x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Cultură Arte Vizuale AL NOUĂLEA AN CONSECUTIV / Antena 1 a fost lider absolut de Revelion

AL NOUĂLEA AN CONSECUTIV / Antena 1 a fost lider absolut de Revelion

05 Ian 2009   •   00:00

Românii au ales, pentru al nouălea an consecutiv, să-şi petreacă noaptea dintre ani urmărind programele ANTENEI 1. Fie că vorbim despre segmentul de public format din adulţi cu vârste depeste 18 ani, fie despre întreaga populaţie care locuieşte în mediul urban, un lucru este absolut cert: începând de la 20:30, când Divertis a pornit artileria grea a umorului, şi până după două noaptea ANTENA 1 a fost lider absolut de audienţă.



O altă noutate pentru anul 2009 este că, la 12:00 noaptea, românii au rămas să urmărească Paranghelionul prezentat de Dan Negru, nemaifiind interesaţi de mesajul preşedintelui ţării, difuzat, tradiţional, de postul public de televiziune.

Divertisment

Programul de divertisment a început cu Divertis: de la ora 20:30, telespectatorii au putut urmări momente create pentru această noapte specială, dar şi cele mai bune scenete ale grupului din acest an. Performanţa acestor adevăraţi lorzi ai divertismentului a fost răsplătită, ca în fiecare ediţie de până acum, de altfel, cu titlul de lider în audiente: pe intervalul orar în care a fost programat Divertis, ANTENA 1 a înregistrat 14,3% rating şi 28,6% cotă de piaţă, ceea ce înseamnă că aproximativ 1.550.000 de români cu vârste de peste 18 ani au urmărit regalul Divertis în ultima seară a lui 2008. Pe categoria de public All Urban, Divertis a înregistrat 13,6% rating şi 28.3% cotă de piaţă (aproximativ 1.550.000 de telespectatori).

Paranghelion

La 22:30 la ANTENA 1 a început Paranghelionul, programul special de divertisment care a constituit un pretext ideal pentru a trece în revistă istoria distracţiei la români. Telespectorii au putut vedea cum petreceau strămoşii noştri din perioada dacilor şi până în prezent, trecând prin domnia lui Vlad Ţepeş şi încheind cu "epoca de aur" a soţilor Ceauşescu. Mulţumită faptului că şi în acest an cei mai mulţi dintre români au ales să urmărească Paranghelionul, Dan Negru, prezentatorul acestei superproducţii, a reuşit să doboare orice record în materie, fiind pentru a noua oară în cariera sa la ANTENA 1 când programul de Revelion pe care îl prezintă este lider de audienţă. Cifrele de audienţă înregistrate de Paranghelion (interval orar 22:30-2:00) şi care au adus ANTENEI 1 calitatea de lider absolut în noaptea dintre ani sunt 12,9 rating şi 25,1% cota de piaţă, ceea ce înseamnă că aproximativ 1.272.000 de români cu vârste mai mari de 18 ani au urmărit acest program. În acelaşi interval orar, Pro TV a avut doar 649.000 de telespectatori (6,7 rating şi 13,6% cota de piaţă). Minutul de aur al nopţii a fost la ora 00:20, când la ANTENA 1 se uitau 2.104.000 (21,4 % rating şi 41,5% cota de piaţă). Pe categoria de public all urban, calitatea de lider în audienţe revine, de asemenea, ANTENEI 1: 12,5 rating  şi 25,3% cota de piaţă au fost coordonatele de audienţă, ceea ce înseamnă că 1.424.000 de români au urmărit Paranghelionul. În acelaşi interval orar, Pro TV a avut 6,7% rating şi 13.6% cota de piaţă,  echivalentul a aproximativ 763.000 de telespectatori. Minutul de aur al noptii a fost înregistrat la ora 00:20, când 2.311.000 se uitau la ANTENA 1 (20,3% rating/41,4% cotă de piaţă).

Momentul "0"

O altă coordonată importantă de audienţă o reprezintă momentul trecerii între ani: la ora 00:00, ANTENA 1 a fost lider incontestabil, înregistrând un rating de 12,1% şi o cotă de piaţă de 23,3% – 1.184.000 de români au aşteptat noul an urmărind Paranghelionul. Pe locul al doilea în top s-a clasat TVR (11,8% rating, 23% cotă de piaţă, 1.166.000 de telespectatori) şi pe locul al treilea Pro TV, ultima televiziune din top având în acel moment sub un milion de telespectatori (7,5% rating, 14,6% cota de piaţă, 740.000 de telespectatori).

Şi în categoria de public all urban, topul televiziunilor la 12 noaptea a fost ANTENA 1 – 12,1% rating, 24,5% cotă de piaţă, aproximativ 1.379.000 de telespectatori, urmată de TVR (11% rating, 22,2% cotă de piaţă, 1.248.000 de telespectatori) şi de Pro TV (8% rating, 16,3% cotă de piaţă, 915.000 de telespectatori).

Chiar şi defalcat, împărţind Paranghelionul în intervale orare, ANTENA 1 s-a clasat pe primul loc în topul audienţelor mulţumită telespectatorilor care au dorit să urmărească un show adevărat de divertisment. (Sursa: GFK ROMANIA)

×
Subiecte în articol: arte piata cota antena lider rating telespectatori