x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Ghid de presă

0
Autor: Adrian Vaduva 01 Mar 2008 - 00:00
Ghid de presă

A fost o vreme când succesul unui cotidian era asociat exclusiv figurii emblematice aflate în fruntea acelei publicaţii. Nu se vorbea mai deloc de strategii de marketing, iar publicitatea inserată în ziar era privită mai degrabă ca un semn de slăbiciune.

A fost o vreme când succesul unui cotidian era asociat exclusiv figurii emblematice aflate în fruntea acelei publicaţii. Nu se vorbea mai deloc de strategii de marketing, iar publicitatea inserată în ziar era privită mai degrabă ca un semn de slăbiciune.

 

În cei 17 ani scurşi de la Revoluţie societatea civilă a trecut printr-un dureros proces de maturizare, la fel ca şi mass-media românească. S-a depăşit perioada romantică, atunci când ziarul se făcea într-un fum de-l tăiai cu cuţitul şi cu sticla de vin pe birou. Succesul unui cotidian în zilele noastre nu depinde doar de calitatea textelor din el. “Oricât de valoros ar fi un text, în absenţa clarităţii grafice nu va ajunge la cititor”, spune Cătălin Tolontan în paginile “Ghidului ma­nagerului de presă”, apărut la Editura Humanitas şi la realizarea căruia au participat: Vlad A. Arghir, Liviu Burlacu, Dana Cristescu, Silviu Ispasn, Delia Mucică, Cristina Simion (coordonator), Cătălin Tolontan şi Arina Ureche.

 

STRATEGIE DE SUCCES. În acelaşi volum, Silviu Ispas, Ma­naging Director la European Media Invest Grup GmbH, München şi ARBO Media, aminteşte de strategiile de succes folosite de ziarele din România pentru a se impune pe o piaţă din ce în ce mai aglomerată. “Una dintre cele mai mari explozii de tiraj din Europa ultimilor ani a fost cea a Jurnalului Naţional (speţă intrată datorită unicităţii vitezei şi dimensiunii de creştere a tirajului chiar şi în atenţia World Association of Newspapers)”, se men­ţionează în carte. Marius Tucă, directorul Jurnalului Naţional şi realizatorul celui mai longeviv talk-show din România (“Marius Tucă Show”), a realizat o campanie desă­vârşită de promovare zilnică a publi­caţiei. Iar posibilitatea câşti­gării în fiecare zi a unui autotu­rism Logan, imediat după lansarea acestuia pe piaţa internă (în momentul când ro­mânii care corespundeau în majoritate targetului publicaţiei doreau cu disperare să vadă şi să aibă o asemenea maşină), n-a fost decât cireaşa de pe tortul unei campanii ingenioase.

 

POVEŢE. Redactor-şef al Gazetei Sporturilor, Cătălin Tolontan, oferă 50 de sfaturi managerilor de redacţie. Orice redacţie are o mi­siune: “Chiar dacă nu e formulată explicit în documentele companiilor media, ea există... Ca şefi de redacţie, încercaţi să definiţi misiunea, să o for­mulaţi şi să o împărtăşiţi celor­lalţi. Este responsabilitatea dumneavoastră”. Tot el zice că ziariştii ar trebui să interacţioneze electronic cu cititorii, într-un mod cât mai poli­ticos. Deoarece “cititorii n-au întotdeauna dreptate, dar au mouse”. O altă povaţă oferită de Tolontan este legată de integrarea netului în spaţiul redacţiei. “Când vorbiţi despre ediţia online, colegii simt în vocea dumneavoastră viziune şi încredere. Faceţi ca acest lucru să se vadă practic! Nu separaţi cele două redacţii, print şi online”, mai adaugă redactorul-şef al Gazetei. De asemenea, Tolontan îi sfătuieşte pe ma­nagerii de redacţie să se bucure, cu toate că jurnalismul este o meserie dificilă: “Aici, în redacţie, ţi se întâmplă într-o săptă­mâ­nă cât altor oameni într-o viaţă. Fiţi mulţumiţi pentru că trăiţi interesant, în mijlo­cul evenimentelor şi alături de băr­ba­ţi şi femei curajoşi, curioşi şi edu­caţi! Aflaţi lucruri în premieră, sun­teţi martorii derulării unor fapte despre care alţii abia aud. Lucraţi într-o colecţie de orgolii şi de talente, într-o agitaţie creativă şi aveţi de luat decizii care pot schimba în bine viaţa oamenilor. Bucuraţi-vă şi gândiţi-vă cum aţi fi fost fără toate astea!”.

 

TENDINŢE. Vlad A. Arghir observă că publicul de azi preferă formate comode şi citeşte mai puţin, acest lucru încurajând trecerea la formatul compact sau mediu. “Economia de hârtie, adaptarea la formate standardizate de publicitate şi la delocalizarea producţiei aduc scăderi semnificative ale costurilor, astfel că tabloidizarea se autopropagă”, a explicat Arghir. Reversul medaliei îl reprezintă scăderea veniturilor din publi­citate. În România, tabloidizarea este asociată, în general, presei de scandal. “Conversia riscă să scadă veniturile din publicitate, să dezorganizeze segmentarea tematică a publicaţiei şi să aducă atingerea prestigiului.” Totodată, Vlad A. Arghir este de părere că în România raportul dintre pu­blicitate (de regulă sursa principală de finanţare) şi conţinutul redacţional, care trebuie să-şi păstreze indepedenţa pentru a da valoare spaţiului publicitar, rămâne încă neclară. Iar publicitatea ascunsă e o practică frecventă.

  

Stategie

“Una dintre cele mai mari explozii de tiraj din Europa ultimilor ani a fost cea a Jurnalului Naţional (speţă intrată datorită unicităţii vitezei şi dimensiunii de creştere a tirajului chiar şi în atenţia World Association of Newspapers). Marius Tucă, directorul Jurnalului Naţional şi realizatorul celui mai longeviv talk-show din România («Marius Tucă Show»), a realizat o campanie desăvârşită de promovare zilnică a publicaţiei”

Silviu Ispas, managing Director la European Media Invest Grup GmbH, München şi ARBO Media

 

Bucuraţi-vă

“Aici, în redacţie, ţi se întâmplă într-o săptămână cât altor oameni într-o viaţă. Fiţi mulţumiţi pentru că trăiţi interesant, în mijlocul evenimentelor şi alături de bărbaţi şi femei curajoşi, curioşi şi educaţi! Aflaţi lucruri în premieră, sunteţi martorii derulării unor fapte despre care alţii abia aud. Lucraţi într-o colecţie de orgolii şi de talente, într-o agitaţie creativă şi aveţi de luat decizii care pot schimba în bine viaţa oamenilor. Bucuraţi-vă şi gândiţi-vă cum aţi fi fost fără toate astea”

Cătălin Tolontan, redactor-şef Gazeta Sporturilor

 

adrian.vaduva@jurnalul.ro

Citeşte mai multe despre:   arte,   intr-o

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

UNDERCLOUD, Festivalul de Teatru Independent de Orice începe marți, 11 august

UNDERCLOUD, Festivalul de Teatru Independent de Orice începe marți, 11 august
A mai rămas o săptămână până la cea de-a 13-a ediție a UNDERCLOUD – Festival de Teatru Independent de Orice, ce va avea loc anul acesta în perioada 11 - 18 august, în aer liber, în curtea Muzeului Național...

Un prinț legendar, un câine comisar și fața nevăzută a Americii și Rusiei

Un prinț legendar, un câine comisar și fața nevăzută a Americii și Rusiei
Galerie Foto Telespectatorii pot alege să urmărească, în această lună, serialul coreean „Prințul Jumong”, comedia polițistă de aventuri „Comisarul Rex”, precum și noi miniserii documentare despre America și...

„Serile fantastice” de la MNAR continuă cu Teatrul Evreiesc de Stat

„Serile fantastice” de la MNAR continuă  cu Teatrul Evreiesc de Stat
Muzeul Național de Artă al României continuă programul „Seri fantastice la MNAR” alături de un nou partener: Teatrul Evreiesc de Stat.   După reprezentațiile susținute de Teatrul „Nottara” și...

COVID-19 PANDEMIA CARE NU TREBUIA SĂ EXISTE ȘI CUM SĂ FIE OPRITĂ URMĂTOAREA

COVID-19  PANDEMIA CARE NU TREBUIA SĂ EXISTE ȘI CUM SĂ FIE OPRITĂ URMĂTOAREA
„O lectură esențială, revelatoare, în vremuri de panică și pandemie.“ Kirkus „Jurnalista MacKenzie, specializată în subiecte științifice, oferă un raport înțelept și precis al pandemiei COVID-19, f...

Masca, de la teatru la pandemie, cu profesorul George Banu

Masca, de la teatru la pandemie,  cu profesorul George Banu
Proiectul digital „Teatrul în vremuri de pandemie”, care cuprinde o serie de trei înregistrări video susținute de criticul de teatru George Banu, aduce în atenția publicului un subiect foarte dezbătut în...

ÎPS Aurel Percă primește de la  Papa Francisc însemnul de mitropolit

ÎPS Aurel Percă primește de la   Papa Francisc însemnul de mitropolit
Galerie Foto ÎPS Aurel Percă, Arhiepiscop Mitropolit al Arhidiecezei Romano-Catolice de București, va primi sâmbătă, 8 august 2020, de la Papa Francisc, prin intermediul Nunțiului Apostolic Miguel Maury Buendia, pallium-ul...

Festivalul de Film de la Veneția va avea loc

Festivalul de Film de la Veneția va avea loc
Galerie Foto Regizorul Pedro Almodóvar și actrița Regina King, câștigătoare a Oscarului, la Festivalul de film de la Veneția. Regizorul Cristi Puiu, în Juriu     Considerat a fi unul dintre cele mai...

Pachete speciale de cărți pentru vara aceasta

Pachete speciale de cărți pentru vara aceasta
Galerie Foto 1. Pachetul Fredrik Backman, Editura Art Eu l-am descoperit pe Fredrik Backman acum câțiva ani, dintr-o întâmplare, nici nu mai țin minte exact. Am citit prima dată Bunica mi-a spus că îi pare rău, care mi-a ...

Muzeul Național Cotroceni organizează Cotroceni Summer Camp – ateliere creative de muzeologie

Muzeul Național Cotroceni organizează Cotroceni Summer Camp – ateliere creative de muzeologie
Galerie Foto Muzeul Național Cotroceni organizează, începând cu data de 10 august 2020, Cotroceni Summer Camp, un proiect de educație muzeală dedicat copiilor cu vârsta cuprinsă între 9 și 14 ani. Prin intermediul unor a...

Două săptămâni de filme în aer liber în Parcul Tăbăcăriei, între  4 și 16 august

Două săptămâni de filme în aer liber în Parcul Tăbăcăriei, între  4 și 16 august
Galerie Foto Evenimentul Filme în aer liber revine la Constanța, pentru un nou sezon de cinema în aer liber, între 4 și 16 august, în Parcul Tăbăcăriei din Constanța (intrarea de la Hotel Zodiac), cu o selecție specială...

Opera Națională București prezintă în weekend concerte în aer liber pe esplanadă, în cadrul Seri de Operă Estivale

Opera Națională București prezintă în weekend concerte în aer liber pe esplanadă, în cadrul Seri de Operă Estivale
Opera Națională București, instituție publică de cultură aflată în subordinea Ministerului Culturii, în parteneriat cu Primăria Sectorului 5 prin Centrul Cultural și de Tineret „Ștefan Iordache”...

Expoziția de new media art One Night Gallery, pe 15 august la Timișoara

Expoziția de new media art One Night Gallery,  pe 15 august la Timișoara
După ce a prezentat la cea de-a 14-a ediție lucrările artistei Alina Bohoru în 13 spații din centrul Bucureștiului, expoziția One Night Gallery duce conceptul de new media art pentru prima dată dincolo de...

De la classic la jazz și muzică de film Weekend cu patru evenimente pe Terasa Filarmonicii Sibiu

De la classic la jazz și muzică de film  Weekend cu patru evenimente pe Terasa Filarmonicii Sibiu
Galerie Foto Joi, vineri și sâmbătă, pe Terasa Filarmonicii sunt programate patru evenimente incluse în proiectele ”Vara Filarmonicii pe cea mai frumoasă stradă din Sibiu” și ”Concerte pe acoperiș ”. Vineri, 7...

Cum ne măsurăm succesul?

Cum ne măsurăm succesul?
Galerie Foto 115 copii au finalizat cu succes clasa a VIII-a Ne întrebăm adeseori cum să măsurăm succesul, cum știm dacă efortul nostru și ajutorul vostru și-au atins scopul? Căutăm diverse măsuri care să ne...

Vița de Vie lansează piesa ”Praf de stele” live la AWAKE. Concertul simfonic ”În corzi” este disponibil integral online din 5 august exclusiv pe Overground Showroom

Vița de Vie lansează piesa ”Praf de stele” live la AWAKE. Concertul simfonic ”În corzi” este disponibil integral online din 5 august exclusiv pe Overground Showroom
La AWAKE Festival în 2018, Vița de Vie au susținut concertul simfonic „În Corzi” – o punere în scenă impresionantă și o veritabilă piatră de hotar pentru formație. Trupa lansează...
Serviciul de email marketing furnizat de