x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Cultură Carte Cum ne alegem persoana iubită?

Cum ne alegem persoana iubită?

de Sebastian S. Eduard    |    07 Iul 2011   •   21:00
Cum ne alegem persoana iubită?

Volumul 'Caile indragostirii' (Ayala Malach Pines, Editura Trei) descifreaza misterele uneia dintre cele mai profunde experiente omenesti, realizand totodata o analiza detaliata a factorilor care duc la atractie si la iubirea romantica. In calitate de psiholog social si cercetator, Ayala Malach Pines anali­zeaza felul in care ne indragostim, precum si motivele pentru care alegem o anumita persoana. Ea utilizeaza experienta clinica si teoriile psihodinamice pentru a ne face sa intelegem modul in care imaginea romantica interna joaca un rol-cheie in alegerea persoanei, precum si felul in care experientele din copilarie, legate de iubire, modeleaza aceasta imagine.

Traim intr-o cultura care ne construieste asteptari mari in privinta iubirii romantice. Expresii de tipul 'iubire la prima vedere', 'perechea perfecta' si 'facuti unul pentru celalalt' ne sunt familiare si genereaza asteptari mari in privinta indragostirii. Fil­mele, cartile romantice si miturile despre mari iubiri ajuta la construirea acestor asteptari. Cei mai multi indivizi crescuti in cultura occidentala stiu ce este iubirea romantica si au trait-o la un moment dat in viata, ea fiind una dintre cele mai puternice emotii pozitive resimtite vreo­da­ta. Pentru unii, dra­gos­tea poate fi chiar ras­punsul pen­tru pro­ble­ma exis­­ten­­tei uma­ne.
Ex­­­­pe­ri­en­ta clini­ca su­ge­­rea­za ca re­­­­la­ti­ile din co­­pi­la­rie cu pa­­rin­tii au o in­flu­enta mult mai ma­­­­­re asu­pra re­la­tii­lor amo­roa­se ale oa­me­­nilor de varsta adulta decat ar putea suge­ra datele bazate pe perceptiile subiective ale oamenilor.

Una dintre cele mai importante revelatii pentru cuplurile care fac terapie este cat de puternice si profunde sunt legaturile dintre relatiile avute in copilarie cu parintii si relatia lor romantica. Des­coperirea acestui tip de legatura este importanta pentru a-i face pe oameni sa inteleaga calitati pe care se poate sa nu le fi inteles si acceptat usor unul la celalalt.

Semnale editoriale
Portretul unui barbat imatur - All. Intr-o noapte care ar putea fi ultima, un barbat isi povesteste viata – poate cuiva anume sau poate chiar lui insusi. O viata aventuroasa, dupa cum aflam, plina de pasiune, libertate, putere, oroare, prietenie si tradari. Insa acum nu mai ramane timp pentru ipocrizii. Trebuie sa recunoasca tot: cum, dintr-un modest vanzator la papetarie, apoi portar la un hotel, a ajuns un reporter cunoscut si mostenitorul averii sotiei sale.

N-ai sa mori - Litera. Un anevrism cerebral o cufunda pe Helene Wiesendhal intr-o coma din care se trezeste pe jumatate parali­zata, amnezica si afazica. Silaba cu silaba, cuvant dupa cuvant, fraza dupa fraza, Helene isi cauta inainte de toate cuvintele ratacite undeva in necunoscut. Apoi isi reface, piesa cu piesa, puzzle-ul vietii, isi regaseste lumea interioara, sotul, copiii, iubirile, aventurile, dezamagirile, gandurile, visurile, cariera de ­scrii­toare, dar si lumea exterioara in care si-a dus viata inainte de accident – Germania de Est de dinainte si scurt timp… dupa caderea Zidului.

Culoarea legii - Rao. Scott Fenney este un renumit avocat corporatist la cea mai mare firma de avocatura din Dallas. La 36 de ani castiga 750.000 de dolari anual, conduce un Ferrari si se intoarce in fiecare seara la o vila din cea mai ­exclusivista suburbie a Dallasului si la una dintre cele mai frumoase femei din metropola. Are o viata perfecta. Dar cand fiul unui senator este ucis cu bestialitate, judecatorul federal ii cere sa isi puna cariera in joc si sa apere acuzata: o ­prostituata de culoare dependenta de heroina – o clienta foarte diferita de oamenii pe care el ii reprezinta...

×
Subiecte în articol: carte