x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Oras captiv / DN 1 - vesnicul calvar

0
Autor: Alexandru Boariu 03 Noi 2006 - 00:00
Oras captiv / DN 1  -  vesnicul calvar


Dintre toate arterele de intrare si de iesire din Bucuresti, varianta pe DN 1 ramane cea mai solicitata si cea mai aglomerata. Un adevarat test al nervilor pentru soferi. In ultimii 16 ani, nu a existat macar o zi in care circulatia sa se fi desfasurat normal pe aceasta artera aflata vesnic in lucru. Si nici nu va exista curand. Autoritatile anunta ca, din primavara, circulatia va fi oprita complet pe principala "poarta" a Capitalei timp de cateva luni.

Mai ales vinerea si duminica dupa-amiaza, la inceput si sfarsit de week-end, circulatia pe DN 1 la iesirea si intrarea din/in Bucuresti este un calvar. Pe langa numarul mare de masini, care oricum ar sufoca traficul, aici tot timpul se lucreaza la cate ceva: ba la un pasaj subteran sau aerian, ba la o largire, la o noua marcare, o noua despartire a sensurilor de mers etc. Chiar si in cursul saptamanii, ca sa iesi din Bucuresti pe DN 1 trebuie sa pleci din timp. Practic, din centrul Capitalei pana la Balotesti, sa zicem, faci cam tot atat cat de la Balotesti la Campina. Asta in conditiile in care ambuteiajul nu se intinde pe o portiune mai mare de drum, pana incolo spre Ploiesti.

CU NERVII TARI. Prima doza de rabdare trebuie s-o pui la bataie chiar inainte de a intra pe DN 1. Bunaoara, daca vii dinspre Bulevardul Aerogarii, esti nevoit sa mergi in coloana, in pas de melc, incepand in cel mai fericit caz din dreptul sediului AVAS (Blocul Elvila). Pe langa autoturismele si utilitarele de mic tonaj care se indreapta spre iesirea pe DN 1, multe camioane, tiruri si alte masini grele, care nu au voie sa circule pe arterele centrale ale Capitalei, aleg aceasta ruta, "mai scurta", pentru a intra pe Bulevardul Ion Ionescu de la Brad. Agentul de circulatie din intersectie nu are timp nici sa respire. Dar fara el, doar cu semafoarele, blocajele ar fi si mai mari. De notat ca, pana in dreptul Restaurantului "La Cocosatu", pe aceasta artera circula si tramvaiele, mereu blocate de "istetii" care le asalteaza sinele. De aici, clinchete, claxoane, nervi, injuraturi...

VESNIC IN LUCRU. Am iesit pentru "o tura de documentare" pe DN 1 intr-o zi obisnuita, din timpul saptamanii. "Peisajul" e cam acelasi, ca la inceput sau sfarsit de week-end. Este adevarat insa ca intr-o astfel de zi, cel putin la dus, se circula cat de cat mai fluent. Daca "fluenta" se poate numi circulatia pe o bretea de o banda si jumatate, aflata vesnic in lucru, marcata de capace de canal dezgolite etc. Drumul este jalonat cu "morcovi", uneori pe o singura parte, alteori pe ambele. La cativa kilometri, pe mijloc: macarale. Se lucreaza la un nou pasaj. De 16 ani, pe acest traseu se lucreaza continuu. "Cica asta va fi un pasaj complex, dom’le, cu iesiri laterale" - ne explica un paznic de la intrarea in curtea unei societati, in care "am tras pe dreapta", pentru a face cateva poze inainte de a se lasa intunericul. Mai aflam ca autoritatile au anuntat societatile din zona ca anul viitor circulatia va fi oprita complet, timp de cateva luni, pentru finalizarea lucrarilor. Una peste alta, pana la Tancabesti am facut mai bine de o jumatate de ora. La intoarcere a fost mai greu, imediat dupa Balotesti, ocupandu-ne locul in coloana. Pana la Casa Presei, am facut circa 45 de minute.

POLITIA RUTIERA - NEPUTINCIOASA. "Avem agenti de circulatie aproape nonstop in aceasta zona, inclusiv noaptea, care ajuta la fluidizarea traficului, dar Politia Rutiera nu poate face mai mult", ne-a declarat comisarul-sef Cristian Capat, seful Brigazii de Politie Rutiera Bucuresti. "Din pacate, sunt si vor fi blocaje mari si in alte zone ale orasului, in primul rand pe marile artere, cum ar fi Soseaua Giurgiului si Soseaua Colentina, unde e jale. Ma gandesc cu groaza ce va fi la iarna, pentru ca multe lucrari incepute in aceasta toamna vor ramane neterminate si vor crea mari probleme pentru circulatie", ne-a marturisit Cristian Capat.

PREVIZIUNE SUMBRA. Toti soferii cu care am discutat in aceste zile sunt de parere ca, pentru a debloca cu adevarat circulatia spre si dinspre DN 1, ar trebui construit un pasaj aerian chiar la intrarea si iesirea din Bucuresti, in zona Aeroportului Baneasa, pentru a degaja intersectia cu pricina. Aceiasi soferi cred insa ca, odata rezolvata afluirea automobilelor in aceasta zona, s-ar sufoca circulatia pe principalele artere de intrare in oras, care nu vor putea face fata traficului. "Daca nu ar exista «dopul» acela de la intrare, din zona Baneasa, ambuteiajele s-ar intinde pe Kiseleff pana la Piata Victoriei, iar pe partea cealalta, pana pe Calea Dorobantilor, unde s-ar intalni cu «nebunia» de pe Stefan cel Mare", ne-a declarat un taximetrist.

PASAJ PE SUB PISTA AEROPORTULUI BANEASA
DN 1 este in curs de modernizare si supralargire. In planurile de la Primaria Capitalei au fost schitate doua pasaje supraterane intre Baneasa si Podul Otopeni si unul subteran intre Aerogarii si Ion Ionescu de la Brad. Pasajul va porni de pe Soseaua Bucuresti - Ploiesti, imediat dupa Podul Baneasa, si va iesi dupa Aeroportul Baneasa. Lucrarile vor incepe in primavara, circulatia fiind data peste cap cateva luni bune. Pentru a fluidiza si mai mult circulatia, primarul Capitalei vrea sa faca o a doua intrare in oras prin partea de nord. Astfel, se va crea o noua artera pornind din Strada Avionului, traversand cartierul Henry Coanda pana la Privigheto- rilor - Aleea Teisani. "Va fi o noua intrare in Bucuresti in partea de nord, pe sub pista, trec calea ferata, trec prin cartier pe langa Gradina Zoologica. Traversarea se va face atat pe un pasaj care va fi atat supra, cat si subteran", ne-a spus Adriean Videanu, edilul-sef al bucurestenilor. De asemenea, intra in modernizare si artera de legatura intre DN 1 si Sos. Bucuresti - Targoviste, adica Ion Ionescu de la Brad si Ionescu Sisesti, care permite fie ocolirea orasului, fie patrunderea pe mai multe cai spre Bucuresti. "De exemplu, vin de la Ploiesti, fac dreapta pe Ion Ionescu de la Brad si ma duc pe Sisesti si intru in Bucurestii Noi-Chitila, fie vin din Chitila si intru pe DN 1. Sos. Bucuresti - Targoviste a fost modernizata, se incheie acum lucrarile acum, ramane sa verificam semnalistica si peisagistica", ne-a spus Gheorghe Udriste, director in Primaria Capitalei. (Monica Andrei Capatos)

Magnetul investitiilor

  • de Daniela Ivan

    Peste 70% din noile constructii ridicate pana acum au fost amplasate in nordul Capitalei, cu iesire spre DN 1, spun analistii imobiliari. Cu toate astea, in zona se construieste masiv atat la iesirea dinspre Bucuresti, cat si in Snagov.

    Proprietatile din nordul Capitalei sunt cele mai dorite de investitorii in imobiliar, fie ca este vorba despre constructia de cladiri de birouri, despre ansambluri rezidentiale sau despre centre de retail. Unul dintre motive este chiar existenta drumului national Bucuresti - Ploiesti, care a actionat ca un catalizator pentru aceste investitii.

    RETAIL. Cel mai mare parc de afaceri de retail din Europa Centrala si de Est este in constructie la iesirea din Bucuresti cu intrare de pe DN 1. Alaturi de galeria comerciala Feeria, Metro si Mobexpert, aici se mai construiesc un mall, Baneasa Shopping City, si un magazin Ikea. Estimarile investitorilor arata ca platforma va atrage zilnic circa 40.000-50.000 de vizitatori.

    REZIDENTIAL. Un mare cartier rezidential se ridica langa Gradina Zoologica, in cadrul megaproiectului Baneasa. Oraselul va cuprinde 3.000 de locuinte, plus scoli, gradinite, o universitate, clinica medicala, biserica, un hotel. Este de presupus ca numai spre aceasta zona rezidentiala vor veni zilnic peste 5.000 de autovehicule. In zona se mai ridica si ansamblul Nuferilor Residence, situat la numai 2 kilometri de Casa Presei, Craitelor, amplasat in Otopeni, la 475 de metri de DN 1, ansamblul SanRemo in Snagov, Aleea cu Magnolii in Snagov, High Society in Snagov, Riviera 1 si Riviera 2 la un kilometru de DN 1. Impreuna toate aceste insule imobiliare totalizeaza peste 100 de vile.

    BIROURI. Constructia parcului de afaceri Bucharest Business Park a avut un mare succes si a atras dupa el noi constructii, considera analistii de la Colliers International. Este vorba despre patru mari parcuri de afaceri, City Gate (40.000 mp), S. Park (35.000 mp), Baneasa Business & Technology Park (30.000 mp) si Baneasa Aeroport Tower (5.999 mp).

    NU RATATI! Maine va vom prezenta modul in care se circula pe traseul Bucuresti - Mogosoaia - Buftea, precum si proiectele din zona.
  • Citeşte mai multe despre:   capitalei,   zonă,   bucuresti,   circulaţia,   băneasa

    Ştiri din .ro















    PUBLICITATE
     



    Serviciul de email marketing furnizat de