x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Aradul va avea sosele practicabile in 153 de ani

0
Autor: Andrei Ando 23 Mai 2006 - 00:00
Aradul va avea sosele practicabile in 153 de ani


Dupa aspectul drumurilor judetene, nu ai spune ca Aradul este poarta occidentala a tarii. Daca rutele principale sunt ici-colo peticite, soselele secundare sunt dezastru-oase. Banii nu ajung pentru lucrari de anvergura, astfel ca, an de an, se repara reparatiile, iar unele tronsoane nu au mai vazut drumari de 30 de ani.

Dupa aspectul drumurilor judetene, nu ai spune ca Aradul este poarta occidentala a tarii. Daca rutele principale sunt ici-colo peticite, soselele secundare sunt dezastruoase. Sau catastrofale, cum obisnuiesc soferii navetisti sa le descrie...

Soferul aradean nu da in gropi de prost ce e, ci din cauza modului in care este gestionata problema infrastructurii. Culmea este ca probleme nu sunt numai pe drumurile judetene nereparate de zeci de ani, ci si pe cele plombate anual. Peticele nu tin mai mult de un sezon, iar primavara, de regula, soselele ajung sa fie mai impracticabile decat in toamna precedenta.

GARANTIE DOUA LUNI. Unele lucrari executate de firme nu au rezistat nici macar doua luni. Ca urmare, Consiliul Judetean a decis sa supravegheze interventiile societatilor de drumuri. Cateva firme au fost somate sa isi refaca lucrarile de anul trecut, pentru ca au prestat o munca jalnica. In cazul in care societatea nu va raspunde solicitarii, garantia lucrarii va fi retinuta de institutie, iar firma ar putea fi parata la Ministerul Transporturilor, riscand sa-i fie suspendata activitatea. Este cazul interventiei de pe drumul Nadab - Cintei. Si pe traseul Arad - Felnac s-a intervenit pentru repararea reparatiilor.

Zeci de tronsoane de drum necesita interventii imediate. Motivele sunt clasice: iarna, masinile de mare tonaj, balastierele. Pe malul drept al Muresului ar trebui intervenit de urgenta, pentru ca pe acolo trec mii de camioane cu lemne, care distrug asfaltul. La toate acestea se adauga starea generala a drumurilor din Arad. Unele tronsoane nu au mai vazut drumari de 30 de ani.
DE MANTUIALA. Lucrarile nu au rezistat nici o iarna

POTECI PRIN DECOR. Sase dintre tronsoanele de drum sunt aproape impracticabile. Gropile sunt atat de mari si de dese, incat oamenii si-au croit pe alocuri drum pe marginea soselei, prin vegetatie, ca sa isi menajeze masinile. Este vorba de tronsoanele de drum Seleus - Misca, Vanatori - Berechiu, Arad - Iratos, Beliu - Craiva, Seleus - Sicula si Tarnova - Dud - Taut. Nici unul dintre acestea nu va fi insa reparat integral, doar cosmetizat, pentru ca nu sunt bani suficienti in buget, pentru altceva, decat pentru carpeli. Pentru anul in curs, Consiliul Judetean a prevazut lucrari de tratamente bituminoase pe 19 tronsoane de drum (Bata si Zabalt, Taut - Tarnova, Curtici - Dorobanti). Suma pusa la dispozitia firmelor care au castigat licitatia pentru tratamente bituminoase este de aproape 35 de miliarde de lei. Asta, in conditiile in care refacerea unui kilometru de sosea, la parametri optimi, costa cinci miliarde de lei. Un calcul simplu ne arata ca din reteaua de 1.079 de kilometri de drumuri judetene aradene, numai sapte kilometri s-ar putea reface, anual! In acest ritm, s-ar ajunge ca drumurile judetene ale Aradului sa fie reparate la parametri optimi in 153 de ani!

NENOROCIRE
"Drumurile judetene vor ramane o obsesie pentru mine, deci vom incerca sa gasim fonduri peste tot, sa le aducem in judet si sa reparam drumurile acestea atat de nenorocite. Cu cele 24 de miliarde pe care le-am avut noi in prima etapa a reparatiei drumurilor se pot reabilita trei kilometri. Suntem la intrarea in Europa, trebuie sa ajungem sa avem drumuri de nivel european"
Iosif Matula
Presedintele Consiliului Judetean Arad
"IN AUGUST ARATAU BINE..."
"Si anul trecut in august drumurile judetului aratau bine. Numai ca a venit iarna si s-a dat cu sare pe drumuri, iar aceasta le-a distrus. Au fost si camioanele cu lemne si cele care vin si merg la balastiere, dar, daca vremea va tine cu noi, vom interveni pe toate tronsoanele de drum"
Gavril Popescu
vicepresedintele Consiliul Judetean

PETICIRI… POLITICE
Intr-o sedinta recenta a Consiliului Judetean, spiritele s-au incins atunci cand grupul liberal a solicitat cateva miliarde de lei pentru repararea unui tronson de drum comunal ascuns de ochii lumii.
Motivatia era insa simpla: drumul face parte dintr-o comuna aradeana, Tarnova, condusa de un liberal, comuna care, de altfel, a primit cea mai mare suma pentru reparatii de drumuri, in bugetul initial, de la Consiliul Judetean. Fost presedinte al Consiliului Judetean, Caius Parpala, a rabufnit in plen: "Daca drumurile judetene erau bune, dadeam bani si la drumurile comunale. Nu putem sa sprijinim numai politic primarii pe care ii avem, in detrimentul drumurilor judetene". Cum consilierii PSD s-au coalizat cu liberalii, proiectul a trecut, iar banii au fost alocati.

90.000 DE PLOMBE
La 19 mai a avut loc o noua licitatie pentru lucrari de drumuri. De aceasta data este vorba de lucrari de turnare a unui strat protector (pe cea mai mare parte dintre drumurile judetene), care ar servi la compactarea tronsoanelor. Potrivit estimarilor, anul acesta se vor pune 92.733 de plombe pe drumurile judetene din Arad. Cat despre proiectele europene pentru aceste sosele, nici unul nu a ajuns inca la momentul accesarii banilor.

IMPRUMUT
Pentru ca, din bugetul propriu, Consiliul Judetean Arad nu ar putea repara drumurile nici intr-o vesnicie, se va apela, probabil, la un credit bancar.
In acest an, prioritare sunt traseele Arad - Curtici (catre Zona Libera) si Curtici - Santana. Este vorba de 32 de km de drum pentru care ar fi nevoie de cel putin 160 de miliarde de lei.
Citeşte mai multe despre:   arad,   judeţean,   drum,   drumurile,   consiliul judetean,   judetene,   patria fara drumuri

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de