Producatorii de la RTE (Irlanda) au intrat si ei in febra reality-show-urilor. Ei au dorit realizarea unui concurs inedit in care un echipaj format din cinci barbati si cinci femei navigheaza in jurul coastei irlandeze timp de opt saptamani la bordul unei corabii. "Ghinion de nesansa!" Nava s-a scufundat inca din primul episod.
ADRIANA PADURARU
In anul 2003, pe 28 martie, se anunta in Irlanda, cu surle si trambite, debutul unui reality-show inedit, in care concurentii se imbarcau la bordul unei corabii, "Tall Ship", si plecau intr-o calatorie de opt saptamani in jurul insulei. Marele premiu pus la bataie era de 100.000 de euro. La finalul perioadei de inscriere, se depusesera aproape 7.000 de cereri, dupa o luna de teste psihologice, fizice si medicale, si dupa absolvirea unor cursuri de navigare, alegandu-se zece concurenti.
REGULI. Participantii trebuiau sa se descurce singuri in larg, fara a beneficia de ajutorul aparaturii moderne, cum ar fi satelitii sau radarul, navigarea facandu-se cu ajutorul sextantului si al hartilor. Pe langa aceasta, ei aveau de trecut niste probe complexe pe uscat, pe apa si sub apa. Mancarea era si ea limitata, asa ca portiile trebuiau sa fie facute astfel incat sa le ajunga pana la urmatorul port. Telespectatorii erau cei care hotarau soarta jocului. Concurentul cu cele mai putine voturi era eliminat, in marea finala batandu-se pentru premiul de 100.000 de euro doar trei candidati.
In urma voturilor telespectatorilor, castigatoare a fost desemnata Elaine Power (33 de ani). "Am avut parte de aventura vietii mele. Asta am dorit de la inceput, dar nici faima sau banii nu strica", a spus Elaine la sfarsitul calatoriei. Intrebata ce va face cu cei 100.000 de euro, Elaine a raspuns sec: "Gucci, Gucci si... Gucci. Ah, si o donatie pentru ISPSCA (n.r. - Asociatia de lupta impotriva cruzimii fata de animale din Irlanda)".