x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Nouă apariție editorială. Marketing în artele spectacolului de Irina Ionescu

0
Autor: Magdalena Popa Buluc 05 Mar 2020 - 16:14
Nouă apariție editorială. Marketing în artele spectacolului de Irina Ionescu

Marketingul face întâlnirea/interacțiunea dintre artiști și public posibilă. Este esențial, dat fiind că artele spectacolului nu există în lipsa receptării directe de către un public prezent în proximitate.

Volumul combină fondul teoretic cu câteva studii de caz și opiniile unor personalități ale lumii culturale/profesioniști cu mulți ani de experiență. Printre ei: Emil Boroghină, Constantin Chiriac, Lucian Vărșăndan, Adrian Roman, Dan Bartha-Lazăr, Vava Ștefănescu, Gilda Lazăr, Marinela Țepuș, Tamara Susoi, Maria Sârbu și Simion Buia.

Autoarea speră ca „fiecare cititor să poată decide la finalul lecturii (conform scopurilor profesioniştilor din domeniu, stabilite de Arts Council of Great Britain) în cunoştinţă de cauză ce funcţionează şi ce nu funcţionează pentru propriile obiective organizaționale, să îşi poată înţelege mai bine publicul actual şi să descopere cum se poate apropia de spectatorii săi potenţiali, să se concentreze asupra nevoilor publicului încă de la alegerea repertoriului, a distribuţiei şi până la scrierea mesajelor destinate comunicării şi desenării întregii atmosfere din jurul spectacolului (foaier, personal preluare/întâmpinare, chiar intensitatea luminii, a muzicii de fundal) şi – nu în ultimul rând – dacă stă în puterile sale, să aloce mai multe resurse (umane, financiare, tehnologice) activităţii de marketing din propria organizaţie.“

Înzestrarea genetică (IQ, EQ, talentul nativ), cunoașterea domeniului, apoi experiența (cele zece mii de ore de practică necesare obținerii statutului de expert) și oportunitățile ivite din alegerile făcute sau datorate hazardului vor contura în cele din urmă parcursul de succes al fiecăruia. Important de reținut este că acțiunile inteligente, oricât de mărunte, pot să ducă la schimbări semnificative, dacă se întâmplă la locul și în momentul oportun.

Irina Ionescu este lector univ. dr. la Universitatea de Arte din Târgu-Mureş. Lucrează de aproape 20 de ani în domeniul administrației culturale, la Institutul Cultural Român. A urmat diverse cursuri/stagii de formare și dezvoltare profesională, cele mai importante la: Goldsmiths University of London (2010), Utrecht University (2010), King’s College London (2009), Central European University (2007), Felix Meritis Foundation (2005), The Amsterdam-Maastricht Summer University (2004 și 2003).

Irina Ionescu a mai publicat volumul Management de proiect și elemente de marketing în artele spectacolului (București: Editura Eikon, 2018).

O carte scrisă, în cheie practică, pentru tinerii cu studii umaniste/artistice, o lucrare în care autoarea încearcă să explice, într-o formă succintă, de ce managementul de proiect este un instrument foarte eficient, care poate conduce la succese și schimbări remarcabile. O schemă logică și de bun simț, deci accesibilă și ușor de înțeles/folosit.

Volumul pornește de la un fond teoretic, dar direcționează permanent spre sfera practică, prin adresarea unor întrebări menite să dezvolte la nivel personal abilitățile și atitudinea necesare în domeniul managementului de proiect și al marketingului cultural/în artele spectacolului. Accentul cade pe importanţa utilizării unei structuri logice şi verificabile, în funcţie de obiective clar stabilite, pe necesitatea documentării detaliate, în scopul minimizării riscurilor și pe obligația transmiterii cu acuratețe a mesajelor.

 

Criticul de teatru Octavian Saiu recomandă noua apariție editorială: „Scris cu pasiune și luciditate în egală măsură, între tonul amical și metoda academică, volumul Irinei Ionescu transformă managementul cultural într-o poveste. Nu una simplă, însă, ci extrem de complexă: cu multe dimensiuni, nuanțe și mai ales principii. Meritul textului e că pornește de la ele și ajunge la creativitate și stil personal. Sunt marile calități ale oricărui proiect dus la bun sfârșit. Iată ghidul perfect pentru un astfel de parcurs!“

 

Constantin Chiriac, directorul Teatrului Național „Radu Stanca“ Sibiu și președinte al Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu, declară la rândul său: „M-am aplecat asupra cărții din curiozitate și trebuie să mărturisesc că nu am lăsat-o din mână până nu am citit-o. Este una dintre cele mai interesante cărți pe care le-am găsit în limba română despre ceea ce înseamnă management cultural, leadership, dezvoltare de proiecte pe termen lung în zona antreprenorială. Este un demers riguros, cu o bibliografie foarte serioasă și cu referințe la zi asupra unui domeniu în care avem atât de puțini specialiști în România.“

 

Criticul de teatru Răzvana Niță crede că volumul este „o fascinantă expediţie în rezervele de experienţă ale predecesorilor care au descris şi chiar conceptualizat provocările pe care le-au avut de gestionat.“

 

Miki Braniște, manager cultural și curator, afirmă: „Este o carte foarte utilă pentru studenții de la teatrologie și pentru toți cei interesați de management cultural. O recomand cu multă căldură, pentru că explică într-un limbaj prietenos conceptele și nu sperie cu termeni tehnici.“

 

Silvia Dumitrache, critic literar și de teatru, consultant artistic la Teatrul Nottara, recomandă volumul: „Este pentru prima oară când nu pot să las din mână o carte despre management. Acest manual a structurat cunoștințele pe care deja le aveam, dar aș fi vrut să-l citesc la începutul drumului meu în această meserie… Este important să ne fie, în primul rând nouă, foarte clar ce răspunsuri avem la întrebări de genul: de ce?; cum?; când?; pentru cine?. Altfel nu cred că putem merge mai departe. Și această carte ne poate ajuta să ne atingem obiectivele, prin articularea unor întrebări absolut necesare și parcurgerea unor pași esențiali.“

 

Criticul de teatru Oltița Cîntec consideră că: „Este o combinație între lecturi de specialitate și experiența practică a autoarei și asta se vede în fiecare pagină a volumului. Este o carte foarte bine gândită, logic structurată și foarte utilă tuturor celor din domeniul artelor spectacolului. Nu este deloc aridă, deși are o bibliografie foarte serioasă. Dimpotrivă, este o carte prietenoasă, o carte atrăgătoare, care oferă foarte multe sfaturi aplicate. Mi-a făcut plăcere să o citesc.“

 

Cristina Rusiecki, critic de teatru, a declarat: „Oricât v-ați strădui, nu veți găsi nimic arid în acest volum de management și marketing. Limbajul este accesibil, deși informația se dovedește, în fiecare pagină, consistentă și densă. Tonul omenesc face ca paginile să curgă repede și agreabil. La sfârșit, te-ai trezit cu materia învățată aproape fără niciun efort.“

 

 

 

Iar autoarea își dorește „ca această carte să-i ajute pe cei aflați la început de drum să își descopere în mod rațional punctele tari și să își construiască o serie de repere pe care să se bazeze în diferite proiecte. Mi-ar plăcea să știu că studenții mei pot recunoaște, asuma și crea valori. Că au învățat cum să își evalueze ideile și că au căpătat cunoștințele necesare și curajul de a le implementa.“


 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

The Waiting Room. În așteptarea One World Romania - ediția a 13-a

The Waiting Room. În așteptarea One World Romania - ediția a 13-a
Galerie Foto Ediția a 13-a a Festivalului One World Romania, amânată din luna martie, se va desfășura în perioada 21-30 august, la București. Ea va avea cu siguranță o componentă online importantă, dar cum interacțiunea...

Spectacolele online ale lunii iunie, transmise de Teatrului German de Stat Timișoara

Spectacolele online ale lunii iunie, transmise de Teatrului German de Stat Timișoara
Galerie Foto Până la deschiderea sălilor de spectacol, Teatrul German de Stat Timișoara continuă seria de producții transmise online către publicul iubitor de teatru. Luna aceasta am pregătit 4 spectacole, care mai de...

Randi lansează o nouă piesă de ziua lui: „Femeia care m-a învins”

Randi lansează o nouă piesă de ziua lui: „Femeia care m-a învins”
Randi își face un cadou aniversar, lansând o nouă piesă, „Femeia care m-a învins”, chiar în apropierea zilei sale de naștere. Artistul Famous Production, care împlinește 37 de ani pe 23 mai, spune că,...

InspiraTIFF cu Mircea Miclea pe TIFF Unlimited: despre educație și mentalități

InspiraTIFF cu Mircea Miclea pe TIFF Unlimited: despre educație și mentalități
Galerie Foto İntr-un un an obișnut, astăzi am fi deschis TIFF 2020 și ne-am fi reîntâlnit pentru a 19-a oară în Piața Unirii din Cluj, unde v-am fi urat un bun venit din toată inima. Poate v-am fi anunțat și că e nevoie...

Concertele roz – un nou proiect în direct de la Sala Radio, propus de Radio România Muzical și Orchestrele Radio România

Concertele roz – un nou proiect în direct de la Sala Radio, propus de Radio România Muzical și Orchestrele Radio România
Într-o perioadă plină de incertitudini, cu toate concertele cu public anulate, Radio România Muzical și Orchestrele Radio România deschid cea mai mare scenă din România: în direct de la Sala Radio, concerte...

“Petrică şi lupul” - eveniment itinerant şi interactiv de Ziua Copilului

“Petrică şi lupul” - eveniment itinerant şi interactiv de Ziua Copilului
Galerie Foto Un eveniment itinerant şi interactiv, povestea muzicală ”Petrică şi lupul”, este propunerea Filarmonicii de Stat Sibiu pentru Ziua Copiilor. Special pentru această zi au fost create afişe cu personajele...

Recitaluri online la Casa Lipatti, cu tema Enescu și Muzica clasică românească

Recitaluri online la Casa Lipatti, cu tema Enescu și Muzica clasică românească
Primăria Municipiului București prin Casa Artelor „Dinu Lipatti”, vă invită duminică 31 mai 2020, la orele 17:00, să urmărim împreună în Premieră online Programul cultural CASA LIPATTI Open Stage 2020...

Coloravirus la Teatrul Gong!

Coloravirus la Teatrul Gong!
Galerie Foto Teatrul pentru Copii și Tineret „Gong” Sibiu prezintă „Coloravirus”, un program online cu momente de teatru, muzică, lecturi, dar și ateliere de creație, de gătit și de magie. Pagina de Facebook a...

FITS – primul mare festival din Europa Centrală și de Est organizat online în anul 2020

FITS – primul mare festival din Europa Centrală și de Est organizat online în anul 2020
Evenimentul care de 27 de ani deschide Sibiul spre lume și lumea spre Sibiu, rescrie istoria și devine primul mare festival de artele spectacolului din Europa Centrală și de Est care va avea loc, în acest an, exclus...

Muzeul Național de Istorie a României se deschide la 1 iunie

Muzeul Național de Istorie a României se deschide la 1 iunie
Muzeul Naţional de Istorie a României va fi deschis de la 1 iunie. Accesul în instituţie se va face cu respectarea măsurilor sanitare. Programul de vizitare se desfășoară în intervalul 10,00 -...

„Şotron printre poveşti” online cu Teatrul „Stela Popescu”

„Şotron printre poveşti” online cu Teatrul „Stela Popescu”
Teatrul Stela Popescu îşi continuă activitatea online şi în aceste zile cu programul „Şotron”. De-a lungul primăverii, actorii teatrului au prezentat diverse programe online dedicate publicului fidel, luna...

După Sundance și DOK.fest München, încă un premiu pentru „Acasă”, filmul de debut al lui Radu Ciorniciuc: Premiul Special al Juriului la Thessaloniki Documentary Festival (Special Jury Award)

După Sundance și DOK.fest München, încă un premiu pentru „Acasă”, filmul de debut al lui Radu Ciorniciuc: Premiul Special al Juriului la Thessaloniki Documentary Festival (Special Jury Award)
Galerie Foto „Acasă”/ „Acasă, My Home”, documentarul ce urmărește cu empatie povestea unei familii care luptă pentru acceptare și propria definiție a libertății, după 20 de ani petrecuți în Delta Văcărești, a...

Spectacolul de balet „Lacul lebedelor”, dedicat  Românilor de Pretutindeni

Spectacolul de balet „Lacul lebedelor”, dedicat  Românilor de Pretutindeni
Opera Națională București în parteneriat cu Administrația Prezidențială și cu Departamentul pentru Românii de Pretutindeni, dedică un spectacol românilor aflați departe de țară.   De Ziua...

CĂLĂUL, film descris de Almodóvar drept „o capodoperă absolută”, weekendul acesta, gratuit pe Vimeo

CĂLĂUL, film descris de Almodóvar drept „o capodoperă absolută”,  weekendul acesta, gratuit pe Vimeo
• Filmul CĂLĂUL, în regia lui Luis García Berlanga, a primit Premiul FIPRESCI în cadrul Festivalului de Film de la Veneția, ediția 1963 • Luis García Berlanga – una dintre figurile emblematice ale cinema...

Copiii deschid ferestrele lumii. Radio România Cultural se alătură, impreună cu copiii din România, campaniei internaționale ‘’Our Windows, Our World”

Copiii deschid ferestrele lumii. Radio România Cultural se alătură, impreună cu copiii din România, campaniei internaționale ‘’Our Windows, Our World”
De 1 Iunie, Radio România Cultural invită copiii din România să se alăture campaniei „Our Windows, Our World” (Ferestrele noastre, lumea noastră). ”Our windows, Our World” este un proiect căruia i s-au...
Serviciul de email marketing furnizat de