x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Licitația de Toamnă - Top 100 Mari Maeștri ai Artei Românești

0
Autor: Magdalena Popa Buluc 22 Oct 2019 - 09:09
Licitația de Toamnă - Top 100 Mari Maeștri ai Artei Românești
Vezi galeria foto

Toamna se numără creațiile de valoare la cel mai așteptat și maiestos eveniment de pe piața de artă. Licitația de toamnă - Top 100 Mari Maeștri ai Artei Românești își deschide porțile și vă invită să vă dați întâlnire cu clasicii artei plastice. Unică, prin grandoarea și forma sa, licitația aduce la un loc importante nume, de la clasici precum Grigorescu, Luchian, Pallady, Aman sau Vermont, și până la modernii Baba, Piliuță, Ciucurencu sau Bălașa. Totodată, perpetuarea în timp a creației lui Tonitza în cadrul Licitației de toamnă, plasează figura artistului și operele pline de candoare în fruntea evenimentului. Cele mai apreciate curente artistice, lucrări unice prin viziune și limbaj plastic, povești pictate cu măiestrie sunt doar câteva dintre surprizele ediției 2019 a Licitației de toamnă, unde se vor explora noi începuturi, vor fi descoperite arsenalul de mijloace plastice folosite de mai marii artiști și vor fi etalate compoziții de aleasă virtuozitate și calitate plastică.

 

La fântână [1932-1933]

Arthur Verona

1868, Brăila - 1946, Bucureşti

ulei pe pânză 83 x 105 cm semnat stânga jos, cu roșu, "Verona"


Opera a participat la a 33-a expoziție a Societății Tinerimea Artistică, 6 aprilie-15 mai 1933 și este menționată și reprodusă în catalogul expoziției la cat. 134, respectiv pag. 29. Opera este menționată în monografia „Verona”, de Ion Zurescu, Editura de Stat pentru Literatură și Artă, București, 1957, la pag. 29.

Artist de secol XX, Arthur Verona demonstrează prin arta sa un optimism plastic, surprins într-o viziune ușor academică, alături de care așează spontanul picturii proaspete de plein-air. Începe să creeze cu anul 1888, timp în care urma Academia militară din Viena, pe care o va părăsi ulterior în anul 1893 în favoarea artei. Viena va fi și locul unde artistul va expune pentru prima dată: o compoziție cu personaje ce surprinde o patrulă de ulani, reprezentați în peisaj, intitulată „Patrula de noapte”. Odată cu această reprezentație artistul se va afla doar pe drumul artei iar începând cu anul 1893 va avea și primele participări la Saloanele europene și la cele naționale, precum Salonul Secesioniștilor susținut la München și Salonului Oficial din țară. Încununate cu succes, exhibițiile îl vor încuraja să aleagă München-ul pentru studiul artelor, unde se stabilește în anul 1895 și unde se va apropia de arta realist-impresionistă a lui Fritz von Uhde și de cea realist-naturalistă a lui Simon Hollósy- întemeietorul de mai târziu al Școlii de pictură de la Baia Mare. Doi ani mai târziu, în 1897, îl întâlnim la Paris, la Academia Julian, unde ajungea în contextul regăsirii de sine ca artist, unde viziunile și particularitățile sale artistice îi vor fi apreciate și îmbrățișate de publicul francez, oferindu-i astfel posibilitatea participării la Salonul Oficial și reproducându-i opera „Codrul Herței” într-unul dintre cele mai importante periodice ale vremii, L’Illustration. Subiectul operei, apreciat cu interes datorită subiectului tratat va înfățișa însăși direcțiile pe care artistul le căuta, suprinzând viața de la țară în frumusețea peisajului românesc, unul din motivele cel mai des evocate de artist. După un an la Paris artistul se reîntoarce în țară, unde organizează expoziții atât personale, cât și colective, o prezență frecventă înregistrând și în cadrul Tinerimii Artistice, unde se integra încă de la începuturile sale. În 1933, aflată la cea de-a 33-a manifestare, artistul expunea alături de un portret și compoziția „De vorbă lângă fântână”, care ne aduce aproape frumusețea pitorescului românesc de odinioară, surprins într-un plein-air luminos.

 

Veneția

Corneliu Baba

1906, Craiova - 1997, Bucureşti

ulei pe pânză 46 x 41 cm semnat și datat dreapta sus, cu negru, "Baba, (19)86"

Opera a participat la expoziția "Italia văzută de pictori români", Muzeul Național Cotroceni, București, 2007. Opera a participat la expoziția "Casa în pictura românească din colecții particulare", Muzeul Municipiului București, 2013.

Afirmându-se cu precădere în pictura de portret și în compoziția cu figuri, Corneliu Baba se va circumscrie ca viziune și concepție principiilor metodologice ale clasicității realiste. Cu o gândire realistă, artistul se consideră posesorul unui registru nelimitat de înțelegere a valorilor plastice, indiferent de manieră sau tendință, oferind noțiunii realiste un sens foarte larg și acordându-i o complexitate în care contactul vizual al artistului se relaționează cu aspectele exterioare ale naturii și implicit cu reprezentările plastice. Acestui realism artistul îi atribuie propriul univers, un univers insolit al fondului său interior, care stăpânește și guvernează spiritul creator, precum și reflexele acestuia. Pe lângă pictura de portret, care ocupă majoritatea creației sale, în repertoriul pictorului vor apărea sporadic și episoade crepusculare, precum „Toledo” sau „Veneția”, când artistul își expune interesul pentru peisaj. În cazul episodului venețian, acesta îl va stârni pe artist la înțelegerea peisajului său specific, pentru care pentru a-l pătrunde este nevoie de o mare trăire a frumuseții sale picturale, la fel ca trăirea frumuseții grave a unui portret, în care resursele paletei sunt obligate să conlucreze într-un mod maiestuos. Tratat în preajma anilor 1956, 1961, 1974, precum și în 1980, episodul venețian îi va oferi pictorului numeroase resurse inspiraționale, din care le va alege pe cele mai puțin pitorești, ferindu-se în mod intenționat de seducerea pitorească, care nu i se potrivea. Colorate cu o pastă bogată, tablourile evocă aspectele unei Veneții pline de impresii, unde expresivitatea formelor se afirmă impozant în urma dialogurilor de lumini și întuneric. 

 

Scenă de bal

Theodor Aman

1831, Câmpulung Muscel, Argeş - 1891, Bucureşti

acuarelă și guașă pe hârtie lipită pe carton 26 x 17.5 cm semnat stânga jos, cu brun, ”Th. Aman”

Cu o experiență artistică de maturitate în ceea ce privește procesul de devenire al școlii moderne de pictură și deși aflat sub semnul formării academice, Theodor Aman aduce prin creația sa noi tendințe în pictura românească, abordând o artă realistă, inspirată de viață și de natură. Planul său tematic se îndreaptă astfel spre oglindirea realității vii, tratând pe lângă temele religioase și mitologice și subiecte din mediul social al satului românesc, precum și subiecte citadine, contemporane epocii și societății în care trăia. Acest lucru îl va converti într-un cronicar al vremii sale, un cronicar cu pensula, oglindind prin creația sa aspectele societății burgheze din care făcea parte. Pe această temă va realiza un număr important de scene de gen, remarcate cu precădere în ultima sa perioadă de creație, prin care pictorul va reuși să surprindă fațete importante ale epocii sale, o epocă căzută în reverie. Realiste ca interpretare, bogate în sensuri și pline de strălucire cromatică, scenele vor surprinde fastul unei vieți burgheze îmbelșugate, cu personaje surprinse în interioare luxoase, în parcuri splendite cu vegetație luxuriantă sau la serate, subiecte prin care artistul introducea pictura românească în sfera artei europene. Printre titlurile acestei tematici întâlnim opere precum: „La o serată”, „Privind în album”, „Bal mascat în atelier”, „Atelierul mare”, „Trei femei jucând cărți”, „În parc”, „În grădină”, „Pe terasă la Sinaia”, „Petrecere în grădină”, „Petrecere cu lăutari” sau „Scenă de bal”, tratate de pictorul Aman fie în tehnica uleiului, fie a acuarelei, acoperind suprafețele cu grația și bucuria cromatică obișnuită.

 

Lecția [1920-1924]

Nicolae Tonitza

1886, Bârlad - 1940, Bucureşti

ulei pe carton 60 x 49.5 cm semnat stânga jos, cu negru, "N. Tonitza"

Opera a participat în expoziția Portretul în colecțiile particulare de artă, Muzeul de Istorie și Artă, București, în perioada 7-27 aprilie 1994.

Tema copilăriei apare în creația pictorului Tonitza încă de timpuriu, începând cu anii 1912, când le va surprinde primele inocențe, în opere precum „Joc de copii”, „Cap de fetiță”, „Ticuleana” sau „Bébé”. Îi privește la joacă, la masă, când dorm și visează, în grădină, râde cu ei, le ascultă strigătele și chemările și se înduioșează când plâng. Fie că sunt fii ai unor țărani făgărășeni, din Ținutul Năsăudului, din Sâmbăta de Sus, din Dobrogea ori proprii lui fii sau nepoți, tema copilului va reprezenta o temă de studiu de adâncă profunzime, pe care artistul Tonitza a vrut să o înțeleagă, cercetând-o îndeaproape. Tema copilăriei va fi măiestrită putin mai târziu, în anul 1921, când se va muta cu familia la Vălenii de Munte pentru o perioadă de trei ani, în urma unei invitații făcute de fostul său coleg de studenție, pictorul Dumitru Pavlu. Aici Tonitza își va instala casa și atelierul pe strada Brenevoiești, la numărul 39, unde va locui alături de familia sa, căreia i se alăturau și alți patru copii, Ticuleana, Țuca, Nineta și Ionel al lui Mohor, fiul arhitectului Dimitri Mohor, un adevărat batalion- conform confesiunile pictorului către prietenul său, Fănuță (Ștefan Dimitrescu). Surprinzându-le purtările și atitudinile, pictorul reușea să redea în pânzele sale emoțiile unui tată grijuliu, ce îi privea cu o adâncă iubire. Afecțiunea sa era aceeași și pentru ceilalți copii, de care era îndrăgit pentru micile daruri cu care îi bucura, pentru jocurile la care participa alături de ei, ori pentru zmeele înnălțate. Între pictor și copii se leagă o strânsă legătură, aceștia adresându-i-se ca unui prieten. Adesea se trezea cu scurte scrisori din partea lor, pe care i le vârau pe fereastră dimineața între orele 6 și 8 și seara, între orele 10 și 11, în care îi adresau diferite cereri inocente. Copiii pe care îi are aproape îi vor inspira creațiile, devenind astfel cele mai îndrăgite modele. În acest orășel muntenesc, pictura sa va căpăta o adâncire și o îmbogățire a tematicii iar coloritul va ajunge la străluciri afective, de răsunet. Va fi o etapă în care din atent analitic al realității pictorul Tonitza se va transforma într-un pictor sensibil al culorii și al construcției plastice, ajungând astfel de la amplificarea instanței picturale până la atingerea unei corespondențe naturale. Perioada Văleni va fi perioada în care pictorul va valorifica din plin tema copilului și a copilăriei. Dezvoltând-o, pictorul va căuta să cuprindă cu o privire atentă destinul copiilor din diferite categorii sociale, devenind astfel un „urzitor” al copiilor și concentrându-și întreaga lui putere de interiorizare și simțire în deslușirea fermecătoarei lor inexperiențe și armonioase dezordini, precum și al spaimelor acestora, pentru tot ceea ce înseamnă adevărata libertate și bucurie. Contemplându-i până spre sfârșitul creației, pictorul va crea prin operele sale un adevărat univers, închinat copilăriei. Copiii îi pozează de cele mai multe ori fără să știe, pictorul urmărindu-i în mișcări și în gesturi și cercetându-le mereu expresiile. Ilustrați în puritatea firească a vârstei, în simțămintele lor fragede ce le mijesc pe chipuri, precum și în simplitatea traiului pe care îl duc, pictorul Tonitza devine prin excelență un umanist, mereu interesat de oameni, de soarta acestora și de dreptul lor la viață. Tipul de copil ce ia ființă în viziunea sa va fi astfel rezultatul propriei sale experiențe părintești în cămin, precum și al propriei concepții despre lume. Nu mult timp după șederea sa la Văleni, Tonitza avea să le dedice copiilor câteva articole, publicate în periodicele „Rampa” sau „Aquaforte”, prin care îi îmbrățișa astfel și pe copiii mai puțin fericiți, aflați în suferințe nemângâiate, neputând rămâne indiferent la cei pe care îi zărește uneori în zdrențe, ori flâmânzi, trăind într-o mâhnire nedreaptă. Îi observase și mai înainte, în 1916 când le dedica albumul „Din lumea celor umili”, prezent la Expoziția de la Sala C., Pasajul Majestic, când expunea alături de Ștefan Dimitrescu. Atunci când îi contemplă, pe chipurile micilor ființe sunt observate diferite stări sufletești, de bucurie, de visare, de curiozitate și uneori de suferință, stări observate cel mai adesea în preajma familiei, dar nu numai. Din afirmările sale, aflăm că opera sa nu se sprijină exclusiv pe autobiografie, pictorul sistematizând elementele disparate după însemnătatea și caracterul lor reprezentativ, relevându-le astfel trăsăturile lor esențiale, tipice ale fenomenelor pe care le traduce în forme cât mai cuprinzătoare și cât mai sintetice. Provenind din colecția arhitectului Dimitrie Mohor (fost coleg la liceu „Manolache K. Epureanu” din Bârlad și prieten apropiat al lui Tonitza) și cuprinsă în marea temă a copilăriei, opera „Lecție” ne aduce în prim-plan chipul fragedei copilării, generalizată de artist în simboluri cuprinzătoare, sentimentul dominant al imaginii fiind concentrat pe chip dar și pe îmbinările cromatice ale suprafeței, țesute de pictor într-un spațiu intim, familiar, unde inocentul și umanul pot fi observate îndeaproape.

 

În vizită

Rudolf Schweitzer-Cumpăna

1886, Piteşti - 1975, Bucureşti

Artistul de origine germană a fost unul dintre cei mai iluștri pictori ai satului românesc și ai lumii țăranului roman, omagiul suprem adus lor observându-se în adăugarea numelui satului argeșean ce îi oferise primele surse de inspirație, Cumpăna, la propriul său nume.

Pictorul a fost influențat în mod particular de specificitatea culturii tradiționale românești, traduse printr-un limbaj pictural tipic, tributar impresionismului german.

 

Singurul tablou românesc din colecția IBM, repatriat de Artmark

 

Vânzătoarea de covoare [1926-1930]

Francisc Şirato

1877, Craiova - 1953, Bucureşti

ulei pe pânză 81.5 x 64.5 cm semnat și localizat dreapta jos, cu oranj, "Șirato, Romania"


Singurul tablou românesc din colecția IBM va fi expus în cadrul Licitației de toamnă – Top 100 Mari Maeștri ai Artei Românești. Este vorba de ,,Vânzătoarea de covoare’’, operă de o importanță muzeală, semnată de Francisc Șirato și repatriată, astăzi, de Artmark după o îndelungată viețuire în SUA.

Romania participă în 1939 la Expoziția Universală de la New York cu tablouri semnate, printre alții, de Nicolae Grigorescu, Theodor Pallady, Francisc Șirato, Ion Theodorescu sau Nicolae Tonitza. La  pavilionul românesc de pe Arena ,,Arthur Ashe’’ din New York, tablourile lui Francisc Șirato îl cuceresc pe Thomas Watson, CEO IBM, care era și colecționar de artă și cumpără tabloul ,,Vânzătoarea de covoare’’ cu o valoare de 25.000 de lei. Vreme de 56 de ani, în perioada anilor 1939-1995, opera face parte din colecția de tablouri cu tematică industrială și comercială din toate țările lumii a IBM, Statele Unite ale Americii.

În 1995, tabloul este cumpărat de un alt colecționar de artă la expoziția ,,Contemporany Art of 79 Countries’’ din San Francisco și devine parte a unei colecții particulare din Pennsylvania, SUA. 

 ,,Vânzătoarea de covoare’’, tratată în spiritul artei populare, poate fi descoperită în cadrul Licitației de toamnă – Top 100 Mari Maeștri ai Artei Românești, cel mai amplu și așteptat eveniment de pe piața de artă din România, alături de lucrări unice prin viziune și limbaj plastic ale pictorilor clasici și moderni.  

 

Căutând să adâncească psihologia și comportarea oamenilor simpli odată cu primele expoziții personale prin compoziții precum „Popas” sau „Trei țărani”, Francisc Șirato aduce țăranului român un nou statut pictural. Noul subiect, înzestrat cu o expresie definită, se îndreaptă începând cu anul 1924 spre decorativ, prin care artistul intenționează să potențeze în forme monumentale aspecte din viața poporului. Cu o plasticitate bizuită încă pe linie și volum desenat, personajele capătă vigoare și solemnitate. În această tematică decorativă regăsim lucrări precum: „Întâlnirea”, „Țesătoarele de covoare”, „Vânzătorul de covoare” sau „Vânzătoarele de covoare”, compoziții ce mărturisesc căutările sale în privința artei monumentale. Lucrate la dimensiuni mari și pictate în ulei, compozițiile sunt tratate în spiritul artei populare, ținând seama de stilizarea picturală, propice artei decorative. Atitudinile de o statică noblețe ale personajelor reies din expresivitatea liniei care își află particularitățile prin încercarea de a încadra formele eritistice în geometrii proprii, păstrându-și esența realistă. Cu o fizionomie modelată cu grijă și falduri ample tratate larg, detaliile amintesc de echilibrul cariatidelor antice. Preocuparea sa pentru viața de la sat și pentru înfățișarea însușirilor poporului nativ se vor regăsi în repertoriul creației sale până spre anii ’30, perioadă în care pictorul va dezvolta un stil de expresie propriu, unde monumentalul și decorativul vor fi noile sale idealuri plastice.

 

Licitația de toamnă – Top 100 Mari Maeștri ai Artei Românești

Marți, 22 octombrie 2019, ora 19:00

Athénée Palace Hilton București

 


 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Șocant. O cunoscută cântăreață a dezvăluit că a fost „drogată, violată și ținută captivă”

Șocant. O cunoscută cântăreață a dezvăluit că a fost „drogată, violată și ținută captivă”
Duffy, cântăreață galeză premiată cu Grammy, a dezvăluit că a fost „drogată, violată și ținută captivă timp de mai multe zile”, informează BBC. Vedeta, în vârstă de 35 de ani, a publicat un...

Dirijorul britanic Leo Hussain revine la Sala Radio cu un program Elgar/Sibelius

Dirijorul britanic Leo Hussain revine la Sala Radio cu un program Elgar/Sibelius
Galerie Foto Dirijorul britanic Leo Hussain – care debuta în 2016 pe prestigioasa scenă a Operei Regale (Covent Garden) din Londra cu Oedipe de George Enescu, bucurându-se de un mare succes de public - revine vineri, 28...

De Mărţişor, TVR aduce românilor magia concursului Eurovision

De Mărţişor, TVR aduce românilor magia concursului Eurovision
Galerie Foto Duminică, 1 martie, de la ora 21.00, Televiziunea Română îi invită pe toţi românii din ţară şi de pretutindeni să se bucure de magia concursului Eurovision, la Finala Naţională 2020. Sub conceptul...

George Banu și Eugen Jebeleanu, despre 30 de ani de teatru românesc în Franța

George Banu și Eugen Jebeleanu, despre 30 de ani de teatru românesc în Franța
Galerie Foto Teatrul românesc de după 1989 şi relaţiile pe care le-a construit în peisajul teatral francez sunt tema unei dezbateri organizate de Institutul Cultural Român de la Paris, în parteneriat cu Ambasada...

Little Joe – cel mai inteligent și mai stilizat thriller al anului, acum pe ecranele românești

Little Joe – cel mai inteligent și mai stilizat thriller al anului, acum pe ecranele românești
Galerie Foto Cele mai eficiente thrillere sapă adânc în temerile noastre profunde și primare.  Cele mai inteligente, nu se opresc aici: ne înfioară, dar ne și pun pe gânduri, dezgropând straturi nebănuite ale naturii...

7 zile dedicate filmului și culturii montane la Brașov, Bușteni și Predeal. Începe cea de-a 5-a ediție Alpin Film Festival

7 zile dedicate filmului și culturii montane la Brașov, Bușteni și Predeal. Începe cea de-a 5-a ediție Alpin Film Festival
Galerie Foto Cea de-a 5-a ediție Alpin Film Festival, primul și cel mai mare eveniment din România dedicat artei și culturii montane, începe luni, pe 24 februarie, la Brașov, Bușteni și Predeal. Iubitorii de munte,...

Dirijorul britanic Leo Hussain revine la Sala Radio cu un program Elgar/Sibelius

Dirijorul britanic Leo Hussain revine la Sala Radio cu un program Elgar/Sibelius
Galerie Foto Dirijorul britanic Leo Hussain – care debuta în 2016 pe prestigioasa scenă a Operei Regale (Covent Garden) din Londra cu Oedipe de George Enescu, bucurându-se de un mare succes de public - revine vineri, 28...

Opera Națională București vă invită la spectacol

Opera Națională București vă invită la spectacol
Galerie Foto Cea mai frumoasă poveste de iubire „Romeo și Julieta” Opera Națională București prezintă miercuri, 26 februarie 2020, începând cu ora 18:30 spectacolul de balet „Romeo și Julieta” de Serghei Prokofiev...

Retrospective Chantal Akerman și Ross McElwee la One World Romania #13

Retrospective Chantal Akerman și Ross McElwee la One World Romania #13
Galerie Foto Printre evenimentele speciale ale celei de-a treisprezecea ediții a festivalului One World Romania, care se va derula între 20 și 29 martie la București, se vor număra două retrospective dedicate documentaristului...

Recuperare: actorul Russell Brand scrie o carte despre cum să te eliberezi de dependențe

Recuperare: actorul Russell Brand scrie o carte despre cum să te eliberezi de dependențe
Narcisist, hedonist, dependent. Cam așa ar fi început portretul actorului Russell Brand înainte să scape de dependețele de heroină, alcool, faimă, sex, ciocolată și... eBay. După ani întregi de când rezistă...

Scripcarul pe acoperiș în premieră, la Teatrului Maghiar de Stat din Cluj!

Scripcarul pe acoperiș în premieră, la Teatrului Maghiar de Stat din Cluj!
Galerie Foto  Vineri, 21 februarie, ora 19:00, în Sala Mare a Teatrului Maghiar de Stat, va avea loc premiera spectacolului Scripcarul pe acoperiș de Joseph Stein, Jerry Bock și Sheldon Harnick, regia László Béres. În...

Jurnalul îţi oferă miercuri, 26 februarie, o carte document, pe care nu o poţi rata "Sovietizarea României 1945-1948: cauze şi consecinţe politice"

Jurnalul îţi oferă miercuri, 26 februarie, o carte document, pe care nu o poţi rata "Sovietizarea României 1945-1948: cauze şi consecinţe politice"
Jurnalul încheie seria cărţilor despre regimul comunist cu un volum deposebit de important despre evenimentele care au dus la sovietizarea României şi aruncarea ţării în beznă timp de mai multe decenii....

Elite, blazoane şi monograme la Palatul Suţu

Elite, blazoane şi monograme la Palatul Suţu
Istoria vechiului Bucureşti, prezentantă din perspectiva blazoanelor şi monogramelor care ornau obiectele elitei aristocratice româneşti, este tema nou-inauguratei expoziţii de la Palatul Suţu. Cele peste 300 de...

„Tipografic Majuscul”, elogiat de critica internațională: „Un hibrid curajos”, „un film formidabil”

„Tipografic Majuscul”, elogiat de critica internațională: „Un hibrid curajos”, „un film formidabil”
Galerie Foto Presa internațională de specialitate a apreciat lungmetrajul „Tipografic Majuscul” al lui Radu Jude, prezentat sâmbătă în selecția Forum a Festivalului de Film de la Berlin,  drept „un hibrid curajos”...

"Fantezie şi culori sonore" cu Cvartetul Arcadia la Palatul Tinerimea Română

"Fantezie şi culori sonore" cu Cvartetul Arcadia la Palatul Tinerimea Română
Galerie Foto "Fantezie şi culori sonore" este titlul sub care Centrul Național de Artă Tinerimea Română invită publicul marţi, 25 februarie 2020,  de la ora 18, la Palatul Tinerimea Română la recitalul Cvartetului...
Serviciul de email marketing furnizat de