x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Patria fara drumuri - Tara se asfalteaza cu gropi si rabdare

0
Autor: Dan Tomozei 02 Iun 2006 - 00:00

Un drum de la Baia-Mare la Cluj-Napoca nu ar trebui sa dureze mai mult de trei ore, in conditiile de trafic din Romania, cu toate restrictiile de viteza. Dar daca pui la socoteala gropile din sosea, craterele sapate cu intentie, lucrarile de reabilitare si dorinta de asfaltare in plina zi a autoritatilor locale sau centrale, viata pe soselele patriei devine extrem de interesanta.

TRAVERSAREA ARDEALULUI. Drumul de la Baia-Mare la Cluj e un chin. Basculantele nu au loc de intors

Un drum de la Baia-Mare la Cluj-Napoca nu ar trebui sa dureze mai mult de trei ore, in conditiile de trafic din Romania, cu toate restrictiile de viteza. Dar daca pui la socoteala gropile din sosea, craterele sapate cu intentie, lucrarile de reabilitare si dorinta de asfaltare in plina zi a autoritatilor locale sau centrale, viata pe soselele patriei devine extrem de interesanta.

Pentru calator cel mai important este sa ajunga la destinatie in bune conditii. Insa experienta arata ca un calmant si multa, foarte multa rabdare nu strica niciodata. Iar in bagaje, peste toate, in prag de vara, sunt necesare sticlele cu apa. Cat mai multa apa care sa stinga arsita din masina.

FARA SEMNALIZARE. Ziua mai poti sesiza gropile, dar noaptea risti o aterizare in gol

UN CRATER PENTRU FIECARE. Dupa trei zile de stat in Baia-Mare, oras in care strazile sunt la fel ca in toate marile orase ale Romaniei, drumul ma poarta spre Cluj. Cu o masina de ultima generatie, condusa de un sofer experimentat, am timp sa admir patria si drumurile nationale. Printre campurile si dealurile ramase parloaga, masina fuge lasata in grija antiradarului. Dar nu prea mult. Cu o precizie demna de invidiat, in sosea sunt "plantate" cratere de peste doi metri adancime. Bine amplasate, cand pe dreapta cand pe stanga, exact pe santurile de scurgere marcate cu capete de beton, craterele sunt semnalizate numai pentru traficul de zi. Noaptea, vitezomanii au toate sansele sa ajunga lejer la doi metri sub... asfalt.

BARIERE PENTRU TOTI. Inceput de week-end. Sambata traficul este infernal. Intre Gherla si Cluj-Napoca se circula oricum cu greutate. Masinile de mare tonaj, in ciuda restrictiei, fac legea pe sosele. La 41 de kilometri de Cluj-Napoca, pe banda stanga de mers spre resedinta de judet, o prima bariera se ridica in trafic. Un sofer de basculanta se chinuie sa intoarca pe drumul national. Drumul e prea ingust, asa ca oprim din nou. Caldura te macina cu talent. Aerul conditionat din masina nu mai face fata. Nici rabdarea unora dintre soferii prinsi in trafic, care coboara sa afle motivul blocajului.

DIFICIL. La tot pasul, drumul se ingusteaza din cauza lucrarilor sau esti obligat sa eviti gropile

"BA, O VINIT LA FILMAT. BAGA!" La numai cativa kilometri, la intrarea in localitatea Livada, drumul se ingusteaza brusc. Pe partea stanga de mers spre Cluj, un excavator scormone cu elan. E clar. Soseaua urmeaza sa fie largita. Cum traficul se deruleaza cu sincope, cer colegului sa opreasca sa fotografiez.

Observat de muncitorii transpirati, plini de praf, sunt intampinat cu suspiciune. "Ba, o vinit la filmat. Baga, nu mai sta!" Explic in cateva cuvinte ca nu sunt decat un cetatean pasnic, dar nu sunt crezut. "O mai fost controale pe aici, stim noi... Da, stati mult?." Mai trag cateva pozitii si plec mai departe, lasand oamenii sa-si vada de treaba lor mai departe si voi descoperi ca...

ATENTIE! Ocoliti! Groapa in conservare. Noroc ca s-a gasit un indicator de avertizare

DE LA APAHIDA VINE... COADA. La 13 kilometri de Cluj-Napoca un nou blocaj in trafic. De aceasta data unul serios. Coloana de masini isi pierde capatul departe, in zare. Nimeni nu stie ce se intampla. Nici un indiciu. Dinspre Cluj nu vine nimic, spre Cluj nu inainteaza nimeni. Dupa 20 de minute de stat in soare, o masina de Politie depaseste coloana cu un sunet de sirena sparta. Toata lumea presupune ca e accident. Coloana de masini se intinde pe kilometri intregi.

Incet, incet masina inainteaza si intram in localitatea Apahida. Nimeni nu stie nimic. Din cand in cand, coloane mici de masini circula din sensul opus. Dupa mai bine de o ora de stat in trafic, la ora 11 ajungem sa descoperim cauza blocajului. La iesirea din Apahida se asfalteaza! In plina zi, la o ora de trafic infernal! Pare incredibil, insa e adevarat. Trecem de blocaj si, fericiti, ne continuam drumul spre Cluj-Napoca. Insa mirarea este maxima cand, desi am parcurs mai bine de 10 kilometri, desi am intrat in municipiu, coada pe sensul opus inca nu se termina. In coada sunt prinse si camioanele care transporta asfaltul fierbinte, iar soferii sunt parca "adormiti" pe sirene si claxoane, doar - doar cineva o sa le faca loc. Dar cum? Drumul e blocat in ambele sensuri! Doamne fereste de vreo urgenta, de vreo salvare care trebuie sa ajunga la pacient sau la spital!

Important este ca am ajuns la Cluj. Drumul in Cartierul Manastur nu e cel mai grozav, insa tot e bine ca nu este blocaj.
Citeşte mai multe despre:   drumul,   patria fara drumuri

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de