x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Oras captiv - Soseaua primitiva

0
Autor: Radu Tutuianu 10 Noi 2006 - 00:00
Oras captiv - Soseaua primitiva


La iesirile spre Giurgiu si Oltenita, neglijenta autoritatilor ii obliga pe investitori sa scoata mai putin profit din afacerile la strada, iar pe soferi sa cheltuiasca mai mult la service. Pasagerii invata obiceiurile specifice unui ambuteiaj: unghii roase, injuraturi porcoase si intarziere in trafic.

Neglijenta autoritatilor ii obliga pe investitori sa scoata mai putin profit din afacerile la strada, iar pe soferi sa cheltuiasca mai mult la autoservice. Pasagerii invata obiceiurile specifice unui ambuteiaj: unghii roase, injuraturi porcoase si intarziere in trafic.

Cum ai iesit din Bucuresti pe Soseaua Giurgiului, in comuna Jilava, stau parcate opt limuzine americane. Lungi de peste 10 metri, cu perne de aer, cruci cardanice si puternice motoare V8, masinile reprezinta investitia unui texan in Romania. "Nici pe camp in America nu avem asa gropi ca la Bucuresti", spune soferul celei mai lungi dintre limuzine. Pentru a onora o comanda in centrul orasului, limuzina trebuie sa plece cu doua ore mai devreme, din cauza traficului si a lucrarilor care ocupa carosabilul. "Sper ca dupa intrarea in Uniunea Europeana sa ii traga cineva la raspundere pe primarii si drumarii care isi bat joc de noi", spune soferul, care isi plange piesele auto uzate prea devreme: doua perne de aer in valoare de 800 de dolari si setul de bucse - 200 de dolari. Acum un an, patronul texan si-a amplasat flota de Lincolnuri la marginea Capitalei, insa i-a ajuns calvarul si cauta o alta parcare mai la centru.

START BUN. Joia trecuta am incercat si noi traficul de iesire spre sud. Sa aflam daca omul de afaceri american si angajatii lui ponegresc degeaba administratia drumurilor. Am pornit de la km 0, la ora 9:11. Aglomeratia din buricul targului se invartea in jurul rondului de panselute din Piata Universitatii si coloanele auto intrau pe sub Pasajul Unirii. La si un sfert am iesit din gang si am oprit la semafor, la Budapesta, alaturi de un Lamborghini galben. Mai lipseau limuzinele texanului si am fi avut o priveliste de 1 milion de dolari in intersectia inclusa in programul de reabilitare a drumurilor Capitalei; program in valoare de 480 de milioane de euro, desfasurat pana in 2008.

CAPCANA. Treptat s-a facut simtita napasta care bantuie portile de iesire din Bucuresti. In ambuteiaj, soferii incepeau sa isi roada unghiile, faceau "bube de nervi", unii scapau de blocajul coloanei virand stanga de pe banda din mijloc. La 9:30, intr-o cadenta lenta ne-am indreptat spre semafor, unde am asteptat "pana iti vine acru in gura", dupa vorbele soferului de serviciu. Am oprit in dreptul statiei de tramvai si priveam refugiul ca un bastion. Din cauza lucrarilor la asfalt, inaltimea statiei a crescut memorabil, incat batranele cadeau din tramvai direct pe capota masinii.

INFERN. Slalomul bezmetic, "solutie" pentru a penetra ingramadeala

INFERN. Am trecut pe langa Cimitirul Eroilor Revolutiei, pe langa Mall si o moschee. La intrarea pe Strada Giurgiului am zarit prin parbriz gurile de canal nefinisate, borduri demontate, mormane de moloz si pietris abandonate. Radacini de copaci si piloni de stalpi zaceau in dezordine pe banda intai. Am pornit in slalom printre masini aiurea parcate, cutii de carton zvarlite in mijlocul soselei, pietoni traversand pe unde apuca. Spatiul de inaintare se ingusta, iar la ora 10:00 am ramas blocati in coloana, intre un tir si un tractor. Am deschis portierele, ne-am uitat la coloana si numaram bordurile de granit. Soferii cu tupeu ocoleau gramezile de piatra si ramaneau cu botu-nfipt in pietris. Am reusit sa parasim Bucurestii dupa ore de nervi, kilometri de gropi si cand "ardea camasa pe mine".

GROPI
"Suntem unicat in Europa cu drumurile astea. N-am facut plangere, pentru ca e o situatie generala. Nici pe camp in America nu sunt asa gropi ca la iesirile din Bucuresti. Dupa intrarea in Uniunea Europeana o sa ii traga cineva la raspundere"
Andrei Enache
sofer pe limuzina Lincoln

"DOI PASI" PE INTERNET
Pe Soseaua Oltenitei, din jumatate in jumatate de ora, microbuzele pornesc spre orasul Popesti-Leordeni. "Primaria orasului Popesti-Leordeni va invita sa descoperiti prin intermediul acestui site web o asezare din inima Valahiei, situata la doi pasi de Bucuresti, insa care se mandreste cu 470 de ani de atestare documentara" - astfel sta scris pe site-ul primariei. "Am cerut edililor sa astupe gropile, sa aduca o masina de piatra, dar s-au facut ca uita. Ocolim, stricam masinile. E crima si pedeapsa", zice Stefan Constantin, patron la firma de microbuze pe ruta Bucuresti - Popesti. Supararea proprietarului de firma de transport in comun a crescut de cand, saptamana trecuta, primarul le-a facut instructie soferilor. "Le-a spus oamenilor mei sa vina cu masinile sa ii invete primaria cum trebuie actionat in caz de cutremur sau atac terorist", spune patronul, revoltat ca primaria cere sprijin civic, fara sa isi onoreze obligatiile.

REGIE PROPRIE
Constructia de vile a inceput aici inca de acum patru-cinci ani. Un exemplu este Popesti - Leordeni, unde multi bucuresteni si-au construit case in regie proprie, dar si comunele Jilava si 1 Decembrie. Vilele au ajuns si in Frumusani, Calugareni si chiar in Adunatii Copaceni. Insa singurul ansamblu rezidential care se va ridica in zona este Orizont, ce va oferi 35 de vile la kilometrul 17 pe DN 5, Bucuresti - Giurgiu.
  • Daniela Ivan
  • DEBUT
    Pe Drumul National Bucuresti - Oltenita, vilele au aparut inca de acum trei-patru ani, insa cele mai multe sunt locuinte ridicate in regie proprie. Abia din acest an investitorii au descoperit avantajele de pe DN 4, respectiv un trafic cu mult mai redus decat cel din nordul sau estul Capitalei. A aparut si primul proiect major de cartier rezidential, Allegria Resident, amplasat la kilometrul 2 pe DN 4. Acesta face parte dintr-un ansamblu mai mare cu peste 500 de loturi pentru locuinte, spatii comerciale, scoala, biserica, cabinet medical si zone de agrement. Analistii imobiliari spun ca Popesti-Leordeni are sanse sa devina noua perla imobiliara a Capitalei o data cu dezvoltarea zonei metropolitane.
  • Daniela Ivan
  • Citeşte mai multe despre:   bucuresti

    Ştiri din .ro


    PUBLICITATE
     



    Serviciul de email marketing furnizat de