x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

In varful picioarelor

0
08 Dec 2004 - 00:00

VIATA MEA E UN ROMAN
TALENT - Corina Dumitrescu este prim-balerina Operei Romane

Dragostea pentru dans i-a furat Corinei Dumitrescu copilaria. Cu multa munca, a ajuns la 20 de ani prim-balerina a Operei Romane. Sensibila, fara multi prieteni, si-a dedicat viata scenei, locul unde simte cu adevarat ca traieste si unde uita de toate dezamagirile vietii.
IOANA MOLDOVEANU

DEZAMAGIRE. Corina este indragostita de balet, dar nu are satisfactia financiara cuvenita unui mare artist. Salariul ei este de 200 de euro
Corina se alinta, nu vrea sa ne spuna varsta si trece repede peste intrebare, subliniind ca este zodia Berbec, cu ascendentul in Gemeni, "doua forte care se lupta permanent una cu cealalta". Asta o face sa fie nehotarata si confuza atunci cand are de luat decizii importante in viata. De exemplu, acum 5 ani trebuia sa sustina doua spectacole foarte importante la Belgrad si, pentru prima data in cariera sa, starea fizica nu-i dadea voie sa danseze: suferise o criza de rinichi, iar dorinta de a fi pe scena nu putea sa-i vindece boala si sa-i inlature durerea. O chinuiau obligatia morala de a fi prezenta la un spectacol caruia i se facuse foarte multa publicitate si teama ca, daca va dansa, va cadea pe scena. Atunci, in cel mai greu moment al carierei sale, a ajutat-o seful corpului de balet al Operei Romane, Mihai Babusca, care i-a explicat ca de multe ori in viata trebuie sa iei hotarari de care nu esti pe deplin multumit. Corina a renuntat sa se mai duca la Belgrad si-i multumeste si acum lui Dumnezeu, caci la doua zile dupa spectacol, orasul a fost bombardat.

TALENT INNASCUT. Corina s-a nascut in Bucuresti, spune ca a mostenit de la mama partea artistica, iar de la tata conditia fizica. Copila fiind, se juca in casa de-a teatrul: alinia papusile pe post de actori, iar ea, regizorul, le invata sa cante si sa danseze. "Important este ca cineva sa-ti vada talentul, acela real, pentru ca, in timp, spiritul ludic se pierde si multi dintre aceia educati artistic nu ajung mari artisti." Mama Corinei a vazut in copila ei dorinta de a fi in varf, i-a observat tendintele artistice si oportunitatile fizice. Toate acestea se intamplau in epoca Nadia Comaneci si, la 6 ani, Corina a fost data la gimnastica. Dar ii era frica pe barna, la inaltime si, dupa 4 ani, a renuntat. Gimnastica insa a ajutat-o foarte mult in cariera de balerina de mai tarziu. Nu a scapat de temerea inaltimilor, niciodata nu a locuit mai sus de etajul 2 si a preferat intotdeauna vacantele la mare in locul celor de la munte.

DANS. Baletul este o arta a preciziei si orice mica greseala este vizibila

MESERIA TE ALEGE PE TINE. La 10 ani, Corina a intrat prima la Liceul de Coregrafie, castigand o competitie in care 200 de copii se bateau pe 60 de locuri. Baletul nu este precum celelalte materii, sa-l poti invata dintr-o carte. Doar profesoara te poate indruma si iti poate arata pasii ce trebuie urmati pentru a ajunge un profesionist. De aceea, competitia si orgoliile sunt foarte mari. "Daca profesoara nu imi dadea atentie, ma gandeam ca poate eu nu merit, poate nu sunt suficient de puternica. Am avut multe momente de nesiguranta, in care am vrut sa renunt, mai ales in adolescenta. Ajungeam insa acasa, plangeam doua zile si ma intorceam, pentru ca iubeam baletul - poezia asta, pentru ca un om isi alege meseria, dar si meseria trebuie sa-l aleaga pe el." Pasiunea pentru dans trebuie sa fie foarte mare ca un copil sa renunte la copilarie. Ani de zile, in fiecare dimineata, Corina urca dealul Mitropoliei pentru a ajunge la cladirea unde se tineau orele de cultura generala. La pranz cobora dealul si se ducea la Opera, pentru a invata sa danseze. De multe ori ramanea seara la spectacol, pana la ora 22, cand parintii o luau acasa, sa doarma, sa se odihneasca, pentru ca a doua zi sa o ia de la capat.

DORINTA SI PUTERE. La 20 de ani, Corina a renuntat la baletul clasic si a intrat intr-o trupa de dans contemporan. "Eram convinsa ca nu ma mai intorc de unde am plecat, dar de multe ori am impresia ca altcineva decat eu imi organizeaza viata." Dupa un an, trupa s-a destramat, iar dansatoarea, studenta atunci la Academia de Teatru si Film, era confuza, nu stia ce drum sa apuce in viata profesionala. "Acela a fost momentul in care mi-am dat seama ca daca as dansa altceva decat balet clasic as fi o frustrata toata viata. Mi-am spus ca nimic nu ma va impiedica sa ajung ceea ce vreau." Convinsa ca puterea si succesul vin din interiorul ei, Corina a ajuns in doar doua luni prim-balerina a Operei Romane. "A fi prim-balerina insa este o calitate observata de timpuriu si ajunge sa fie pusa in practica doar prin foarte multa munca", considera ea. Corina a dansat intai in ansamblu, apoi demisolistic, adica si cu ansamblul, si singura. Avea cate 4 spectacole pe saptamana, iar cand nu dansa in fata spectatorilor, avea repetitii. "Este un efort necesar si benefic. Te acomodezi cu scena, ai alta rezistenta la efort."

SCENA CAROSABIL. "In balet trebuie sa fii tu", spune dansatoarea si explica cum ca nu poti dansa numai din reflexe, nu poti lasa totul la voia intamplarii. Baletul este o arta a preciziei si orice mica greseala este vizibila. Trebuie sa exersezi zilnic, iar antrenamentul iti educa corpul si mintea. Atunci cand faci un pas pe scena nu este ca si cum ai face un pas pe strada. Trebuie sa-l gandesti, sa-l vezi cum arata din exterior. Iar daca dansezi in Romania, trebuie sa inveti sa pasesti printre gropile si denivelarile de pe scena, "asemanatoare celor din carosabil". "Daca te impiedici si cazi, publicul nu stie ca te-ai impiedicat de-o groapa si-ti ratezi cariera." Stresul Corinei este foarte mare in lumina reflectoarelor: 800 de spectatori ii urmaresc fiecare pas, 40 de colegi danseaza in spatele sau, ea este in centrul atentiei, o strange costumul, e o groapa mai la dreapta, trebuie sa o evite, partenerul greseste... La primele aparitii, cand era de 15 ani, constiinta greselii nu era atat de puternica. "Eu voiam sa dansez, cum o fi, numai sa dansez." Pe masura ce anii au trecut insa, responsabilitatea a inceput sa o macine.

200 DE EURO LUNAR. Dedicata baletului, Corina nu a avut prieteni in copilarie, a fost o fire foarte inchisa si acum ii pare rau. "Nu cred ca m-a ajutat. Mereu simteam lipsa cuiva caruia sa-i spun secretele mele." Acum spune ca este mai relaxata in relatiile cu oamenii, "dar tot circumspecta", nu are incredere in cei din jur, "trebuie parcurs un drum destul de lung de la amic la prieten". Isi doreste mai mult confort in viata privata, pentru a fi mai relaxata si a se concentra mai mult asupra meseriei. Iar cand spune asta se refera mai ales la bunastarea financiara, la cei 200 de euro pe care ii primeste ca salariu lunar. "Romania ar trebui sa-si respecte artistii. Din cauza banilor putini acestia pleaca din tara. Eu imi iubesc patria, n-am plecat, am preferat sa ma duc invitata", spune balerina dezamagita de starea actuala a dansatorilor. Cariera de balerina ia sfarsit de timpuriu. Corina spera apoi la o cariera in pedagogie, chiar a facut o specializare de acest tip in timpul facultatii. Isi doreste copii, dar nu este hotarata sa-i faca. Se uita in jurul ei si nu-i place ce vede, nu vrea sa-si creasca copiii intr-o societate ce o dezamageste permanent. "Numai simplul fapt ca iesi pe strada te streseaza. Lumea este nervoasa, oamenii sunt irascibili. As vrea ca cei din jurul meu sa nu ma faca sa ma simt incomoda, inexistenta. Imi lipseste pacea sufleteasca pe care nu ti-o da partenerul, ci societatea."

PASIUNE

"Am avut multe momente de nesiguranta, in care am vrut sa renunt, mai ales in adolescenta. Ajungeam insa acasa, plangeam doua zile si ma intorceam, pentru ca iubeam baletul - poezia asta, pentru ca un om isi alege meseria, dar si meseria trebuie sa-l aleaga pe el"

CARISMA

"Carisma iti va spune daca vei ajunge prim-balerina sau nu. Iti trebuie ceva in plus fata de ceilalti, ceva care nu poate fi dat de elementele tehnice. E vorba de o vibratie a eului tau, care domina tot ce se intampla in jurul tau" - Corina Dumitrescu prim-balerina a Operei Romane

DRAGOSTE
Corina are un iubit, pe Mihai Babusca, seful corpului de balet. Sunt de 7 ani impreuna si spune ca ii da puterea de a avea incredere in ea. "Imi place sa cred ca vrea sa ne sprijinim reciproc", spune balerina si zambeste.
Citeşte mai multe despre:   viata,   corina,   viata mea e un roman

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de