x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Vernisajul expoziției Enric Fort Ballester The End of Caresses la Galeria Quadro  21

0
Autor: Magdalena Popa Buluc 11 Oct 2019 - 11:11
Vernisajul expoziției Enric Fort Ballester The End of Caresses la Galeria Quadro  21

Publicul iubitor de artă este invitat la vernisajul expoziției Enric Fort Ballester The End of Caresses. Taurus (Sfârșitul mângâierilor. Taurul), astăzi, 11 octombrie, începând cu ora 20:00.

Vernisajul se va desfășura în cadrul evenimentului Noaptea Albă a Galeriilor Cluj-Napoca. 

Expoziția prezintă un capitol dintr-un proiect mai cuprinzător al artistului. „Sfârșitul mângâierilor” reprezintă o cronologie a lucrărilor sale recente, desene, performanțe și sculpturi-instalații care tratează aspecte ale capitalismului târziu.

Astfel, una dintre lucrările sale, „Mașina”, pune în mișcare un mecanism care pregătește o nouă eră, una care, să sperăm, nu va fi dominată de bani. Mașina sortează monedele de 1 cent în funcție de nuanța și de culoarea fiecăreia, creând astfel o situație absurdă în care banul își pierde semnificația sa financiară convențională. Un program arhivează „pentru eternitate” imaginea și detaliile fiecărei monede.

Punctul declanșator al lucrărilor din expoziție îl reprezintă parabola biblică a visului Faraonului, așa cum acesta i l-a relatat lui Iosif, conform căreia Faraonul a văzut „şapte vaci frumoase la vedere şi grase la trup care s-au suit din râu” și au fost mâncate de  „alte şapte vaci, urâte la vedere şi slabe la trup” (Geneza, 41). În această imagine, Enric identifică ciclicitatea naturii și a societății, „eterna reîntoarcere” fiind înțeleasă ca legea autoreglatoare a unui univers care dispune de resurse limitate. Desenele miniaturale din seria „Schițe mici pentru acțiuni mari” surprind un ritual straniu, în care oamenii și macaralele manipulează un monument public neobișnuit: doi tauri lipiți unul de celălalt de copite, cu capul în jos. Scopul ritualului este ca oamenii să dezgroape periodic monumentul și să îl întoarcă cu capul în jos, în așa fel încât să fie întotdeauna vizibilă doar o jumătate: ba cea urâtă la vedere și slabă, ba cea frumoasă la vedere și grasă. Antimonumentul propune o abordare dinamică a monumentelor: o comunitate care să fie implicată periodic în rotirea sculpturii. Astfel, performanța și temporalitatea sunt părți imanente acestuia, ceea ce îi readuce pe performeri în epoca de dinaintea banului, o epocă dominată de astrologie și agricultură. Arta acelor vremuri se baza pe ciclicitate și performanță participativă. „Reîntoarcerea eternă” relevă una dintre principalele și cele mai pregnante trăsături ale practicii artistice a lui Enric: alternarea odihnei cu acțiunea în performanțele sale. Astfel, putem observa o sculptură statică dintr-o anumită perioadă – o lucrare de artă ce respectă definiția ei clasică – care mai târziu se arată ca o mașinărie stimulată și angajată într-un nou ritual.

Expoziția este marcată de sculpturile-instalații de mari dimensiuni, realizate din plăci de aluminiu. Suprafața plăcilor reciclate este gravată cu scene mitologice cunoscute, în care Taurul este actorul principal, dar și victima sacrificată. Din corpul plăcilor de aluminiu – material al timpurilor moderne – sunt decupate imaginile Taurului, astfel încât animalul este prezent doar prin absență.

Sfârșitul mângăierilor” se întâmplă astfel: Taurul, acest obiect al dorințelor (dar și o deghizare simulată de Zeus în una dintre călătoriile sale călăuzite de dorință), vânat în mitologia sumeriană și greco-romană și evocat sub o multitudine de sensuri în tradiția evreiască, nu mai poate fi atins sau posedat, devine imaterial.
Decupajele de taur care se desprind din lucrare formează materia primă pentru antimonumentul amintit, pe care Enric speră că îl va realiza într-o bună zi.

Expoziția de la Galeria Quadro 21, acest capitol al „Sfârșitului Mângâierilor”, pare să coincidă cu un moment din demersul artistului în care el parcurge multitudinea de povestiri și fantezii pe care omul le-a exprimat de-a lungul timpului prin imaginea Taurului. Artistul nu ilustrează și nici nu realizează un colaj de narațiuni. Mai degrabă clădește o colecție de imagini mitologice, un peisaj cu aspect scenografic pentru procedeele sale de lungă durată, în care include moștenirea umanității ca pe un depozit deschis, lăsând toate înțelesurile active.
Însă sigur este faptul că, în momentul de față, din acest peisaj, de pe aceste plăci gravate, Taurul lipsește. Poate s-a făcut atât de subțire și slab încât a devenit invizibil. Însă poate să reapară în curând. 
 – Sebestyén Székely.

Enric Fort Ballester, născut în 1987 în Benifairó de les Valls, a urmat studiile artistice la Facultat de Belles Arts Sant Carles din Valencia și Hochschule für Bildende Künste din Braunschweig, sub îndrumarea profesorilor Candice Breitz și Ciprian Mureșan. Mai târziu, și-a finalizat studiile de master în cadrul aceleiași instituții. Cele mai recente expoziții solo (2017) au fost organizate la Kunstverein Wolfenbüttel  și JosédelaFuente Gallery, Santander. Enric a participat la numeroase expoziții internaționale de grup (Cluj, Bogotá, Berlin, Haga, Valencia). Trăiește în Hanovra, unde este membru fondator al Niki Residence.

Citeşte mai multe despre:   Enric Fort Ballester The End of Caresses. Taurus

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Elite, blazoane şi monograme la Palatul Suţu

Elite, blazoane şi monograme la Palatul Suţu
Istoria vechiului Bucureşti, prezentantă din perspectiva blazoanelor şi monogramelor care ornau obiectele elitei aristocratice româneşti, este tema nou-inauguratei expoziţii de la Palatul Suţu. Cele peste 300 de...

„Tipografic Majuscul”, elogiat de critica internațională: „Un hibrid curajos”, „un film formidabil”

„Tipografic Majuscul”, elogiat de critica internațională: „Un hibrid curajos”, „un film formidabil”
Galerie Foto Presa internațională de specialitate a apreciat lungmetrajul „Tipografic Majuscul” al lui Radu Jude, prezentat sâmbătă în selecția Forum a Festivalului de Film de la Berlin,  drept „un hibrid curajos”...

"Fantezie şi culori sonore" cu Cvartetul Arcadia la Palatul Tinerimea Română

"Fantezie şi culori sonore" cu Cvartetul Arcadia la Palatul Tinerimea Română
Galerie Foto "Fantezie şi culori sonore" este titlul sub care Centrul Național de Artă Tinerimea Română invită publicul marţi, 25 februarie 2020,  de la ora 18, la Palatul Tinerimea Română la recitalul Cvartetului...

VIDEO Eurovision 2020. Au fost lansate cele cinci piese care intră în selecția Națională

VIDEO Eurovision 2020. Au fost lansate cele cinci piese care intră în selecția Națională
Galerie Foto Alcohol You, Beautiful Disaster, Cherry Red, Colors și Storm sunt cele cinci piese pe care Roxen le va cânta în Selecția Națională Eurovision, pe 1 martie. Juriul și publicul vor alege melodia...

Conferința „București, oraș european”

Conferința „București, oraș european”
Muzeul Național Cotroceni organizează marți, 25 februarie, ora 19.00, conferința „București, oraș european”, susținută de Teodor Frolu, Edmond Niculușcă, Bogdan Suditu și moderată de Matei Martin....

GEORGE MOTOI // SUB  MASCA  ACTORULUI

GEORGE MOTOI // SUB  MASCA  ACTORULUI
4 martie 2020 – Vernisaj Expoziție de Fotografie Ora 18.00, foaier Media (aripa dinspre str. Tudor Arghezi )   Miercuri, 4 martie 2020, de la ora 18.00, va avea loc în foaierul Media (aripa dinspre...

Cel mai nou proiect marca Radu Afrim, la Naționalul ieșean: „Orașul cu fete sărace”

Cel mai nou proiect marca Radu Afrim, la Naționalul ieșean: „Orașul cu fete sărace”
La sfârșitul acestei săptămâni, la Teatrul Național Iași, va avea loc un eveniment de excepție, sub inconfundabila semnătură a regizorului Radu Afrim: premiera spectacolului Orașul cu fete sărace, pe 22 și...

Lumina din întuneric

Lumina din întuneric
,,Lumina din întuneric”. Licitația Caritabilă pentru sprijinirea Casei Memoriale ,,Doina Cornea”   Marți, 24 martie 2020, ora 18:30 Athénée Palace Hilton București Expoziția Licitației...

10 exemple de egouri extreme pe care le întâlnești zilnic despre care vorbește Mike Byers în cartea „Autentic”

10 exemple de egouri extreme pe care le întâlnești zilnic despre care vorbește Mike Byers în cartea „Autentic”
„Adevărata problemă este că oamenii duc vieți care nu se aliniază eului lor autentic, fie pentru că respectă tradițiile de familie în loc să-și croiască propriul drum în viață, fie pentru că urmează ac...

5 dintre cei mai importanți cineaști ai momentului la One World Romania #13

5 dintre cei mai importanți cineaști ai momentului la One World Romania #13
Galerie Foto A 13-a ediție One World Romania, care se va desfășura între 20 și 29 martie în București, propune proiecții ale celor mai recente documentare realizate de câțiva dintre cei mai importanți cineaști ai...

În curând: Sodoma. Anchetă în inima Vaticanului de FRÉDÉRIC MARTEL

În curând: Sodoma. Anchetă în inima Vaticanului de FRÉDÉRIC MARTEL
Editura RAO va publica la începutul lunii martie un volum exploziv. Celibatul preoților catolici, interzicerea de către Biserică a folosirii metodelor de contracepție, mușamalizarea abuzurilor sexuale, demisia p...

Magdalena Popa Buluc în dialog cu Radu Boruzescu: „Pasiunea mea era să mă lupt cu rigoarea, să transform spații”

Magdalena Popa Buluc în dialog cu Radu Boruzescu: „Pasiunea mea era să mă lupt cu rigoarea, să transform spații”
Galerie Foto Teatrul românesc a avut o pleiadă de personalități care au dus oriunde în lume renumele regizorilor români, renumele unor mari scenografi ce au marcat spectacolele de teatru și de operă, regia unor pelicule...

Gala Muntelui 2020: Sportivii anului 2019, premiați la Alpin Film Festival

Gala Muntelui 2020: Sportivii anului 2019, premiați la Alpin Film Festival
Galerie Foto Gala Muntelui, evenimentul anual care celebrează la ALPIN FILM FESTIVAL performanța românească în domeniul sporturilor montane, ajunge anul acesta la cea de-a 5-a ediție. Pe 29 februarie, de la ora 14:00,...

Shonda Rhimes, creatoarea serialului Anatomia lui Grey, scrie o carte despre „Anul lui DA”    

Shonda Rhimes, creatoarea serialului Anatomia lui Grey,  scrie o carte despre „Anul lui DA”     
Este posibil să fii Shonda Rhimes, una dintre cele mai influente producătoare de televiziune de la Hollywood, și viața ta, demnă de invidie pentru ceilalți, să fie aproape de un dezastru...

A treia ediție a conferințelor Despre lumea în care trăim

A treia ediție a conferințelor Despre lumea în care trăim
Conferinţa are loc în perioada 22-26 februarie 2020, la Ateneul Român. Mircea Cărtărescu, Germina Nagâț, Cristian Mureșan, Manfred Spitzer, dr. Alexandra Martin, dr.Yuvraj Kalra, Mihai Netea și Horia-Roman...
Serviciul de email marketing furnizat de