x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Scena trei, actul unu – Protocolul

0
Autor: Ramona Draghici 12 Iun 2008 - 00:00
Scena trei, actul unu – Protocolul

TRIST ● Opereta, transformată Într-o zonă a conflictelor
După aproape o lună de la declanşarea conflictului dintre un grup de 11 artişti, salariaţi ai Teatrului Naţional de Operetă “Ion Dacian”, şi directorul acesteia, regizorul Răzvan Ioan Dincă, lucrurile nu par să aibă o soluţionare concretă.

TRIST ● Opereta, transformată Într-o zonă a conflictelor
După aproape o lună de la declanşarea conflictului dintre un grup de 11 artişti, salariaţi ai Teatrului Naţional de Operetă “Ion Dacian”, şi directorul acesteia, regizorul Răzvan Ioan Dincă, lucrurile nu par să aibă o soluţionare concretă.

Cu toate că directorul Dincă declară că a fost încheiat un protocol în urma căruia situaţia va fi rezolvată, artiştii-protestatari susţin că, “deocamdată, nu s-a semnat nimic”. “De cînd s-a declanşat conflictul, să spun aşa, am avut trei întîlniri cu protestatarii. În ultima dintre acestea, a fost negociat un protocol prin care să putem rezolva situaţia, pe cale amiabilă. Acest protocol urma să fie parafat într-o şedinţă a Comisiei pentru Cultură de la Senat, la care să fie prezenţi Adrian Păunescu, preşedintele acesteia, şi ministrul Culturii şi Cultelor, Adrian Iorgulescu. Şedinţa însă a fost amînată. Nu mai înţeleg nimic… Cei care au întocmit memoriul au zis că sînt de acord cu protocolul, iar dumneavoastră v-au spus că nu vor să semneze…”, ne-a declarat directorul Operetei.

“NIŞTE EXECUTANŢI”. De cealaltă parte, artiştii susţin că nu le-a fost prezentat actul, în forma finală, şi, ca atare, “nu-l vor semna încă”. “Noi nu am semnat acest protocol şi nu-l vom semna decît la Senat, şi asta numai dacă promisiunile devin certitudini. Noi încă nu am citit, nu am văzut forma completă a respectivului act, iar domnul Dincă s-a apucat să declare public că situaţia de la Operetă s-a rezolvat. Asta am auzit că le-a spus şi celor de la Ministerul Culturii. Noi nu sîntem factori de decizie, deci nu avem nici o calitate să semnăm protocolul. Trebuie să aibă loc această şedinţă la Senat, pentru că trebuie să se hotărască cine să îl semneze. Noi sîntem doar nişte salariaţi, nişte executanţi”, ne-a declarat Gladiola Niţulescu, una dintre semnatarele scrisorii deschise, emise la data de 16 mai a.c.

ACUZAŢII. În textul documentului, parafat şi de alţi prim-solişti, dar şi foşti solişti ai Operetei ca Bianca Ionescu, Mihnea Lamatic, Mioara Manea, Adina Cezar, aceştia şi-au exprimat nemulţumirea faţă de activitatea managerială a lui Răzvan Dincă, pe care l-au acuzat de “distrugerea” instituţiei. “Am asistat la o veritabilă distrugere a patrimoniului Teatrului Naţional de Operetă, decorurile a 28 de spectacole, în stare foarte bună, fiind casate. Distrugînd decorurile, domnul Dincă a desfiinţat aceste spectacole pentru a cheltui apoi alţi bani pentru producţii deja realizate şi montate, pe care tocmai le-a desfiinţat. Domnul Dincă a ales să ignore repertoriul teatrului. Sub pretextul modernizării acestui repertoriu, domnul Dincă pune în scenă, pe bani grei, spectacole de revistă învechite, pornografice”, se arată în documentul care a fost trimis şi Ministerului Culturii.

“Valoarea nu înseamnă fustă pînă la popou!”

Situaţia coregrafului Adina Cezar este una aparte, întrucît aceasta este, de asemenea, unul dintre semnatarii scrisorii deschise, deşi domnia-sa nu mai colaborează cu Teatrul Naţional de Operetă: “În noiembrie 2007, a fost desfiinţată prestigioasa companie Contemp, iar eu am fost scoasă la pensie de către domnul Dincă; m-a eliberat din funcţie scriindu-mi o scrisoare, pentru ca mai apoi să mă invite să montez, din nou, la Operetă. Ei, bine, nu voi face asta! De cînd am fost scoasă la pensie, vreau să vă spun că nu am stat degeaba: am făcut o premieră, am făcut o ministagiune pe malul mării şi am fost şi în Festivalul Enescu. Dar ce se întîmplă la Operetă, în acest moment, este grav. Nu ştiu ce face Ministerul Culturii, de ce nu ia atitudine. Sînt uluită că se întîmplă toate acestea, mai ales că Adrian Iorgulescu se ocupă de muzică sau, mai degrabă, se ocupa. Nu se poate să pui în fruntea unui teatru muzical un om care nu ştie o notă. Mi se pare o dovadă de cinism, o stare de sictir total. Cînd eşti ministru nu e vorba, nu se pune problema că nu îţi place genul; tu nu trebuie să distrugi, tu trebuie să construieşti. Răzvan Dincă este un regizor obscur. A dat afară oameni cărora le-a spus să se retragă că sunt bătrîni. Dar nu se pune problema de egalitate între tinereţe şi valoare. Păi, dacă Maria Callas era la mîna lui Răzvan Dincă, probabil că o dădea afară, că avea aproape 50 de ani. Valoarea nu înseamnă neapărat tinereţe, nu înseamnă fustă pînă la popou, înseamnă pregătire, seriozitate…”, ne-a declarat Adina Cezar, cea care a fondat, împreună cu Andrei Pleşu, compania Contemp, “singura premiată pentru coregrafie, dar în Ungaria, nu în România”, după cum precizează coregraful.

Citeşte mai multe despre:   arte,   dincă

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Concursul Enescu: laureații ediției 2020 vor participa la un concert special, la Viena

Concursul Enescu: laureații ediției 2020 vor participa la un concert special, la Viena
Câștigătorii Concursului Internațional George Enescu 2020 de la secțiunile vioară, violoncel și pian vor beneficia de un premiu special, nou introdus în pachetul competiției: un concert împreună cu Orchestra...

„L’Om GiGi” Căciuleanu, la Conferințele TNB online

 „L’Om GiGi” Căciuleanu, la Conferințele TNB online
Joi, 9 aprilie 2020, de la ora 14.00 si de la ora 16.00, Teatrul Național București vă oferă spre vizionare on-line, pe canalul de Youtube al TNB, înregistrarea live a conferinței “L`Om Gigi - Linii, Trasee,...

FITS rămâne alături de public, în cadrul ediției speciale #online „Puterea de a crede / Empowered”

FITS rămâne alături de public, în cadrul ediției speciale #online „Puterea de a crede / Empowered”
Galerie Foto În contextul pandemiei de COVID-19, organizatorii Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu au luat decizia reprogramării pentru anul 2021 a celor peste 500 de evenimente care ar fi trebuit să aibă loc la Sib...

#StămAcasă. Hai la spectacol. „Poezia visului’’, de Miriam Răducanu, continuă seria de spectacole unteatru oferite de glo™

#StămAcasă. Hai la spectacol. „Poezia visului’’, de Miriam Răducanu, continuă seria de spectacole unteatru oferite de glo™
Galerie Foto Mii de spectatorii au urmărit în ultimele două săptămâni producțiile unteatru difuzate gratuit în mediul online. După două spectacole de succes, premiate de juriile celor mai importante festivaluri de profil,...

#StamAcasa. Prinții și prințesele au nevoie de poveste

#StamAcasa. Prinții și prințesele au nevoie de poveste
Marian Râlea, Magicianul Poveștilor, și Teatrul Național pentru Copii „ABRACADABRA” propun copiilor mari și mici câte o Poveste Magică pe zi. Poveștile pot fi urmărite pe canalul de YouTube - Eu pot, eu s...

Două spectacole pe texte de excepţie, transmise online de Teatrul Bulandra!

Două spectacole pe texte de excepţie, transmise online de Teatrul Bulandra!
Se dovedește că atât pentru spectatorii noştri din București, din țară, dar și pentru românii de pe toate meridianele lumii, vizionarea online a spectacolelor Teatrului Bulandra – pe pagina oficială de...

Teatrul Național din Timișoara propune noi ”Întâlniri la voi acasă” pe canalul său YouTube

Teatrul Național din Timișoara propune noi ”Întâlniri la voi acasă” pe canalul său YouTube
Miercuri, 8 aprilie, de la ora 20.00 începem o nouă săptămână de spectacole online. Pentru următoarea „întâlnire la voi acasă” pe canalul YouTube al Teatrului Național, am pregătit un spectacol despre...

Randi lansează piesa „Suflete în carantină”, inspirată de restricțiile vremurilor pe care le trăim

Randi lansează piesa „Suflete în carantină”, inspirată de restricțiile vremurilor pe care le trăim
Galerie Foto Randi dovedește încă o dată că inspirația, creativitatea și iubirea nu cunosc restricții nici măcar în vreme de pandemie. Artistul Famous Production lansează o nouă piesă, „Suflete în carantină”, al...

Stagiune de recitaluri online la Casa Artelor Dinu Lipatti

Stagiune de recitaluri online la Casa Artelor Dinu Lipatti
Primăria Municipiului București, prin „Casa Artelor Dinu Lipatti”, a lansat programul cultural CASA LIPATTI OpenStage 2020, o stagiune de recitaluri lunare dedicată muzicienilor profesioniști de toate vârstele....

#stai acasă și #citeștecărțiesențiale. Comandă romanul Ion, de Liviu Rebreanu

#stai acasă și #citeștecărțiesențiale. Comandă romanul Ion, de Liviu Rebreanu
Galerie Foto De miercuri, Jurnalul îți oferă romanul ”Ion”, de Liviu Rebreanu, un volum de referință al literaturii române. Îl poți comanda alături de celelalte apariții din colecția Jurnalul cărților esențiale,...

TIFF online: cel mai mare festival de film se înscrie în campania #StămAcasă

TIFF online: cel mai mare festival de film se înscrie în campania #StămAcasă
Galerie Foto Platforma de streaming a Festivalului Internațional de Film Transilvania oferă publicului cinefil o selecție de filme accesibile gratuit, venind cu propunerea de a transforma serile de weekend în care #StămAcasă,...

LACUL LEBEDELOR: magie în aer liber! Transmisie online marți, 7 aprilie 2020

LACUL LEBEDELOR: magie în aer liber! Transmisie online marți, 7 aprilie 2020
Galerie Foto Aplauzele nu conteneau, era ceva nemaivăzut și nemaisimțit: magia se transpunea în aer liber, LACUL LEBEDELOR se dansa pe apă! Marți, 7 aprilie, ora 18:00, vă invităm să revedeți online spectacolul care a f

Refugiu pe timp de criză

Refugiu pe timp de criză
Galerie Foto În contextul actual, investitorii - sau simplii cetățeni - se orientează spre noi piețe de conservare a banilor și modalități sigure de plasare a depozitelor bănești. Printre piețele alternative, alături de...

Ioan-Aurel Pop, la aniversarea a 154 de ani de la înfiinţarea Academiei: „Se va potoli furtuna, din care vom ieşi mai puternici, mai realişti şi mai înţelepţi“

Ioan-Aurel Pop, la aniversarea a 154 de ani de la înfiinţarea Academiei: „Se va potoli furtuna, din care vom ieşi mai puternici, mai realişti şi mai înţelepţi“
Galerie Foto Preşedintele Academiei Române, Ioan-Aurel Pop, a transmis un mesaj la 154 de ani de la înfiinţarea Academiei Române, Istoria  modernă a Academiei Române începe la 1/13 aprilie 1866, când a fost fondată,...

Oratoriul „Visul lui Gerontius” de Edward Elgar, difuzat online de Filarmonica „George Enescu”

Oratoriul „Visul lui Gerontius” de Edward Elgar, difuzat online de Filarmonica „George Enescu”
Joi, 9 aprilie 2020, de la ora 19.00, în saptămâna ce precede Paștele catolic, Filarmonica „George Enescu” vă propune, în cadrul stagiunii online, oratoriul „Visul lui Gerontius” de Edward...
Serviciul de email marketing furnizat de