoe de la Hidroelectrica, ghidul nostru spre hidrocentrala din Bicaz. O surpriza nebanuita avea sa ma astepte la Izvorul Muntelui: revederea cu Marian, vecinul meu de bloc de la Piatra. Ne stim de nu mai putin de 23 de ani si nu ne-am mai vazut de vreo 10! Ne punem la curent cu "noutatile" petrecute intre timp. Vecinul meu, sofer la Hidroelectrica, e om la casa lui, insurat, are un baietel de 5 ani si mai asteapta o fetita, peste vreo doua luni.

Pe seara, o noua revedere. Doru si Andreea, de-acum veterani de caravana, au venit de la Victoria la Bicaz, pentru inca 10 zile de corespondenta. Sunt obositi, dar nu mai putin zambareti decat noi, cei "fresh". Si mai pe seara, apare echipa Antena 1. De-acum suntem mai multi, dar nu toti. Inca trei reporteri si doi fotoreporteri ai Jurnalului National vor veni peste 24 de ore.

ACASA. Dimineata, jumatatea de echipa ajunsa deja la Bicaz se mai injumatateste o data: Victor si Andreea viziteaza centrala si barajul, eu si Doru plecam la fabrica de ciment de la Tasca. Lumea de praf cenusiu pe care ma asteptam sa o spulber cu talpile pantofilor este mai colorata decat paleta unui pictor. Mii de trandafiri si petunii, livada de meri pitici, paunii mandri, cuibul din care ciripesc, flamanzi, vreo cinci-sase puiuti de scatiu nu-s tocmai elemente obisnuite de "decor" in curtea unui mare producator de ciment. Dupa un pranz tarziu cu colegii, plec cu Doru la Piatra Neamt, pentru a participa la inaugurarea primului muzeu dedicat culturii Cucuteni si a ne intalni, seara, cu doamna acuarelei romanesti, pictorita Iulia Halaucescu. Profit de cele doua ore libere pentru a face pe ghidul. Lui Doru pare sa-i placa orasul meu natal, dar, pragmatic cum e, profita de faptul ca stiu magazinele si-mi cere sa-l duc sa-si faca niste cumparaturi urgente, printre care si o baterie noua de telefon. Pana sa ajungem din nou la Bicaz, echipa caravanei s-a intregit. Irina, Lavinia, Adrian, Bogdan si Dan s-au instalat. Se chinuiesc sa aprinda gratarul pentru mici. Printre picaturi, Victor tine sedinta de sumar. Am stabilit ca a doua zi voi pleca la Durau, statiunea de la poalele Ceahlaului. Pana atunci, un somn binemeritat. Cel mai odihnitor somn. Sunt acasa.

INTRATI IN CONTACT CU ECHIPA!
Jurnalul National va asteapta sa contactati echipa noastra. Pentru orice sugestii va punem la dispozitie numarul de telefon 224.39.94, faxul 318.20.35 si adresa de e-mail caravana@jurnalul.ro.

NU RATATI!
In ziarul de maine puteti citi alte reportaje din zona Lacului Bicaz:
  • "Stralucirea trista a Lacului Rosu"
  • Turismul ecumenic la Durau
  • ×
    Subiecte în articol: descoperirea romaniei bicaz