x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Cultură Arte Vizuale Nu-i mintit poporul cu televizorul

Nu-i mintit poporul cu televizorul

30 Iul 2004   •   00:00

La cererea CNA, IMAS a realizat un sondaj de opinie cu privire la "Perceptia publicului asupra campaniei electorale pentru alegerile locale, desfasurata la radio si televiziune".

SEBASTIAN S. EDUARD

Peste 70% dintre romani apreciaza ca au fost influentati de televiziuni in mica masura sau chiar deloc in ceea ce priveste decizia de vot la alegerile locale, potrivit acestui sondaj, informeaza Mediafax. Cercetarea a fost realizata in perioada 11-19 iulie, in 101 localitati, pe un esantion de 1.200 persoane, si are o marja de eroare maxima de plus/minus 2,9%.

Peste 38,7% dintre cei chestionati au recunoscut ca nu au fost influentati deloc in decizia de vot de programele tv dedicate campaniei si doar 4,9% au spus ca au fost influentati in foarte mare masura. Programele radio i-au influentat si mai putin pe romani in ceea ce priveste intentiile de vot, doar 2,3% dintre cei chestionati apreciind ca au fost influentati in foarte mare masura de acest mijloc de comunicare.

De altfel, 30,2% dintre romani s-au declarat putin interesati de campania electorala la locale, iar 19,2% au declarat ca nu au fost interesati de aceasta. Potrivit rezultatelor sondajului, la televizor, in timpul campaniei, romanii apreciaza in cea mai mare masura emisiunile cu mai multi candidati prezenti in studio (35,9%). Pe locurile urmatoare se afla emisiunile electorale in care doi candidati sunt pusi fata in fata (30%) si cele in care moderatorul discuta cu un candidat (18,5%). Clipurile sunt considerate utile doar de 5,1% dintre cei chestionati.

Comparativ cu anul 2000, campania electorala la televiziune organizata in acest an a fost considerata "mai civilizata" (37,7%), "mai echilibrata" (27,6%), "mai bine reglementata" (13,1%) si mai interesanta din punctul de vedere al informatiilor (19,3%).

Pentru radio, cei chestionati cred ca cele mai interesante emisiuni electorale au fost difuzate de postul Romania Actualitati (41,6%). Pe locurile urmatoare se afla posturile locale (15,6%), Europa FM (10,4%) si Pro FM (3,4%).

ANTENA 1, EMISIUNI IN TOP

Antena 1 a avut cele mai interesante emisiuni electorale, iar telespectatorii au fost cei mai multumiti de campania electorala realizata la acest post de televiziune, in mediul urban. Conform datelor, pe primul loc in topul celor mai interesante emisiuni se afla Antena 1 cu 39%, urmata de Pro TV, cu doar 19%, si TVR 1, cu 17%. La intrebarea "Cat de multumiti ati fost de campania electorala realizata la urmatoarele posturi de televiziune?", Antena 1 s-a situat iarasi pe locul intai, 74% dintre telespectatorii din mediul urban declarandu-se "foarte multumiti" si "oarecum multumiti". Pe locul al doilea s-a situat Pro TV cu 70% si pe locul 3 TVR 1, cu 66% din voturi. Pe durata campaniei electorale, la Antena 1 au fost difuzate emisiunile electorale "Primarie, te iubesc!", moderata de Gabriela Vranceanu Firea, si "Se intampla in Romania", cu Mihai Gadea moderator. "Ma bucur ca am dovedit inca o data faptul ca Antena 1 este televiziunea preferata de romani. Pentru a ajunge la inima romanilor am avut nevoie doar de sinceritate si meserie facuta cu tot sufletul si energia. Le multumesc telespectatorilor si-i astept la toamna pentru emisiunea pentru alegerile prezidentiale si parlamentare", a declarat moderatoarea Gabriela Vranceanu Firea.

×
Subiecte în articol: arte