x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Cultură Arte Vizuale Financiarul: un nou cotidian economic

Financiarul: un nou cotidian economic

de Sebastian S. Eduard    |    14 Ian 2008   •   00:00
Financiarul: un nou cotidian economic

Noul cotidian economic al grupului Intact apare astăzi pe piaţa românească. Directorul general al publicaţiei Financiarul este Gabriela Vrânceanu Firea.


  • Jurnalul Naţional: Care sunt obiectivele pe care şi le propune Financiarul până la sfârşitul anului, să zicem?
Gabriela Vrânceanu Firea: Cucerirea pieţei media financiare zilnice, pentru că pe cea săptămânală am cucerit-o cu echipa Săptămânii Financiare. Avem de partea noastră trei atuuri: un trust puternic, o echipă valoroasă, energie pentru a ne impune ca lideri.


  • Financiarul o să vrea să răspundă şi la întrebarea "De ce se întâmplă", precizai într-un comunicat. Nu este o întrebare prea grea sau care NU are neapărat răspuns… (poate că nu totdeauna ce se întâmplă în economie are logică).
Da şi nu, în contextul în care sunt şi foarte multe previziuni şi analize de care publicul nu ţine cont. Spre exemplu, dacă românii ar fi avut cultură economică, nu ar mai fi confundat cu ani în urmă un fond de investiţii cu o bancă garantată de stat. Aici este diferenţa. Măcar să ţină cont de ceea ce scriem noi, şi cititorii noştri vor fi feriţi de turbulenţe majore în bugetele personale.


Lider

  • Cum se situează Financiarul între Business Standard şi Ziarul Financiar, din punct de vedere al targetului?
În scurt timp vom deveni lideri pe piaţa cotidienelor de business. Respectăm munca publicaţiilor concurente, dar ne ferim să facem anumite paralelisme. Noi am apărut în contextul în care era necesar încă un astfel de cotidian, poate şi pentru că publicul a constatat o anumită rutină. Ca om de presă, de 17 ani, îmi respect colegii, în special pe cei din presa economică. Apreciez ceea ce au făcut până acum, mai ales că unii dintre ei au fost deschizători de drumuri. Dar suntem în 2008, mâine-poimâine în 2010, vremurile s-au schimbat, aşa că era timpul unui nou cotidian de business.


  • Ziarul va beneficia de inserturi-bonusuri (CD-uri, cărţi, DVD-uri), atât de populare în ultima vreme?
Probabil, la un moment dat.


  • În încheiere, o întrebare semipersonală: cum ai să poţi, având în vedere emisiunea şi revistele, Observatorul etc. Renunţi la ceva sau… mai e loc?
Totul este cum îţi planifici viaţa şi timpul. Sunt persoane care fac mult mai multe decât mine şi sunt gata să preia noi proiecte. Deviza mea este să nu mă las copleşită de propria importanţă. Sunt un om care munceşte mult, dar care a avut şi foarte mult noroc, acela de a fi remarcată de oameni minunaţi, dar şi profesionişti în domeniul media, care mi-au dat această şansă, de a fi unul din publisherii trustului de presă Intact. Nimic mai mult. Şi, ce-i drept, mă ajută foarte mult şi familia, care înţelege programul meu dificil. În rest, totul decurge normal, pentru că am pornit de jos în presă, acum 17 ani, am trecut toate etapele, pe rând, fără salturi spectaculoase şi deci, sper, fără coborâri ameţitoare.


32 de pagini, compact

Potrivit NewsIn, care o citează pe Gabriela Vrânceanu Firea, ziarul va apărea în 32 de pagini, format compact. Financiarul va fi 80% color şi va avea un preţ de 2 RON, iar formatul este descris de Gabriela Firea drept "unul dinamic, tineresc, uşor de citit şi la cafeaua de dimineaţă, dar şi la birou". Deşi conducerea noului cotidian este aceeaşi cu cea a Săptămânii Financiare, cei 55 de redactori şi 30 de colaboratori lucrează numai pentru cotidian. Directorul general precizează că Financiarul este publicat de SC Media Casa Press, parte a trustului Intact, acţionar majoritar şi preşedinte fiind Camelia Voiculescu. "Eu administrez această firmă, sunt acţionar minoritar şi girez funcţia de director general. Director executiv al societăţii este Radu Preda, director de producţie – Sorin Stoian, iar director de marketing – Dan Tudoroiu. Redactorul-şef al Financiarului este Edward Pastia", spune Gabriela Firea. Directorul publicaţiei precizează că marketingul şi PR-ul pentru perioada de lansare "sunt asigurate in house, ne-am construit propriul departament, cu profesionişti în domeniu. Regia de vânzări care va manageria spaţiul publicitar este Media Consulta, condusă de Mihai Craiu, cu care avem contract pe trei ani".

×
Subiecte în articol: arte financiarul cotidian