x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Cultură Arte Vizuale "Tineret în mişcare": o campanie de promovare a mobilităţii tinerilor

"Tineret în mişcare": o campanie de promovare a mobilităţii tinerilor

de Sebastian S. Eduard    |    28 Sep 2012   •   11:56
"Tineret în mişcare": o campanie de promovare a mobilităţii tinerilor

Campania "Tineret in miscare", pentru promovarea mobilitatii prin stagii de formare in Europa, a fost lansata miercuri, la Bucuresti, in prezenta ministrului Educatiei Ecaterina Andronescu, alaturi de alti oficiali, precum si a actorului Dragos Bucur, ambasadorul campaniei in Romania, informeaza Mediafax.

Initiativa a Uniunii Europene, campania se va desfasura in Romania joi si vineri, in Parcul Tineretului din Capitala, unde vor fi organizate diferite activitati pentru informarea tinerilor privind oportunitatile de formare in alte tari europene, prin diferite programe ca Erasmus - pentru invatamant superior, Grundtvig - pentru educatia adultilor, Leonardo da Vinci - pentru educatie si formare profesionala.

La evenimentul de lansare, au luat cuvantul seful Reprezentantei Comisiei Europene in Romania, Nicolae Idu, ministrul Educatiei, Ecaterina Andronescu, subsecretarul de stat in Ministerul Afacerilor Europene Razvan-Horatiu Radu, ambasadorul "Tineret in miscare" pentru Romania, Dragos Bucur, precum si Monica Calota, directorul Agentiei Nationale pentru Programe Comunitare in Domeniul Educatiei si Formarii Profesionale, organizatorul campaniei.

Cateva cifre

Nicolae Idu a prezentat o serie de date privind situatia actuala a calificarii si integrarii in campul muncii in randul tinerilor europeni. "Astazi, gasirea unui loc de munca reprezinta o preocupare majora pentru 5,5 milioane de tineri europeni", in conditiile in care exista o "crestere alarmanta a somajului in randul tinerilor absolventi, ajuns la aproape 23%, dublu fata de adulti", a spus acesta.

Dintre tinerii absolventi care s-au angajat, 42% lucreaza in baza unor contracte temporare, iar 29% sunt angajati part-time, de cele mai multe ori din lipsa alternativelor.

"Si mai ingrijorator este faptul ca, la nivel european, 7,5 milioane de tineri nu urmeaza, in prezent, vreo forma de educatie sau de pregatire profesionala si nici nu sunt angajati in campul muncii", a mai spus Idu.

Totodata, in Europa, mai putin de una din trei persoane (31,1%) detine o diploma de studii superioare, in timp ce, in SUA, procentul este de peste 40%, iar in Japonia depaseste 50%, a aratat seful Reprezentantei Comisiei Europene in Romania.

Pe de alta parte, datele indica faptul ca, pana in 2020, 35% dintre locurile de munca vor necesita calificari superioare, ceea ce inseamna cu 15 milioane in plus fata de situatia actuala, a precizat Idu.

Nicolae Idu a enumerat totodata o serie dintre obiectivele Strategiei Europa - 2020: reducerea abandonului scolar sub 10%, cresterea la peste 40% a ponderii absolventilor de studii superioare in randul populatiei cu varste de 30 - 34 de ani, ocuparea fortei de munca in proportie de 75% in randul populatiei active, tinta pentru Romania fiind de 70%, dupa cum a precizat Razvan-Horatiu Radu.

In acest sens, UE a initiat campania "Tineret in miscare", parte a unei agende dedicate educatiei si angajarii tinerilor.

Atmosfera relaxata

Prezenta lui Dragos Bucur la acest eveniment oficial a atras cateva glume, referitoare la varsta acestuia - 35 de ani - si la faptul ca reprezinta partea non-formala a inititivei. Astfel, Razvan-Horatiu Radu a glumit spunand ca, pe cand filma "Marfa si banii" (2001), Bucur facea parte din primul grup din universitatea la care studia ce beneficia de programul "Erasmus".

Bucur a raspuns remarcelor, spunand ca are 35 de ani, dar nu a invatat inca sa poarte costum. Inaintea discursului, el a prezentat un filmulet dedicat campaniei, in care vorbea despre importanta mobilitatii tinerilor, discursul fiind presarat cu scene din filmele sale.

Actorul a explicat apoi motivele pentru care a acceptat invitatia de a fi ambasador al campaniei. "Eu vad acest program ca pe un fel de scurtatura. Este poarta aceea magica, ca-n filme, prin care, daca treci, ajungi mai repede dincolo. Eu nu-i invit pe tineri sa paraseasca tara, departe de mine gandul asta. Stiu ca suna foarte pompos, dar eu chiar sunt mandru ca sunt roman. De-aia am o casa, de-aia muncesc, vin inapoi, de-aia vreau sa-mi cresc copilul aici. Totusi, poarta asta catre dincolo este importanta. Am calatorit destul de mult si am experimentat (...), toate astea mi-au dat idei, pe care vreau sa le pun in practica aici", a spus Bucur, exemplificand prin faptul ca a cunoscut, in strainatate, relatia agent - actor si specializarea actorilor pe anumite directii.

Pentru Bucur, insa, cel mai important motiv pentru care s-a implicat in campanie a fost fiica sa de cinci ani si jumatate, Sofia, dupa cum a marturisit actorul, precizand ca se gandeste de pe acum unde va studia aceasta si ce va face.

Concerte in parc

Pe parcursul urmatoarelor doua zile, in Parcul Tineretului, tinerii sunt invitati sa ia parte la diverse activitati - workshop-uri interactive, teatru forum, teatru de improvizatie, "Biblioteca vie", dezbateri electorale si o serie de concerte cu Butterflies in My Stomach, Les Elephants Bizzares, C.T.C. si Suie Paparude.

×
Subiecte în articol: campania tineret miscare