x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Periplu expoziţional vienez

0
Autor: Magdalena Popa Buluc 23 Iul 2019 - 16:05
Periplu expoziţional vienez
Vezi galeria foto

Un mănunchi de expoziţii marchează vara capitalei austriece în acest an agitat 2019. Un an caracterizat de marele balet al directorilor între cele mai mari instituţii artistice.

Anul vienez este punctat de câteva importante schimbări la conducerea muzeelor şi târgurilor de artă. Dar să ne concentrăm asupra unei selecţii de expoziţii ce nu trebuie ratate dacă treceţi prin Viena.

 

Monica Bonvicini la “Belvedere 21”

O mare instalaţie, în formă de cub, cu pereţi semireflectorizaţi, constituie debutul artistei Monica Bonvicini la Belvedere 21, instituţie foarte dragă publicului vienez.

Intervenţia, curatoriată de Axel Köhne, uimeşte prin incisivitatea vizuală puternică, marcată de francheţea unui titlu ca “nu-mi pot ascunde furia”. Plasată în centrul spaţiului expoziţional, construcţia este formată din 112 plăci din aluminiu pentru un volum de 1.600 de metri cubi, o arie sustrasă vizitatorilor, fiind inaccesibiă. Se relevă încă odată originea epică şi oarecum aventuroasă a pavilionului expoziţional, redenumit astăzi Belvedere 21. Artista pare să-şi asume o poziţie critică, recunoscută în “retorica” ce o caracterizează.

Monica Bonvicini, născută în 1965 la Veneţia a studiat la Universitatea de Artă din Berlin şi, după 1995, la California Institute of Arts. Astăzi ea este, împreună cu Maurizio Cattelan şi Giulio Paolini, unul dintre artiştii cei mai cunoscuţi în Italia, în domeniul sculpturii.

A expus la Kunst-Werke Berlin, Künstlerhaus Stuttgart, Melbourne Biennale, Bienala de la Veneţia, Aarhus Kunstmuseum din Danemarca, New Museum din New York City, Muzeul de Artă Modernă din Oxford, Bienala din Sao Paolo, Museion din Bolzano…

În 2012, Monica Bonvicini a conceput sculptura Run, instalată în parcul olimpic pentru Jocurile Olimpice de la Londra.

Acum, predă la Academia de Arte Frumoase din Viena.

A fost recompensată cu Leul de Aur la Bienala de la Veneţia, în 1999, şi cu  National Gallery Prix Jeune Art, Berlin în 2005

Expoziţia poate fi vizitată până în 27 octombrie.

 

Gelitin & Liam Gillick la “Kunsthalle Wien”

Consideraţi protagonişti, deja notoriul cvartet austriac Gelitin şi artistul englez Liam Gillick sunt aşteptaţi cu un film experimental, aflat abia la început şi care va fi încă dezvoltat, cărui îi cunoaştem acum numai tematica. Cerinţă retorică, desigur. Operaţiunea conjugată, găzduită de Kunsthalle, curatoriată de Lucas Gehrmann şi Luca Lo Pinto, se intitulează Stinking Dawn, ceva ce s-ar putea traduce prin “semiobscuritate urât mirositoare”. Evenimentul artistic, sub forma unui set cinematografic, intenţionează să se focalizeze asupra “limitelor toleranţei omeneşti în faţa opresiunii, a crizei politice şi a auto-iluzionării”. Fiecare vizitator s-ar putea implica în trama filmului.

Artiştii anarhici şi irevenrenţioşi prin definiţie ai Grupul Gelitin, protagonişti ai aşa numitei estetici relaţionale, au la activ numeroase intervenţii în locuri renumite, cum ar fi Fundaţia Prada din Milano, Kunsthaus din Bregenz sau diferite bienale, printre care, Veneţia, Liverpool…

Aminteşte de ei şi un ironic “suport tehnic” oferit la personala unui alt artist irevenrenţios, Sarah Lucas, la expoziţia Secessione din Viena din 2013.

Liam Gillick, artist de succes care trăieşte la New York,  protagonist al unor manifestări de prestigiu printre care Documenta şi diferite bienale, este cunoscut pentru munca lui de cercetare a aspectelor disfuncţionale ale unei modernităţi globalizate şi neo-liberale.

Expoziţia va fi deschisă până în 6 octombrie

 

La “Albertina Museum” expune Sean Scully

O poetică vizuală inedită prezintă, până în 6 septembrie, Sean Scully, artist născut la Dublin în 1945, devenit apoi cetăţean american. Maestru necontestat al abstracţionismului, prezent în marile muzee, cu o expoziţie site specific abia închisă la Abbazia di San Giorgio din Veneţia, artistul permite privitorului, pentru prima dată, să intre în sfera lui privată, expunând o selecţie de lucrări destul de recente. Seria Eleuthera, după numele unei insule din Bahamas, cuprinde 23 de picturi în ulei de format mare, dar şi pasteluri, desene şi fotografii. Expoziţia este curatoriată de Elisabeth Dutz. Toate operele sunt realizate între 2015 şi 2017 şi demonstrează abilitatea artistului de a capta cu vioiciune figura fiului său în vârstă de 8 ani, surprins în timpul jocurilor şi în atitudini tipic infantile.

 

Biennale for Change 2019, la “MAK”

A treia ediţie a acestei bienale multidisciplinare, desfăşurate până în 6 octombrie, a ales încă de la început, sub egida muzeului MAK, să tematizeze diferitele aspecte ale schimbării unei societăţi care trebuie să se gândească tot timpul la propriul viitor. Mulţi curatori ai unor proiecte expoziţionale diferite, risipiţi în diferite locuri ale Capitalei, ca Uncanny Values: Artificial Intelligence sau Design Lab, (ambele la MAK), Hysterical Mining, la Kunsthalle, City of Temperaments, au ca temă urbanistica unicului cartier-satelit nou al Vienei, numit Seestadt Aspern.

 

Vertigo, la “Mumok”

Op Art este pur si simplu superficială sau numai spectaculoasă? Nici una nici alta: o etichetare echivocă, negativă a acestei expresii atistice – în care “op” înseamnă “optic” – desfăşurate între anii 50 şi 60 ai secolului trecut.

Numele ei este cu totul altceva, provocând conştiinţa noastră pin ambiguitatea aparenţelor, ca într-un joc derutant al sensurilor şi, în definitiv, evidenţiind imposibilitatea “epistemologică” de a lua în posesie realitatea. Op Art, nu este totuşi univoc orientată în sensul obiectului văzut, ci este impregnată cu procese cognitive, punând în discuţie toate aspectele subiectivităţii. Sunt expuse picturi, obiecte tridimensionale, instalaţii tehnologice, filme, elaborări computerizate. Dar este vorba oare despre o experienţă artistică cu totul nouă, neexplorată până în secolul nostru? Nici acest aspect nu poate fi susţinut, deoarece expoziţia, curatoriată de Eva Badura-Triska şi Markus Wörgötter, construieşte şi trasează o istorie, incluzând opere ale pionierilor unei tendinţe dezvoltate de secole, începând cu cel de al XVI-lea. Această istorie, care se întinde de la 1520 până în 1970, poate fi descoperită până în 26 octombrie.

 

La “Kunsthstrorisches Museum” dialoghează două lumi în conflict

În complexitatea arhitectonică a unuia dintre cele mai clasice şi mai bogate muzee din lume, trebuie să ajungi în Sala Bassano, la etajul al doilea, pentru a întâlni operele fotografice elaborate de Helmut Wimmer. Acesta propune o viziune suprarealistă a lumii, în care elementele naturale predomină, sub forma unor catastrofe,  asupra ordinii artificiale impuse de om. Două lumi în conflict care se înfruntă sau care, poetic, dialoghează. The Last Day, titlul expoziţiei, nu este de inspiraţie pur fantastică, pentru că unele din cele 12 tablouri ale autorului se reclamă de la fapte istorice.

Expoziţia poate fi vizionată până la 1 septembrie.

 


 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Jurnalul îţi oferă miercuri o carte care îţi dă fiori: "Al Treilea Război Mondial în formă continuată - Blestemul Apocalipsei moderne"

Jurnalul îţi oferă miercuri o carte care îţi dă fiori: "Al Treilea Război Mondial în formă continuată - Blestemul Apocalipsei moderne"
Suntem aproape de distrugerea planetei sau nu? Răspunsurile le aflaţi în cartea oferită de Jurnalul începând de miercuri, 18 septembrie. Cât de aproape sau de departe suntem acum de o catastrofă mondială care...

89 de soliști din elita mondială a muzicii adaugă strălucire spectacolelor și atmosferei din sălile de concert

89 de soliști din elita mondială a muzicii adaugă strălucire spectacolelor și atmosferei din sălile de concert
Galerie Foto În cele 23 de zile de Festival, pe scenele din București vor urca 89 de soliști instrumentiști din elita mondială a muzicii. Sunt artiști de o extraordinară expresivitate, forță și anvergură, mulți dintre ei...

Seară dedicată poetului Giacomo Leopardi, cu ocazia bicentenarului poeziei «Infinitul», la Institutul Italian de Cultură

Seară dedicată poetului Giacomo Leopardi, cu ocazia bicentenarului poeziei «Infinitul», la Institutul Italian de Cultură
În 1819, Giacomo Leopardi termina de scris "Infinitul", una dintre cele mai frumoase, studiate și recitate poezii italiene. Cu ocazia bicentenarului poeziei, Institutul Italian de Cultură din București dedică un...

„Acolo unde cântă racii” de Delia Owens — un fenomen literar absolut

„Acolo unde cântă racii” de Delia Owens — un fenomen literar absolut
În primul an de la apariție, romanul Acolo unde cântă racii de Delia Owens s-a vândut în nu mai puțin de 3 milioane de exemplare în Statele Unite, iar drepturile de publicare au fost achiziționate de 41 de...

Vernisajul expoziției Magdalena Abakanowicz (1930 -  2017): Presence, Essence, Identity, la Muzeul de Artă din Timișoara

Vernisajul expoziției Magdalena Abakanowicz (1930 -  2017): Presence, Essence, Identity, la Muzeul de Artă din Timișoara
Galerie Foto Fundația Interart TRIADE din Timișoara, în colaborare cu Fundația Magdalena Abakanowicz din Varșovia și Muzeul de Artă Timișoara sunt încântați să vă prezinte expoziția Magdalena Abakanowicz (1930-2017):...

Cinematografia viitorului, în secțiunile tematice Animest.14: VR Experience & Yesterday Will Be Tomorrow

Cinematografia viitorului, în secțiunile tematice Animest.14: VR Experience & Yesterday Will Be Tomorrow
Galerie Foto Personajele bizare, realitățile paralele și peisajele post-apocaliptice invadează cea de-a 14-a ediție a Festivalul Internațional de Film de Animație Animest, între 4 și 13 octombrie. Pentru fanii poveștilor...

Proiectul „HIT”, câştigător al EUROPALIA Curator's Award, prezentat de Claudia Rădulescu şi Els Vermang

Proiectul „HIT”, câştigător al EUROPALIA Curator's Award,  prezentat de Claudia Rădulescu şi Els Vermang
Galerie Foto Expoziţia proiectului „HIT”, o colaborare între artista de origine română Claudia Rădulescu şi curatoarea şi artista belgiană Els Vermang, va fi prezentată la KANAL-Centre Pompidou, în perioada 13...

Astra Film Festival 2019 propune o selecție remarcabilă de filme – un tur al lumii din 126 de perspective cinematografice

Astra Film Festival 2019 propune o selecție remarcabilă de filme  – un tur al lumii din 126 de perspective cinematografice
126 de filme din toată lumea își vor pune amprenta asupra ediției cu numărul 26 a Astra Film Festival, care va avea loc la Sibiu, între 14 și 20 octombrie 2019. Din selecția generoasă de filme, 46 vor concura...

Broadway-ul se mută la București într-o nouă reprezentație a musicalului „My Fair Lady” – un spectacol memorabil, plin de umor

Broadway-ul se mută la București într-o nouă reprezentație a musicalului „My Fair Lady” – un spectacol memorabil, plin de umor
În topul celor mai recomandate spectacole de la începutul toamnei se regăsește „My Fair Lady”, unul dintre cele mai longevive și de succes musicaluri din toate timpurile. Actuala versiune...

O toaletă din aur, în valoare de un milion de lire sterline, a fost furată din Palatul Blenheim

O toaletă din aur, în valoare de un milion de lire sterline, a fost furată din Palatul Blenheim
Un vas de toaletă din aur, în valoare de un milion de lire sterline, care făcea parte dintr-o expoziţie de artă de la Palatul Blenheim, Marea Britanie, a fost furat sâmbătă dimineaţă. Postul de radio...

Câștigătorul Palme d’Or și marile premii de la Cannes, în premieră la Les Films de Cannes à Bucarest

Câștigătorul Palme d’Or și marile premii de la Cannes, în premieră la Les Films de Cannes à Bucarest
Galerie Foto O meditație elegiacă asupra morții și a creației venită de la un extravagant maestru spaniol,  o peliculă burlescă despre rădăcini și identitate, o satiră socială demolatoare și inclasabilă, o...

Aventura Minimest, în cel mai bogat program pentru copii de până acum

Aventura Minimest, în cel mai bogat program pentru copii de până acum
Galerie Foto Vacanța s-a terminat, dar pentru cei mici adevărata aventură e pe cale să înceapă. Cât ai zice Minimest, între 4 și 13 octombrie, Bucureștiul se transformă în capitala distracției pentru copii. Amuzante,...

În ziua în care împlinește 100 de ani de la înființare, Opera își deschide larg ușile și își dezvăluie cortina!

În ziua în care împlinește 100 de ani de la înființare, Opera își deschide larg ușile și își dezvăluie cortina!
V-ați dorit vreodată să ridicați pe furiș cortina și să aflați misterele din spatele ei? Miercuri, 18 septembrie 2019, vi se îndeplinește dorința!        La 100 de ani de la înființare,...

Musicalul “Familia Addams” deschide noua stagiune a Teatrului Excelsior din Bucureşti

Musicalul “Familia Addams” deschide noua stagiune a Teatrului Excelsior din Bucureşti
Galerie Foto În zilele de 13, 14 și 15 septembrie, premiera pe ţară a musicalului “Familia Addams” – regia şi coregrafia Răzvan Mazilu, va deschide noua stagiune a Teatrului Excelsior din Bucureşti. Spectacolul are...

Complexitatea muzicală excepțională a Festivalului este dublată de o anvergură impresionantă

Complexitatea muzicală excepțională a Festivalului este dublată de o anvergură impresionantă
Galerie Foto Pe lângă valoarea lor simbolică, numerele sprijină mai buna înțelegere și evaluare a dimensiunilor, fie că vorbim de timp, spațiu, volum ș.a.m.d. Anvergura excepțională a Festivalului Internațional George...
Serviciul de email marketing furnizat de