x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Cultură Arte Vizuale Un Disney pe zi

Un Disney pe zi

de Raluca Grintescu    |    19 Oct 2007   •   00:00
Un Disney pe zi

400 de titluri pe an, 33 de titluri pe lună. Aceasta este frecvenţa celor mai indrăgite filme artistice şi desene animate marca Walt Disney, care vor veni şi pe piaţa romănească.Â


400 de titluri pe an, 33 de titluri pe lună. Aceasta este frecvenţa celor mai indrăgite filme artistice şi desene animate marca Walt Disney, care vor veni şi pe piaţa romănească. Â


Prooptiki Romania, companie ce deţine drepturile de distribuţie a celei mai prestigioase case de producţie Buena Vista Home Entertainment - Disney, a inceput cu distribuţia de filme artistice ca "Piraţii din Caraibe", "Comoara naţională", filme pe care le distribuie şi pe cinema. Apoi a incercat şi a reuşit să aducă şi filmele de animaţie. Chiar in aceste zile - ne explică directorul general Prootiki, George Mitroiu - rulează in cinematografe un film de animaţie cu mare priză la public: "Rattatouille". Celelalte studiouri sunt bine reprezentate prin filme artistice precum "Un an bun", "Diavolul se imbracă de la Prada", "Ultimul tango la Paris", "Casino Royale", "Wild Hogs" sau "Catch and Release", menţionănd aici o infimă parte din titlurile noi sau de catalog.


SEIF DE VALORI. In ultimul an, Romănia a intrat in linie dreaptă in ceea ce priveşte numărul titlurilor lansate, Prooptiki reuşind să lanseze majoritatea noutăţilor, ba, mai mult, aducănd şi multe titluri de catalog, pentru prima oară pe DVD. In acest moment, numărul de titluri lansate depind de titlurile lansate de studiourile pe care le reprezintă in Romănia, respectiv Disney, Sony Pictures, Fox, MGM, BBC, precum şi alte studiouri independente. Căt despre desenele clasice Disney, pe care le ştim cu toţii, acestea urmează să fie lansate şi in Romănia. "Aceste genuri de desene animate fac parte dintr-o categorie specială a brandului Disney, numită Moratorium - un fel de seif de valori. Mai exact, aceste animaţii sunt lansate de Disney in toată lumea (şi de aici incolo şi in Romănia) o data la cinci ani şi rămăn in piaţă pentru o perioadă limitată de timp, de regulă maximum un an. In toată lumea, lansarea pe piaţă a unui astfel de titlu este privită ca un mare eveniment şi de obicei toate genurile de consumatori il achiziţionează atăt pentru ei, căt şi pentru copiii lor mai mici. Din acest gen Disney vom lansa şi noi anul viitor "Pisicile aristocrate" (in februarie), "101 Dalmaţieni" şi "Cartea junglei 2" (in martie), ne lămureşte George Mitroiu. Vestea bună este că preţul acestor DVD-uri este mai mic decăt cel existent pe piaţă, in special pentru animaţia Disney, unde in pieţele dezvoltate preţul este peste 20 de euro.


Intrucăt formatul VHS nu mai este de actualitate in Romănia, toate titlurile lansate de Prooptiki sunt pe format DVD, iar o bună parte din ele in format HD şi Blu Ray. Pănă in acest moment, doar Sony Pictures a pus la dispoziţia consumatorului romăn filme in acest format, dar in curănd şi alte studiouri ii vor urma exemplul. Tehnologia Blu Ray are standarde calitative de sunet şi imagine extraordinare şi este adresată celor care doresc să guste din plin magia unui film. Este tehnologia viitorului şi incet, incet va pune stăpănire pe piaţa video.


SPECIAL. Lansarea Disney in Romănia va aduce şi surprize şi lansări speciale. "De Crăciun avem pregătită o campanie specială Disney, care va cuprinde toate titlurile de animaţie lansate de noi in 2007: «Cartea junglei», «Fabrica de răs a lui Mickey», «Fabrica de răs a lui Donald», «Povestea unui porcuşor», «Tarzan», «In căutarea lui Nemo», «Pixar Shorts», «Monster Inc». De asemenea, avem pregătite şi filme artistice, cum ar fi lansarea unei colecţii a renumitului regizor Jerry Bruckheimer, care cuprinde titluri celebre precum «Comoara naţională», «Glory Road», «Regele Arthur», «Pearl Harbour», «Coyote Ugly», «Gone in 60 seconds», căt şi o ediţie specială a celebrului film «Gatacca», care va conţine şi o grămadă de dezvăluiri ale actorilor, trăirile lor din timpul filmărilor, precum şi toate scenele cenzurate". Blockbusterele nu sunt uitate nici ele. După ce au lansat "Omul păianjen 3", vor urma şi alte tilturi celebre precum "Die Hard 4", "Piraţii din Caraibe 3", "Santa Clauss 3", "Familia Simpsons - filmul", "Gustave" şi "Perfect Stranger".


PREMIERÃ...
"In ultimul an, Romănia a intrat in linie dreaptă in ceea ce priveşte numărul titlurilor lansate pe piaţa romănească, Prooptiki reuşind să lanseze majoritatea noutăţilor, ba, mai mult, aducănd şi multe titluri de catalog, pentru prima oară pe DVD"

SEIF DE VALORI
"Desenele clasice fac parte dintr-o categorie specială a brandului Disney, Moratorium. Mai exact, aceste animaţii sunt lansate de Disney in toată lumea, şi de aici incolo şi in Romănia, o data la cinci ani şi rămăn in piaţă timp de un an"

SURPRIZE
"De Crăciun avem pregătită o campanie specială Disney care va cuprinde toate titlurile de animaţie lansate de noi in 2007: «Cartea junglei», «Fabrica de răs a lui Mickey», «Fabrica de răs a lui Donald», «Povestea unui porcuşor», «Tarzan», «In căutarea lui Nemo»"
George Mitroiu, directorul general Prooptiki




×
Subiecte în articol: arte romania Disney lansate