x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Vacanta la mare include si reparatia masinii

1
Autor: Iohanna Onaca Purdea Emilia Sava 30 Mai 2006 - 00:00
Vacanta la mare include si reparatia masinii


Bugetul pentru un concediu pe li-toralul romanesc trebuie sa tina cont, pe langa cheltuielile traditio-nale, si de costurile pe care le im-plica reparatiile masinilor deteriorate pe soselele din Constanta.

Mii de turisti romani, dar si straini se indreapta in lunile de vara spre litoral. Adevarate "capcane" determina insa teste de iscusinta si agerime intr-ale sofatului. La intoarcerea din concediu, o parte din venituri se vor duce pe repararea masinii. Despagubiri? Teoretic, se poate. Se poate si practic. Asta inseamna insa alti nervi, alta distractie.

Cel mai cunoscut traseu, dar si cel mai greu de trecut este Drumul National 22, care vine de la Cernavoda spre Constanta. In zona localitatii Valu lui Traian, soseaua arata ca dupa bombardamente, iar gropile "ii pandesc" pe soferi la tot pasul. Despre acest sector, responsabilii de la Drumuri Nationale spun ca portiunea de drum nu a mai fost, intr-adevar, reparata de mai bine de 20 de ani. Argumentul acestei tergiversari este o problema tehnica: soseaua nu poate fi doar plombata, iar o reparatie capitala ar insemna blocarea circulatiei pe un interval lung de timp. La fel de riscanta este si soseaua care vine dinspre Aeroportul Mihail Kogalniceanu, zona prin care circula microbuzele, dar si autoturismele care-i aduc pe turisti spre mare.

PROIECTE DE VIITOR. Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului are in acest an in pregatire si executie mai multe proiecte de modernizare, reabilitare si dezvoltare a infrastructurii rutiere din judetul Constanta. Peste 30 de milioane de euro, cu finantare de la bugetul de stat, au fost alocate pentru lucrari de reparatii capitale, in executie. Lucrarile cuprind consolidarea a aproximativ 55 de kilometri din DN 3 Constanta - Ostrov si DN 22C Basarabi - Cernavoda, dar si repararea podului de la Giurgeni - Vadu Oii, pe DN 2A, si a podului de peste 40 de metri de la Pietreni, pe DN 3. Directorul tehnic de la Regia Autonoma de Drumuri Nationale Constanta, Alexandru Cretu, spune ca, pentru aceste proiecte, lucrarile efective vor fi demarate in cel mult o luna, iar finalizarea lor este estimata pana la sfirsitul acestui an. Drumuri aflate la limita sunt sectorul Satu Nou - Medgidia si centura Constanta.

PING-PONG RUTIER. Soseaua Constanta - Mangalia a iesit din garantie si trebuie intretinuta, lucru care implica alte cheltuieli. In zona Siminoc - Medgidia, gropile, adevarate "cratere" in sosea, ii obliga pe soferi sa circule cu viteza minima si chiar si asa masina se zgaltaie si sare ca o minge de ping-pong. Mai exista si poduri pentru care este nevoie de finantare si care au inceput sa acumuleze probleme: la Cernavoda, Agigea, Ovidiu si Poarta Alba.

In Constanta sunt 20 de drumuri judetene. Pentru ca un kilometru de drum complet refacut costa in jur de sase miliarde de lei vechi, autoritatile judetene recurg la cel mai ieftin si rapid mod, plombarea. O solutie functionala doar pana la primul inghet. Gropile iar apar la loc, in plus, durata de folosinta se reduce si mai mult. Desi invoca lipsa fondurilor, responsabilii nu dau dovada unei strategii coerente. De la un an la altul, sute de milioane se duc pe "carpeala" drumurilor. Daca aceste fonduri ar fi fost stranse in timp, ar fi putut fi utilizate pentru lucrari de amploare cu termen mai mare de garantie.

INUNDATIILE. Situatia privita in ansamblu si in perspectiva devine si mai critica din cauza ca la lipsa fondurilor se mai adauga si distrugerile produse de inundatii. De altfel, soselele care trec prin apropierea malului Dunarii sunt cele mai fecvent afectate de inundatii. Se produc frecvent surpari, iar reparatiile se lasa asteptate cu anii.

Numai anul acesta DJ 223, care face legatura intre doua orase mari din judet, Harsova si Cernavoda, a devenit impracticabil din cauza apelor umflate ale Dunarii. Refacerea caii de acces este o chestiune de durata. Sectoarele de drum din zona Costinesti si Ostrov - Baneasa trebuie reabilitate, iar din cauza ridicarii nivelului apei, trebuie efectuate lucrari si in zona Eforie Sud - Eforie Nord.

Unii soferi spun ca proiectarea drumurilor a fost gresit facuta si dau ca exemplu Bulgaria, unde acestea nu strabat localitatile. Un sondaj printre cativa soferi constanteni arata ca sunt drumuri in judet pe care se poate circula cat de cat bine pe portiuni mari dar de fiecare data trebuie sporita atentia, pentru ca pe fiecare apar acele "capcane". Nu exista exceptii pe care sa se poata deplasa fara nici o problema.

Ce despagubesc asiguratorii?

SURPRIZE, SURPRIZE. Niciodata nu poti stii cat de adanca e groapa camuflata de apa adunata de la ultima ploaie
Societatile de asigurari preiau riscul accidentelor, prin asigurarea CASCO, si in cazul avariilor partiale sau totale cauzate masinilor de starea drumurilor. Compania la care sunteti asigurati decide cat anume plateste.

CE E ASIGURAT? "Compania noastra acopera inclusiv daunele cauzate de impactul cu gropile, denivelarile si urmarile lucrarilor defectuoase efectuate pe drumurile publice", precizeaza reprezentantii companiei ASIROM. "De exemplu, daca, in urma intrarii cu roata intr-o groapa, soferul pierde controlul volanului si masina iese in decor, rasturnandu-se sau daca, din cauza intrarii cu roata intr-o groapa adanca, se avariaza semitrenul fata, necesitand inlocuirea sa", explica reprezentantii Allianz Tiriac Asigurari. "Numai in Bucuresti, in ultimele trei luni, s-au inregistrat aproximativ 110 astfel de cazuri, pentru care s-au acordat indemnizatii de asigurare in cuantum de 130.000 RON", spun reprezentantii ASIROM.

UZURA NU SE DESPAGUBESTE. Cele mai multe gropi care garnisesc drumurile patriei si strazile din orase sunt mici si enervante, suficient cat sa cauzeze uzura frecventa a mai multor piese auto. Soferii nu sunt despagubiti pentru banii cheltuiti cu reparatiile de acest fel. "Trebuie facuta diferenta clara intre avaria suferita direct ca urmare a producerii unui risc asigurat si uzura prematura suferita de anumite componente ale autovehiculului ca urmare a utilizarii sale, aceasta din urma neconstituind risc cuprins in asigurare pentru care sa se acorde despagubiri", explica reprezentantii Allianz Tiriac.

Uzarea prematura a amortizoarelor sau a casetei de directie ori descentrarea jantelor nu constituie un risc care sa atraga dreptul la despagubire.

DAUNE
"Compania noastra acopera inclusiv daunele cauzate de impactul cu gropile, denivelarile si urmarile lucrarilor defectuoase efectuate pe drumurile publice" - ASIROM

DESPAGUBIRI
"Compania despagubeste daca, in urma intrarii cu roata intr-o groapa, soferul pierde controlul volanului si masina iese in decor, rasturnandu-se sau daca, din cauza intrarii cu roata intr-o groapa adanca, se avariaza semitrenul fata, necesitand inlocuirea sa" - Allianz Tiriac, Asigurari

JUDETENE
Un numar de 842 de kilometri de drum judetean are Constanta, din care asfaltati sunt 653 km. La acestia se adauga 74 de kilometri pietruiti si 113 din pamant. Exista 56 de poduri rutiere si 241 de podete. Drumurile nationale totalizeaza 536 de kilometri in judetul Constanta. In urma cu doi au fost preluate si sectoarele din zonele Neptun, Olimp, Jupiter si Cumpana.
Citeşte mai multe despre:   constanta,   patria fara drumuri

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de