x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

"Mondenii" pe marele ecran

0
Autor: Oana-Maria Baltoc 06 Noi 2007 - 00:00

Discuţia cu directorul casei de producţie Paprika Entertainment, Peter Marschall, ne-a rezervat de la bun inceput o surpriză de proporţii pentru fanii skech-show-ului Mondenii: "Avem planuri mari. Vom scoate o carte Mondenii şi un film pentru marele ecran".

Discuţia cu directorul casei de producţie tv Paprika Entertainment, Peter Marshall, ne-a rezervat de la bun inceput o surpriză de proporţii pentru fanii serialului Mondenii: "Avem planuri mari. Vom scoate o carte Mondenii şi un film pentru marele ecran."

Peter Marshall, managerul jumătate neamţ, jumătate ungur de la Paprika Entertainment crede că a invăţat cam ce le place romănilor să vadă la televizor şi că a inţeles cum stă treaba cu spiritul latin. Un motiv in plus pentru a clădi un bussines şi pe piaţa de divertisment tv din Romănia. "Mondenii", "Schimb de mame", "Super Nanny", "Viceversa", "Nuntă in 48 de ore", "SOS - Salvaţi-mi casa", "Doroftei - a doua şansă", "Hello, Goodbye", "Curat murdar", "Şantier in lucru" sunt căteva dintre formatele intrate in portofoliul companiei. In Romănia sunt axaţi pe reality-show-uri, dar au de gănd să atace căt de curănd şi alte zone ale producţiei de televiziune.

  • Cu ce noutăţi veniţi pe piaţa romănească ?

In primul rănd trebuie să vă spun că am deschis filiale Paprika in Ungaria şi Columbia, pe lăngă cea din Romănia. Şi suntem deja in negocieri cu un show pe care il vom produce in toate cele trei ţări. In Romănia suntem foarte tari pe reality-show. Insă căt de curănd vom lansa pe piaţă şi un serial. Am cumpărat un scenariu foarte bun din America de Sud, "No tits, no paradise", dar acesta este numai unul dintre proiectele pe care le avem in lucru.

De exemplu, "No tits, no paradise" (traducerea aproximativă: Silicoanele-cheia succesului) este un serial, nu neapărat o telenovelă, extrem de popular la ora actuală in Columbia. Are in jur de 23 de episoade a căte o oră. Poate părea o telenovelă, dar nu este. Se adresează publicului tănăr, chiar şi titlul este unul provocator, foarte bine ales. Stărneşte curiozitatea imediat, il face pe om să se intrebe: oare despre ce e vorba? Scenariul este foarte realist pentru ceea ce se intămplă in prezent in ţările est-europene, unde noii imbogăţiţi vor să arate că sunt bogaţi, fac paradă cu maşinile lor scumpe, se dau in spectacol cu noile lor ajustări fizice. Povestea se va filma cu actori din Romănia şi se va difuza săptămănal sau zilnic.

  • Dar cum credeţi că se va numi show-ul la noi ? Pentru că am inţeles că in unele ţări in care a fost produs traducerea titlului a pus ceva probleme.

Va rămăne la latitudinea televiziunii care va cumpăra acest produs. Depinde şi de societate, pănă la urmă. Dar nu cred că in Romănia va fi o problemă dacă ca titlul se va apropia de cel original. Pentru că Romănia e o ţară deschisă, unde oamenilor le place să se laude cu ce au şi cu ceea ce sunt. Aici există mulţi care dacă au ceva bani şi văd că vecinul şi-a luat o maşină mare işi cumpără imediat una şi mai mare decăt a lui pentru că vor să epateze. Iar acest serial reprezintă un fel de oglindă in care se văd toate aceste lucruri. Şi incă un motiv pentru care nu este o telenovelă: nu are final fericit. In telenovele totul este frumos, dar aici lucrurile nu stau la fel. Este o dramă despre o fată care vrea să obţină totul de la viaţă şi, impinsă de imprejurări, devine iubita unui imbogăţit local. In Columbia băieţii răi sunt intruchipaţi de traficanţii de droguri, dar in Romănia traficanţii vor fi inlocuiţi cu băieţii de bani gata ai unor potentaţi ai zilei sau de fotbalişti. Nu cred că e nevoie să dau nume. Sunt oameni buni sau mai puţini buni, care nu ştiu să ducă o viaţă obişnuită.

  • Televiziunile din Romănia s-au arătat interesate de acest proiect?

Da. Suntem in discuţii cu trei posturi de televiziune cu care ducem negocieri. Dar abia peste două sau trei luni vom incheia probabil afacerea. Nu vreau să grăbesc lucrurile.

Deocamdată vrem să investim, să ne dezvoltăm. O să ne vină curănd colegi noi din America de Sud, Ungaria, Anglia... Oameni pe care vrem să-i formăm. Avem deja o echipă bună, dar avem nevoie şi de o evaluare făcută aşa cum trebuie. Pentru că nici eu nu am de unde să le ştiu pe toate. Nu ştim exact ce am făcut păna acum. Sunt un producător bun pentru că găsesc oameni potriviţi cu care să lucrez. Lucru pe care cred că l-am dovedit prin prisma faptului că am reuşit să construiesc afaceri de succes in diferite ţări.

De exemplu, Ungaria este total diferită de Romănia. Nu are nimic de-a face cu ce se intămplă aici. Ungaria e orientată spre Germania, in vreme ce Romănia se duce mai mult către America de Sud decăt spre Italia.

  • Şi acest lucru a simplificat sau a complicat lucrurile in ceea ce vă priveşte?

Din punct de vedere al zonei este mai uşor pentru mine, pentru că sunt conectat la America de Sud. Am trait in Uruguay, familia mea s-a mutat acolo şi, normal, inchei afaceri cu oameni din acel loc. Cred că am inţeles cum merg lucrurile in Brazilia, Mexic, Argentina, Columbia. Inţeleg mai bine afacerea aşa cum se dezvoltă ea acolo. Şi este foarte similară cu cea din Romănia. Sunt similarităţi care apar in cazul multor ţări.

In ultimii zece ani Romănia s-a apropiat mult de restul ţărilor din Estul Europei, dar inca, dacă ieşi din oraşe, la 20 de km mai incolo observi discrepanţe imense. Oameni care trăiesc in sărăcie lucie, in condiţii pe care mulţi dintre orăşeni, dintre bucureşteni, nici nu le bănuiesc. Nu inţeleg ce viaţă bună au in comparaţie cu ce găseşti in afara oraşelor. Mulţi uită că părinţii lor trăiesc in condiţii mizere, că nu au bani...

  • Pentru a vinde "No tits, no paradise" veţi face un pilot sau o să vă bazaţi doar pe scenariu ?

Cred că il putem vinde fără să fie nevoie de realizarea unui episod pilot. Apoi il vom dezvolta in colaborare cu postul de televiziune care il va cumpăra. Eu sunt de părere că acest proiect va avea un succes imens. Cred in potenţialul său. M-am intors recent de la tărgul de programe de la Cannes, unde acest produs se număra printre cele mai dorite formate. Sunt norocos că am rezervat drepturile acum un an. Şi NBC il produce in America, se face şi in Italia şi in Spania. E similar, dacă vreţi, cu ceea ce s-a intămplat cu "Betty cea urătă", care a fost produs şi in America, după succesul pe care l-a avut in ţările latine. Toată lumea l-a vrut după aceea.

  • Este succesul ăsta o garanţie? Pentru că aşa s-a crezut şi in cazul Big Brother, de exemplu, cănd a fost adus in Romănia. Şi nu a prins extrem de bine la public.

Nu e o garanţie. Şi pot să vă spun asta pentru că eu am anulat cel de-al doilea sezon din Big Brother. Exact in acea perioadă am fost manager la Prima TV pentru scurt timp. Primul Big Brother a fost un succes, dacă ne raportăm la postul care l-a difuzat. Intotdeauna trebuie să te raportezi la acest lucru. Prima TV era la acel moment, sa zicem, pe a cincea poziţie in topul televiziunilor. Şi pentru ei să obţină intre 10 şi 15 share a fost o lovitura la primul sezon. Dupa aceea lumea s-a plictisit, pentru că ajunsese să vadă aceiaşi oameni in casă, vorbind despre aceleaşi lucruri. Şi s-a mai făcut o greşeală, cred eu, in privinţa castingului. Pentru că s-a vrut prea repede sex, oamenii au fost aleşi in aşa fel incăt să se obţină căt mai rapid acest lucru. Interesul publicului a fost imens in prima săptămănă, dupa care a scăzut rapid. Au primit prea repede sex şi, la fel ca in viaţă, nu i-a mai interesat restul. Big Brother ar fi putut să meargă foarte bine, dar nu a fost să fie. Insă eu continuu să cred in acest tip de format. De exemplu, acum am in lucru un reality-show care se numeste The Bar (Barul), un fomat suedez care, ca şi Big Brother, merge bine in foarte multe ţări. De exemplu in Polonia, care ca şi Rusia este oarecum asemănătoare cu Romănia in ceea ce priveşte mecanismul mediatic. Şi Barul a prins foarte bine acolo. O să-l facem anul viitor şi in Romănia. Ca şi in cazul Big Brother se aleg trei persoane. Dar de data asta trebuie să conducă un bar, o locaţie reală, unde poate intra oricine. In fiecare săptămănă va trebui să se voteze intre ei şi va rămăne cu unul mai puţin in cursa pentru premiul cel mare. E foarte interesant şi sper ca vara viitoare să facem acest show pe litoral. Ducem deja discuţii cu mai multe televiziuni pe acest subiect.

  • Ceva in genul show-ului the Apprentice (Ucenicul) cu Donald Trump ?

Ucenicul e un show extraordinar. Şi dacă Ţiriac ar spune "DA", l-aş face imediat şi in Romănia. E unul dintre proiectele pe care aş vrea să-l pun in aplicare la un moment dat. Dar Ucenicul e centrat pe un personaj principal. Clar, trebuie să fie susţinut de o producţie bună, dar intăi trebuie să ai omul potrivit care să-l prezinte. Şi in Romănia cine e la ora actuală omul care are credibilitate, e bogat, are succes in afaceri şi toată lumea e de acord că a pornit de la zero şi a reuşit prin propriile puteri să ajungă un mare om de afaceri? Eu cred că in afară de Ion Ţiriac nu prea mai găseşti exemple asemănătoare. Desigur, există numeroşi oameni de afaceri de succes in Romania, dar nu sunt atăt de cunoscuţi publicului, atăt de prezenţi. Ţiriac este celebru şi acceptat şi la nivel internaţional.

  • Dar, probabil, nu e foarte interesat de o astfel de propunere...

Probabil. Nu am vorbit deocamdată cu el. Dar voi discuta. Numai că acum sunt impărţit in atăt de multe direcţii incăt trebuie să fiu realist. In acest moment echipa noastră numără cam 70, 80 de persoane care se ocupă de toate proiectele Paprika in aşa fel incăt să aibă succes. Intăi trebuie să mai creştem. Aş putea să iau oameni de la alte companii oferindu-le salarii duble, aşa cum fac alţii cu angajaţii noştri, dar nu m-ar ajuta prea mult. Pentru că aceşti oameni trebuie să se integreze, trebuie să avem timpul necesar să lucrăm impreună, penru că noi formam in acest moment o familie mică, foarte unită. Şi ca să inţelegeţi lucrul ăsta mai bine o să vă spun că avem un coleg care are nevoie de un transplant de inimă. Este vorba de primul producător al reality-show-ului "Schimb de mame". Şi dacă nu se găseşte un donator in doi ani o să moară. In Romănia nu este nici o şansă să se intămple acest lucru. Chiar dacă e al cincilea pe lista de aşteptare, nu există un donator. De un an nu s-a intămplat nimic. Şi pentru că nu există altă cale, vom plăti noi pentru ca această operaţie să aibă loc in Austria.

Ideea este că pentru dezvoltarea acestor proiecte ai nevoie de oameni bine pregătiţi, oameni de calitate şi aceste lucruri nu le poţi avea peste noapte. Iar in Romănia este este cu atăt mai greu să obţii aşa ceva. Pentru că oamenii işi doresc ca lucrurile să se intămple mult prea repede. Şi asta este şi o urmare a perioadei comuniste. Nu e puţin lucru să treci, să zicem, in decurs de un an, de la Dacie la Mercedes. In acest moment oamenii sunt foarte grăbiţi şi realizează că dacă vor să căştige bani buni trebuie să se folosească de relaţiile pe care le au sau să-şi facă acele relaţii care ii vor imbogăţi rapid. Romănii nu cred in construirea unei cariere. Abia de acum incolo tănăra generaţie incepe să inţeleagă importanţa acestui lucru. Nu e neapărat ceva negativ. Doar că asta este realitatea. In aceste condiţii este foarte greu să fidelizezi oamenii, să-i convingi să rămănă pentru o perioadă lungă de timp in compania ta. Pentru că se găndesc mereu că altundeva li se va oferi, probabil, mult mai mult. (...) Acest lucru se va schimba in timp. Nu in viitorul apropiat, pentru că deocamdată oamenii deschid posturi de televiziune, investesc sume uriaşe de bani şi nu sunt foarte interesaţi dacă fac rating sau nu.

  • O să acordaţi o atenţie deosebită proiectelor Mondenii şi Schimb de mame pe viitor, ţinănd cont de faptul că sunt cele mai importante formate implementate in Romănia?

Schimb de mame are in continuare succes, ceea ce e foarte important. E un proiect educaţional extem de bun, dar unele cazuri sunt foarte dure iar oamenii au observat acest lucru şi nu mai au curajul să participe. De aceea e ceva mai greu să găseşti persoane care să participe la acest show. Din fericire avem o echipă de casting foarte bună şi filmăm deja pentru cel de-al 6-lea sezon. Iar in următorul, daca Prima TV va dori să continue, vom avea episoade speciale, in care vom invita celebrităţi. Vom filma şi in străinătate. Adică o să facem schimb cu familii de peste hotare. Ne pregătim să aducem ceva nou la "Schimb de mame", să-l facem şi mai interesant. Avem in vedere varianta in care fac schimb familiile unor vedete din Romănia, sau varianta cu familia unei vedete şi a unei persoane obişnuite.

  • Credeţi că o să găsiţi vedete dispuse să participe la reality-show? De regulă sunt destul de reticente in faţa unor propuneri care presupun o asemenea expunere publică.

Nu va fi deloc uşor. Dar se poate rezolva acest lucru. Din păcate, vedetele din Romănia nu inţeleg că publicitatea negativă e mai bună decăt să nu ai parte de nici un fel de publicitate. Eu unul cred că eşti cu adevarat o vedetă importantă numai daca te simţi in stare şi ai curajul să le arăţi oamenilor şi slăbiciunile tale. Şi, intr-adevar, nu mulţi pot face acest lucru. E normal, ţine de firea omenească.

  • Este posibil ca această atitudine să provină şi dintr-o interpretare greşită a noţiunii de celebritate? Nu cumva foarte mulţi merg pe ideea că e suficient să apară la televizor ca să se numească vedetă, fără să facă un efort deosebit care să-l scoată din anonimat?

Este foarte adevarat. 80% dintre celebrităţile de aici sunt produse de televiziune in acest moment. Şi in proporţie de 60-70% alegerea lor se face extrem de subiectiv. Cuiva care are putere de decizie place o anumită persoană şi hotărăşte să-i dea o şansă. Există vedete mari, emisiuni de succes. Să luăm, de exemplu, cazul lui Teo Trandafir. Imi pare rău să o spun, dar nimeni nu mai vorbeşte despre ea. Acum un an era numărul unu in topul starurilor de televiziune. Şi asta pentru că poate nu a făcut cea mai bună alegere vorbind de post de televiziune sau format. Iată căt de importantă este in Romănia televiziunea pe care o alegi! Brand-ul este foarte important.

  • Se aude că Teo va schimba postul de televiziune căt de curănd.

Ar trebui să o facă şi va reuşi să iasă din acest impas pentru că e foarte bună in ceea ce face. Este una dintre cele mai bune vedete de televiziune, o persoană apropiată de oameni, o persoană alături de care oamenii se simt in largul lor.

  • Să revenim la Mondenii...

In ceea ce priveşte Mondenii, avem de-a face cu un proiect foarte interesant. Chiar dacă nu face rating foarte mare, place tuturor. Ideea formatului ii aparţine lui Cristoph Buerge, directorul Prima TV. Pornind de la ideea lui am creionat personejele, am scris scenariul şi am format echipa. (...) Avem multe idei legate de acest produs. Vrem să scoatem o carte Mondenii, eventual la pachet cu DVD şi un film pentru marele ecran. Deocamdată totul se află in faza de discuţie, pentru că realist vorbind e nevoie, probabil, de o perioadă de aproximaiv doi ani ca să lansezi filmul.

  • O idee binevenită, mai ales ca in Romănia nu s-au produs prea multe filme de comedie in ultimii 17 ani.

Da, pentru că scenariştii buni sunt foarte rari. Poţi să ai un actor extraordinar, e foarte important, dar dacă nu are pe ce să lucreze, degeaba. Iţi trebuie scenarişti şi regizori de calitate. Un lucru pe care l-am observat, de exemplu, in televiziune, nu există o educaţie adecvată. Chiar dacă există şcoli de televiziune şi specialişti care formează oameni. De unde credeţi că au invăţat meserie mulţi dintre aceşti profesionişti? S-au descurcat singuri, incetul cu incetul, ceea ce e logic. Chiar şi eu am inceput la fel. Dar norocul meu a fost că am călătorit foarte mult in străinătate şi am intălnit o mulţime de oameni care m-au invăţat multe lucruri importante. De aşa ceva este nevoie aici. Nu poţi să te autoeduci şi să reuşeşti numai in acest mod să devii un adevărat profesionist. Nu e suficient. Dar, uneori, oamenii sunt prea măndri să recunoască acest lucru. Şi ştiu că e foarte greu să vină un străin să-ţi spună ce să faci. Am simţit asta pe pielea mea tocmai pentru că am lucrat in multe ţări.

  • Am inţeles că aveţi in plan şi un sitcom, "Nosferaţii"?

Este vorba despre un proiect care ne-a fost propus de regizorul Cristi Dumitru şi de doi actori care vor intruchipa şi personajele principale, Bogdan Talaşman şi Bogdan Dumitrescu. Ei au avut ideea de a face un sitcom local, in loc de ceva inspirat după o producţie de afară. Povestea se va concentra pe stră-strănepoţii lui Dracula, in Romănia zilelor noastre. Tălăşman il joacă pe tipul trecut prin viaţă, uns cu toate alifiile, care incearcă mereu să te tragă pe sfoară, iar Dumitrescu e tipul timid care nu poate să spună nici măcar o minciună. Şmecherul incearcă să-i arate tănărului cum să se descurce in viaţă şi in fiecare episod il invaţă o nouă meserie: să fie profesor, taximetrist. Asta in timpul zilei, cănd sunt oameni obişnuiţi, insă noaptea se transformă in vampiri. Căt de curănd episodul pilot ar trebui să ruleze la un post tv şi vom vedea care vor fi reacţiile.

  • Puteţi să ne spuneţi despre ce post de televiziune este vorba?

Le-a plăcut celor de la Kanal D.

  • Poate fi descris drept o producţie in care se face haz de anumite realităţi ale societăţii romăneşti?

Nu e vorba neapărat de o parodiere a realităţilor din societatea romănească ci, mai degrabă, despre prezentarea a doi romăni tipici ai zilelor noastre. Insă acesta este numai unul dintre proiectele pe care le-am adus anul acesta de la Cannes, printre multe alte sitcomuri, reality-showuri, seriale, care ar putea să meargă extrem de bine. Dar pănă la urmă in asta constă frumuseţea muncii de televiziune. Nu ai nici o garanţie. Nu ştii niciodată cu ce vei da lovitura. Poţi să crezi din tot sufletul că un proiect va avea succes şi să nu se intămple aşa. Lucru care s-a văzut parţial in cazul formatului Big Brother. La fel cum, in cazul serialului Mondenii, şi vă spun asta extrem de sincer, nu am crezut că va prinde la public. Mi-a plăcut proiectul, de asta l-am şi făcut, dar nu ştiam dacă va merge. Şi iată că s-a dovedit a fi unul dintre cele mai bune proiecte ale noastre. Poate că nu are parte de ratinguri excepţionale, ca "Dansez pentru tine", dar sunt mulţumitoare. Şi chiar e un show pe placul tuturor. Este cel mai bun lucru pentru imaginea companiei noastre.

  • Mai ales că la inceput a dat impresia că este o altfel de Vacanţa Mare.

Adevărat. Dar nu a fost cazul. Şi pot să vă asigur că, din fericire, Mondenii au rating mai bun decăt Vacanţa Mare. Pro Tv a făcut o mişcare inţeleaptă cănd i-a lăsat să plece. Pentru că o luaseră pe o pantă descendentă.

  • Poate pentru că publicul a inceput să-şi schimbe preferinţele, să se educe?

Da. Societatea in sine evoluează şi e normal să se schimbe şi preferinţele. Ceea ce mergea in urmă cu cinci ani nu mai merge acum şi ce merge acum nu o să mai funcţioneze peste alţi cinci ani. Interesant şi surprinzător in Romănia este că nu prind la public seriale americane extrem de bine primite in multe alte ţări: Neveste disperate, Lost, Prison Breake, Doctor House. Seriale care in alte ţări fac audienţe uimitoare in prime time. Pentru mine este un lucru bun. Inseamnă că se simte nevoia realizării de proiecte locale, iar Romănia nu duce lipsă de posturi de televiziune. Din contră, sunt prea multe.

  • Şi credeţi că in timp se vor cerne?

In acest moment sunt mulţi cei care cred sau au crezut că dacă investesc 50 de milioane de euro vor avea automat o televiziune de top. Problema nu se pune aşa.

  • Cum este cazul trustului Dogan care a adus in Romănia Kanal D ?

Exact. Romantica sau Kanal D. Eu chiar am lucrat şi lucrez cu Kanal D şi, intr-adevăr, au ieşit in evidenţă cu transmisiunile meciurilor de fotbal, dar cam atăt. Insă fiecare are un anumit stil de a face lucrurile. Au avut o perioadă grea, dar eu unul cred că pe termen lung vor găsi o cale de a se afirma. Este un grup media care vine de afară, care se poate susţine financiar şi altfel. Poate că au făcut căteva greşeli, probabil vor mai face şi altele, dar le pot remedia pentru că au banii, suportul tehnic, experienţă şi răbdare. Mai ales răbdare. Şi turcii au dovedit asta de vreo 500 de ani incoace. Nu sunt genul care cedează.

  • Aţi făcut Doroftei la Kanal D...

Pe Doroftei am vrut să-l aduc inapoi in ring să lupte, dar nu am mai avut ce să arătăm. I-am oferit foarte mult, dar nu a putut să revină. A spus că e de acord, dar nu a reuşit să meargă mai departe. Probabil a intervenit vărsta, perioada destul de mare de timp care a trecut de la momentul in care a anunţat că se retrage. Iar boxul este un sport extrem de dur. Trebuie să fii mereu in formă, să te menţii la o anumită greutate. Doroftei are şi o familie de care trebuie să se ingrijească... M-am inţeles foarte bine cu el, am avut o relaţie extrem de bună, dar afacerea nu a mers. El era unul dintre eroii Romăniei care ar fi putut să revină in viaţa sportivă. Pentru că nu se mai pune problema in cazul Nadiei, al lui Ţiriac sau Ilie Năstase.

  • Cu "Hello,Goodbye" ce s-a intămplat ? TVR a renunţat la el, din căte se aude.

Mi-a plăcut foarte mult acest format, dar TVR-ul l-a distrus. In primul rănd au transformat un show de o oră in unul de jumătate de oră. Compromis pe care l-am acceptat. Apoi au vrut rating bun, dar au pus inainte de difuzarea emisiunii un show despre care au crezut că mai face audienţă (nr. red. este vorba despre "Sub alt chip" prezentata de Andreea Marin), ceea ce nu mai este cazul. Nu poţi să porneşti dintr-o emisiune cu audienţe atăt de slabe şi să faci rating foarte mare. Dar nu eu decid in TVR. Eu nu am ajuns acolo prin relaţii şi prietenii. Am incercat să fac o treabă bună, am avut un proiect ofertant şi emisiunea chiar a făcut performanţă. De ce nu l-au lăsat ? Mare păcat şi chiar m-a dezamăgit ce s-a intămplat. Dar pregătim un alt proiect similar cu "Hello, Goodbye" pentru un alt post de televiziune. Şi asta pentru că multor clienţi le-a plăcut formatul.

  • Ce mai lipseşte in acest moment de pe listă ca să fiţi mulţumit ?

Un show foarte bun de divertisment, cum e "Dansez pentru tine". Compania noastră a fost cea care a adus pentru prima dată acest format in Romănia. Acum 3 sau 4 ani l-am oferit pe piaţa romănească. Nimeni nu a vrut să-l cumpere la acel moment. Din lipsă de bani, de interes. Iar Pro TV-ul bineinţeles că nu l-ar fi făcut cu compania noastră. De ce ar fi făcut-o? Ei nu nevoie de altcineva.

Apoi, in Romănia lipsesc cu desăvărşire documentarele. Asta şi pentru că realizarea unor documentare de calitate inghite foarte mulţi bani. Şi nimeni nu e dispus să investească. Nu sunt bani pentru aşa ceva. Eu aş incerca, de exemplu, documentarele de investigaţie. S-a incercat ceva in genul ăsta la Prima TV, "Reporter incognito". Dacă aşa ceva ar putea fi dezvoltat intr-un documentar, in cadrul căruia un subiect să fie disecat timp de o oră, ar ieşi ceva interesant. Dar acum sunt mult mai gustate telenovelele. Trebuie să ai o poveste foarte bună pentru ca un documentar să aibă succes. Cum este cazul Elodia.

De asemenea, există o lipsa foarte mare in zona emisiunilor pentru copii. Noi avem un proiect de suflet, Kids Top 20 (n.r.: mix intre topurile de muzică şi inventivitatea copiilor. Show-ul a inregistat audienţe de 45% din totalul de telespectatori cu vărste intre 6-12 ani). Merge foarte bine in toate ţările in care rulează. Ne-am decis să investim banii companiei noastre in el şi să-l oferim gratuit unui post de televizune. Şi vă garantez că intr-un an, un an şi jumătate, vor avea un show de succes, poate numărul unu ca brand.

  • Lazarov a incercat să facă o emisiune dedicată atăt copiilor căt şi părinţilor la Kanal D...

Să fim serioşi. Cum să faci o emisiune care se adreseză copiilor şi să o difuzezi seara, pe la 21:00. Genul ăsta de emisuni le faci la sfărşit de săptămănă. Eu am un băieţel de 3 ani şi o fetiţă de 2 ani. Şi in fiecare dimineaţă, la 6:30 7:00, dau trezirea. Emisiunile pentru copii sunt foarte greu de conceput. Nu ii poţi infulenţa foarte uşor. Mai tărziu se rezolvă şi aspectul ăsta.

  • Ce credeţi că se va intămpla cu "Surprize, Surprize" pe viitor? Se pare că de la anul se va renunţa la acest format.

Este o prostie să-i pună capăt. Dar acest lucru depinde foarte mult de Andreea Marin şi cred că acest show nu ar trebui să fie prezentat de altcineva. Ar trebui să facă o continuare, dar poate că s-a plictisit. Este o muncă grea, iar acum va avea şi un copil.

  • Eventual să revină cu acest show la un alt post de televiziune?

Formatul este al lui Lazarov şi in urmă cu doi ani l-a scos pe piaţă şi l-a oferit altor televiziuni. Nu a mers pentru că publicul emisiunii este format in mare parte din persoane in vărstă. Şi ce televiziune mai doreşte să se adreseze unui astfel de public cu excepţia TVR-ului? Surprizele nu au succes in răndul tinerilor, care formează publicul cu putere de cumpărare. Prin urmare, nu atrage publicitate. Eu o văd pe Andreea Marin la un alt post, dar cu o altă emisiune. Orice format care se bazează pe emoţii, pe relaţii umane. Eu am un show foarte bun pentru ea, cu care ar avea cu siguranţă succes. Nu pot să vă spun despre ce este vorba pentru că şi altcineva ar putea să fie interesat de idee.

  • Cam puţini prezentatorii buni de divertisment in Romănia, nu credeţi? Ii poţi număra pe degete: Dan Negru, Mihaela Rădulescu, Teo Trandafir, Mircea Radu, Cărcotaşii...

Sunt destul de puţini, intr-adevar. Şi asta pentru că nu există dorinţa de dezvoltare din partea televiziunilor. In afară, de exemplu, gazdele bune nu pornesc de la zero. Muncesc ani de zile in show-uri mai mici ca importanţă şi pas cu pas ajung in vărf. In Romănia nu se intămplă aşa. Emisiunile mai puţin importante se inchid şi se caută rapid alţi prezentatori. Şi, de regulă, un om se inlocuieşte cu un altul doar pentru că este prietenul, fiul, cumnatul sau iubita cuiva, pentru că cineva cunoaşte pe cineva. Din păcate acestea sunt imprejurările in 50% din cazurile in care unele persoane ajung vedete de televiziune.

Personal imi place foarte mult Cove. Are potenţial pentru un anumit tip de format. Nu cred că o să fie neapărat un al doilea Mircea Radu sau că o a doua Andreea Marin. Dar este una dintre puţinele persoane din show-biz care ascultă ceea ce ai de spus şi işi dă silinţa să iasă totul căt mai bine. Asta in condiţiile in care, din păcate, mulţi dintre prezentatorii de televiziune au impresia că le ştiu pe toate.

Apoi, Mihaela Rădulescu are toate calităţile unui bun prezentator de divertisment, dar nu are parte şi de proiectele tv potrivite. Este o femeie inteligentă, energică şi cred că s-ar descurca de minune intr-un show de genul "Dansez pentru tine".

Pot să vă dau exemplu de un show pe care nimeni nu se găndeşte să-l producă in Romănia, unde reality-show-urile prind la public, la fel şi emisiunile cu copii.

Luăm o familie cu doi copii, părinţi şi bunici. Trimitem părinţii intr-o vacanţă de o săptămănă sau intr-un weekend prelungit, fără ca ei să ştie că sunt protagoniştii unei emisiuni. Să zicem că li se spune că au căştigat o excursie. Iar copii rămăni cu bunicii. Din clipa in care părinţii au ieşit pe uşă, aducem constructori profesionişti, designeri, muncitori, care vor redecora casa in funcţie de ideile copiilor. Eu cred că va ieşi extrem de interesant pentru că puştii au o imaginaţie debordantă. Bineinţeles că specialiştii vor adapta ideile copiilor la realitate, in aşa fel incăt rezultatul să fie unul practic. Şi toate schimbările se vor produce in perioada in care lipsesc părinţii, iar la intoarcerea din vacanţă, in funcţie de reacţiile lor, de căt de şocaţi vot fi şi de ceea ce vor decide, casa va rămăne aşa cum şi-au inchipuit-o copiii lor sau va reveni la cum arăta iniţial. Eu unul cred că acest show i-ar veni mănuşă atăt Mihaelei Rădulescu căt şi Andreei Marin.

Citeşte mai multe despre:   arte,   să-l,   romania,   cred,   cazul,   oameni,   poţi,   succes,   atăt,   cat,   moment,   televiziune,   bani,   persoane,   post,   oamenii,   probabil,   proiect,   show,   lucru,   exemplu,   extrem,   schimb,   mondenii,   format,   ţări,   brother,   vorba,   big brother

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Unu’ pe Față Unu’ pe Dos - Un spectacol de circ contemporan care face gravitația să dispară

Unu’ pe Față Unu’ pe Dos - Un spectacol de circ contemporan care face gravitația să dispară
"Unu' pe față Unu' pe dos" este un spectacol cu susul în jos și o rară producție de circ contemporan în România, în care cei doi interpreți par să sfideze legile gravitației în încercarea de a se convinge u...

Premiera documentarului ABIS, de Matei Bejenaru, la WASP Working Art Space and Production

Premiera documentarului ABIS, de Matei Bejenaru, la WASP Working Art Space and Production
Asociația 4Culture și WASP Studios anunță premiera documentarului ABIS, de Matei Bejenaru, vineri, 15 noiembrie, de la 19:30, la WASP Working Art Space and Production. Proiecția va fi urmată de un moment poetic din...

Arta prinde BINE

Arta prinde BINE
Galerie Foto Licitația de Artă Postbelică și Contemporană, inclusiv o secțiune dedicată Hospice Marți, 19 noiembrie 2019, ora 19:00 Athénée Palace Hilton, București   Ambasadorul Marii Britanii la...

Noua comedie a lui Elia Suleiman şi un focus Gaza, la a doua ediţie a Festivalului Filmului Palestinian

Noua comedie a lui Elia Suleiman şi un focus Gaza, la a doua ediţie a Festivalului Filmului Palestinian
Galerie Foto Noua comedie a celebrului regizor Elia Suleiman, premiată la Cannes şi propusă pentru Oscar, un focus de trei documentare puternice despre Gaza şi o animaţie emoţionantă vor putea fi văzute la cea de-a doua ediţ...

Un tablou de Monet, vândut cu aproape 27 milioane de dolari la o licitație în New York

Un tablou de Monet, vândut cu aproape 27 milioane de dolari la o licitație în New York
Un tablou înfăţişând Tamisa la Londra realizat de pictorul impresionist Claude Monet a fost vândut pentru suma de 27,6 milioane de dolari la licitaţie la New York, a anunţat miercuri casa Sotheby's. Tabloul...

Cărţile care îţi vor transforma viaţa

Cărţile care îţi vor transforma viaţa
 Cărţile de dezvoltare personală sunt la mare căutare în toată lumea. Acestea ne oferă informaţii preţioase despre psihologie, dezvoltare şi relaţionare de la specialişti cunoscuţi pe plan mondial....

The Witcher a fost reinnoit cu un al doilea sezon

The Witcher a fost reinnoit cu un al doilea sezon
Galerie Foto Netflix a anunțat astăzi al doilea sezon The Witcher, noua drama fantasy bazată pe seria de romane best-seller. Showrunner-ul Lauren Schmidt Hissrich a menționat: „Mă bucură faptul că, înainte ca fanii să...

EUROPA IN MUSICA. Stagiunea muzicală a cluster-ului EUNIC Roma Concert de muzică barocă “… AL ESTILO ITALIANO”

EUROPA IN MUSICA. Stagiunea muzicală a cluster-ului EUNIC Roma Concert de muzică barocă “… AL ESTILO ITALIANO”
Galerie Foto Joi, 14 noiembrie 2019, ora 19:00, în Galeria de Artă a Accademia di Romania in Roma (Viale delle Belle Arti 110), va avea loc o nou concert în cadrul proiectului EUROPA IN MUSICA – Stagiunea muzicală a...

Imagine Chopin, recital susținut de pianista Sînziana Mircea și invitatele ei

Imagine Chopin, recital susținut de pianista Sînziana Mircea și invitatele ei
Galerie Foto Una dintre cele mai îndrăgite pianiste române din tânăra generație, pianista Sînziana Mircea, susține pe 14 noiembrie, la Sala Radio, recitalul Imagine Chopin: un concept inedit care împletește lucrări ale...

JAZZ MEETS CLASSIC la Sala Radio: Concert in memoriam Richard Oschanitzky și Nicolae Coman

JAZZ MEETS CLASSIC la Sala Radio: Concert in memoriam Richard Oschanitzky și Nicolae Coman
Vineri, 15 noiembrie (19.00), Orchestra Națională Radio și 4 soliști invitați: ANTONIS ANISSEGOS  – pian, NICOLAS SIMION  – saxofon, bas clarinet și flaut, SORIN ROMANESCU – chitară...

Dumnezeu există și numele lui e Petrunija, din 15 noiembrie în cinematografele din România

Dumnezeu există și numele lui e Petrunija, din 15 noiembrie în cinematografele din România
Galerie Foto ”Dumnezeu există și numele lui e Petrunija” - o comedie inspirată dintr-un caz real ce spune povestea unei femei ce își asumă controlul asupra propriei vieți după ce i se transmite în mod repetat că nu...

153 DE SECUNDE  - Manifestul milenialilor, pe scena Centrului Național al Dansului din București

153 DE SECUNDE  - Manifestul milenialilor, pe scena Centrului Național al Dansului din București
Galerie Foto “153 de secunde” – teatru contemporan ce documentează momentul Colectiv –,  prezentat în turneu național în parteneriat cu teatre, festivaluri și organizații umanitare din țară, va fi jucat, pe 20...

Cel mai mare târg de carte organizat vreodată în România se deschide peste o săptămână

Cel mai mare târg de carte organizat vreodată în România se deschide peste o săptămână
Au mai rămas doar 7 zile până la debutul celui mai aşteptat eveniment anual din industria cărţii, de un sfert de secol: Târgul Gaudeamus Radio România. Iniţiat şi organizat de postul public de radiodofuziune,...

Dirijorul Cristian Măcelaru a fost numit director muzical al Orchestrei Naționale a Franței

Dirijorul Cristian Măcelaru a fost numit director muzical al Orchestrei Naționale a Franței
Dirijorul român Cristian Măcelaru a fost numit pentru a-i succeda, în 2021, francezului Emmanuel Krivine în fruntea Orchestrei Naţionale a Franţei (ONF). Acesta a devenit cunoscut la nivel internaţional în 2012, ...

Jurnalul îţi aduce o carte despre interpretarea viselor, descântece sau numerologie

Jurnalul îţi aduce o carte despre interpretarea viselor, descântece sau numerologie
Jurnalul îţi oferă miercuri, 13 noimebrie, o carte pe care nu trebuie să o ratezi sub nici un chip! Vrei să ştii ce înseamnă datul în bobi, clarviziunea, profețiile sau cum se fac descântecele, interpretarea...
Serviciul de email marketing furnizat de