x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Cultură Carte Miercuri, 5 septembrie, exclusiv cu Jurnalul. "Crime și catastrofe uitate din istoria neagră a României"

Miercuri, 5 septembrie, exclusiv cu Jurnalul. "Crime și catastrofe uitate din istoria neagră a României"

04 Sep 2018   •   15:55
Miercuri, 5 septembrie, exclusiv cu Jurnalul. "Crime și catastrofe uitate din istoria neagră a României"

De-a lungut istoriei, pământul românesc a fost martorul a nenumărate nenorociri. Din păcate, nici ultima sută de ani nu a fost diferită. Volumul "Crime și catastrofe uitate din istoria neagră a României", care apare începând de miercuri cu Jurnalul, aduce în atenţie mai multe dezastre ori uitate, ori ascunse de autorităţi. Să le parcurgem, poate reuşim cumva să împiedicăm altele, în viitor.

Anii dintre cele două războaie au fost marcaţi de mai multe catastrofe inimaginabile. În 1930, o biserică a ars cu 144 oameni înăuntru, dintre care 116 erau copii. Iar trei teribile accidente feroviare din anii ʼ30 au făcut sute de victime.

Perioada comunistă, pe lângă binecunoscutele reeducări ai „dușmanilor poporului” la Canal, a fost marcată de accidentele cumplite petrecute pe şantiere: o colonie muncitorească din apropierea unei hidrocentrale a fost spulberată într-o noapte de o revărsare de apă, care a luat cu ea zeci de vieți omenești. Iar Dezastrul de la Certej, din 1971, provocat de ruperea digului şi alunecarea muntelui de steril din iazul de decantare al exploatării miniere, a provocat 89 de morţi şi 76 de răniţi.

În carte mai puteţi citi despre cele mai mari inundaţii din istoria recentă a ţării, petrecute în perioada 1970-1975, care au făcut numeroase victime şi au provocat pagube colosale.

În aer, două mari accidente aviatice, adevărate catastrofe, au avut loc în Banat și în Transilvania în perioada comunistă. Iar pe şosele, un autobuz care circula pe ruta Suceava - Botoşani s-a răsturnat de pe un pod într-o mlaştină adâncă, la Huţani. În urma acidentului din 1980, au murit 48 de oameni.

Un eveniment aparte s-a petrecut în 1974, la Iaşi, şi era gata-gata să se transforme într-un război interetnic. Un şofer de camion liniştit s-a transformat într-unul dintre cei mai mari criminali. Pentru că un grup de ţigani au dat foc casei în care se aflau soţia şi copiii şoferului, acesta a răzbunat moartea celor dragi printr-un gest extrem. S-a urcat într-un camion şi a călcat cu maşina întreaga şatră de ţigani. 24 de vieţi au fost curmate, iar cazut a fost trecut de Securitate la strict-secret, iar urmările acestuia şterse. Eliberat din închisoare prin anii 2000, şoferul a ajuns să trăiască pe străzi şi se pare că a murit în 2009.

După revoluţie, cea mai mare catastrofă s-a înregistrat pe 31 martie 1995. Atunci, aeronava Airbus 310 „Muntenia”, fabricată în 1987, cu peste 31.000 de ore la bord, care trebuia să efectueze un zbor, practic, de rutină de la Bucureşti la Bruxelles, se zdrobea în localitatea ilfoveană Balotești. Au murit 49 de pasageri şi 11 membri ai echipajului…

Găseşti informaţii interesante despre fiecare caz în parte în volumul "Crime și catastrofe uitate din istoria neagră a României", care apare începând de miercuri, 5 septembrie, împreună cu Jurnalul, la preţul special de 14,9 lei.

×