x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Cultură Arte Vizuale Mass-media / Seriale on-line

Mass-media / Seriale on-line

de Adriana V. Paduraru    |    18 Apr 2006   •   00:00
Mass-media / Seriale on-line

In ultimii ani, vizionarea de emisiuni de televiziune pe internet a luat amploare in SUA.

Peste Ocean a devenit o moda sa urmaresti emisiunile favorite via internet. Datorita acestor tendinte, reteaua de televiziune ABC a hotarat sa ofere gratuit acces la internet in timpul difuzarii serialelor sale vedeta. Mai mult, se spera ca astfel se va atrage un numar important de agenti publicitari.

GRATUIT. ABC, divizie a companiei media Walt Disney, a anuntat ca - incepand de la 1 mai - va difuza gratuit pe internet, pentru o perioada-test de doua luni, episoade din patru seriale cunoscute pe plan international. Printre ele se regasesc productiile "Neveste disperate" si "Lost". "Acesta este primul pas important catre o noua forma de programe. In mod clar, 2006 va fi un an important pentru continutul video pe internet, iar experimentul ABC este de fapt un pas ireversibil", a comentat Philip Leigh, analist in cadrul companiei Inside Digital Media cu sediul in Florida.

Episoadele serialelor-vedeta vor fi transmise integral pe site-ul ABC a doua zi dupa difuzarea lor la televizor in prime-time, insa doar utilizatorii din Statele Unite vor avea acces la ele. Din pacate pentru internauti, imaginile video nu vor putea fi stocate in memoria calculatoarelor.

PUBLICITATE. Pe net, utilizatorii pot gasi deja continuturi video informative sau sportive. "CBS a pus la dispozitie pe internet continut video din cadrul campionatului universitar de baschet", a precizat Leigh. In ceea ce priveste serialele, studiourile Warner Bros au apelat la portalul AOL si s-au limitat deocamdata "la productii de televiziune clasice", a adaugat expertul Inside Digital Media.

Si William Drewry, analist al Credit Suisse First Boston, a subliniat ca, pentru ABC, interesul principal este sa le propuna advertiserilor sa testeze noi spoturi imposibil de evitat, inserate in serialele care fac din reteaua tv lider de audienta. "Spoturile vor fi interactive, oferindu-le internautilor posibilitatea de a da click pe reclame pentru a primi mai multe informatii", a observat Drewry.

CONCURENTA. Pentru grupurile de telefonie fixa si operatorii de cablu precum Comcast, lansarea de programe tv gratuite pe internet nu este o veste tocmai buna, pentru ca ei ofera adesea servicii VOD (Video On Demand - video la cerere) care pot fi accesate prin intermediul conexiunilor la internet de viteza mare. Initiativa ABC "va fi considerata o amenintare pentru furnizorii acestui tip de programe", in special pentru cei care ofera servicii IPTV, a punctat Philip Leigh. In acest context, analistul media a mentionat ca, in curand, se vor putea achizitiona "televizoare adaptate la internet", care permit utilizatorului sa citeasca titrarea video in pozitii mai confortabile decat in fata calculatorului.
×
Subiecte în articol: arte video internet