x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Cultură Arte Vizuale Impactul reclamei asupra copiilor

Impactul reclamei asupra copiilor

de Adrian Vaduva    |    25 Ian 2008   •   00:00
Impactul reclamei asupra copiilor

Copiii sunt cei mai ardenti consumatori de publicitate deoarece sunt si mari consumatori de televiziune. O data cu inaintarea in varsta scade si dorinta de a urmari reclamele la televizor. Parintii, in schimb, evita publicitatea din cauza efectului de saturatie.



Copiii sunt cei mai ardenti consumatori de publicitate deoarece sunt si mari consumatori de televiziune. O data cu inaintarea in varsta scade si dorinta de a urmari reclamele la televizor. Parintii, in schimb, evita publicitatea din cauza efectului de saturatie. lt;p class=quot;MsoNormalquot;gt; lt;/pgt; lt;p class=quot;MsoNormalquot;gt; Cu cat un copil este mai mic, cu atat mai mare este consumul de publicitate, insa, o data cu depasirea varstei de 10 ani, micutii incep sa renunte la urmarirea reclamelor. Potrivit studiului Impactul publicitatii asupra parintilor si copiilor, realizat de IMAS si Centrul de Studii Media si Noi Tehnologii de Comunicare (CSMNTC), spoturile la produse alimentare, jucarii, sucuri si cele care folosesc personaje din desenele animate sunt cele mai populare in randul celor mici. lt;/pgt; lt;p class=quot;MsoNormalquot;gt; Copiii in varsta de 6 ani sunt cei mai mari consumatori de reclama, 75% din acestia declarand ca urmaresc publicitatea televizuala, in timp ce doar 62% din copiii in varsta de 8 ani urmaresc reclamele tv. De asemenea, datele studiului arata o scadere a consumului de publicitate o data cu inaintarea in varsta (de la 75% la 6 ani, la 67% la 10 ani, exceptand acel puseu de nonconsum, la 8 ani). La intrebarea Ce faci cand sunt difuzate reclame la televizor?, 49,5% din copiii cu varste cuprinse intre 6 si 10 ani urmaresc realmente publicitatea, in timp ce 34,2% schimba canalul tv, iar 11% parasesc camera. lt;/pgt; lt;p class=quot;MsoNormalquot;gt; Un lucru ingrijorator este faptul ca de cele mai multe ori micutii prezinta dificultati serioase in a diferentia spotul publicitar de alte emisiuni. Mai ales ca, desi nu stiu ce este reclama, copiii de 3-5 ani sunt atrasi de reclame. lt;/pgt; lt;p class=quot;MsoNormalquot;gt; lt;/pgt; lt;p class=quot;MsoNormalquot;gt; lt;stronggt;INFLUENTA.lt;/stronggt; 72% din copiii de 6-10 ani au declarat ca au cerut cel putin o data parintilor sa le cumpere un produs dupa ce au vazut o reclama la televizor, in timp ce doar 27% declara ca nu au facut acest lucru niciodata. Aceste procente variaza destul de mult de la o varsta a respondentului la alta (82,5% din copiii de 6 ani declara ca au cerut parintilor un lucru pe care l-au vazut in reclama la televizor, in timp ce doar 70% din cei care au 10 ani declara acest lucru). De asemenea, din totalul celor care au cerut parintilor sa le cumpere produse vazute in reclame, la 81,9% din copii le-a fost cumparat produsul, in timp ce la 17,2% nu le-a fost achizitionat acel produs. lt;/pgt; lt;p class=quot;MsoNormalquot;gt; Conform cercetarii, plictiseala este cea mai frecventa emotie negativa provocata de vizionarea publicitatii, 38,1% din baietii si 35,8% din fetele cu varste cuprinse intre 6 si 15 ani fiind afectati de acest aspect in urmarirea clipurilor publicitare. lt;/pgt; lt;p class=quot;MsoNormalquot;gt; lt;/pgt; lt;h3gt;Licente tvlt;/h3gt; lt;p class=quot;MsoNormalquot;gt; CNA a acordat licente pentru trei noi televiziuni ale Intact: Arenna TV, Top TV si Business TV. Arenna TV va fi o televiziune de nisa, cu profil sportiv, care va difuza programe productie proprie, in proportie de 97%, si programe ale altor producatori, in proportie de 3%. Postul Top TV va fi specializat pe muzica. Business TV va difuza programe economice, de afaceri, servicii si ITamp;C, 98% reprezentand programe productie proprie si 2%, productii ale altor producatori. Dintre acestea, 80% sunt programe informative, 3% programe educative, culturale si religioase, 2% filme si 15% programe de divertisment. lt;/pgt; lt;p class=quot;MsoNormalquot;gt; lt;stronggt; lt;/stronggt; lt;/pgt; lt;p class=quot;MsoNormalquot;gt; lt;stronggt;adrian.vaduva@jurnalul.rolt;/stronggt; lt;/pgt;

×