x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Cultură Carte Seria Mituri

Seria Mituri

de Sebastian S. Eduard    |    23 Dec 2008   •   00:00

Grupul Editorial Corint lansează pe piaţă un proiect important: Seria Mituri. Este vorba de un ambiţios proiect editorial internaţional, lansat de prestigioasa editură britanică Canongate şi cuprinzând în prezent 40 de edituri din întreaga lume, printre care şi Editura Leda din România.



Ea reuneşte câţiva dintre cei mai talentaţi scriitori ai lumii, fiecare dintre ei repovestind un mit într-un stil modern, cu totul memorabil. Printre autori se numără nume celebre, precum Karen Armstrong, David Grossman, Margaret Atwwod, Milton Hatoum,Victor Pelevin, Alexander McCall Smith, Ali Smith, Jeanette Winterson, Sally Vickers şi mulţi alţii. "O realizare ce ar stârni chiar şi admiraţia zeilor… un strălucit panteon al celor mai respectaţi scriitori contemporani revarsă o lumină aurie asupra poveştilor clasice ale lumii", scrie Vanity Fair despre acest proiect.

Debuturi. Pentru început trei sunt volumele apărute în această colecţie: Karen Armstrong/ "O scurtă istorie a mitului", Margaret Atwood/ "Penelopiada" şi Ali Smith/ "Fata întâlneşte băiatul"

Penelopiada. "Margaret Atwood intră în pielea Penelopei cu o vervă extraordinară... ea explorează însăşi natura povestirii mitice", scrie The Guardian despre "Penelopiada".

Penelopa e plină de farmec, ironică, are o limbă ascuţită şi douăsprezece slujnice devotate cu care-şi petrece zilele în aşteptarea lui Odiseu. Nimic duios, nimic patetic în vocea acestei Penelope moderne care-şi dispreţuieşte soţul plecat să lupte pentru nurii unei femei frumoase, dar lipsite de spirit, în vreme ce ea, deşteaptă, voluntară şi loială, îl aşteaptă acasă ani în şir. Faceţi cunoştinţă cu o Penelopă în variantă Cosmo şi cu viziunea originală a lui Margaret Atwood asupra unuia dintre cele mai celebre mituri din istorie.

Semnale editoriale


Întoarcerea lui Rabbit
Editura Humanitas.
Romanul continuă povestea lui Harry Angstrom, unul dintre cele mai populare personaje din literatura americană, la zece ani după întâmplările din "Fugi, Rabbit”" (1960), primul volum al celebrei tetralogii cu acelaşi erou, publicat în "Raftul Denisei" (2008). Aşadar, Harry Angstrom "se întoarce" blazat, anesteziat, rutinat de căsnicia fără speranţă cu Janice şi slujba măruntă de linotipist, laş, dar plin de viaţă, înfricoşat, dar plin de umor. Nu numai Rabbit e mai matur în acest roman, ci şi Updike, care scrie cu poftă, cu setea de a lărgi perspectiva şi cu neaşteptată compasiune.

Cum să dăruieşti iertarea
Editura Trei.
Fiecare a întâlnit oameni care l-au rănit, umilit şi din această cauză a fost prins în vârtejul mâniei, depresiei şi resentimentului. Această lucrare demonstrează faptul că iertarea, dacă este corect percepută, îi aduce mai multe beneficii celui care iartă decât celui care este iertat. Cartea este plină de înţelepciune şi căldură, ajutându-l pe cititor să vadă mai clar lucrurile. Dr Enright are grijă să distingă iertarea de "falsa iertare" şi să-i asigure din nou pe cititori că iertarea nu înseamnă să accepţi în continuare abuzuri.

Patrii imaginare
Editura Polirom.
Indiferent dacă analizează prejudecăţile rasiale din Marea Britanie sau trece în revistă o Indie marcată de fundamentalism şi ură religioasă, Rushdie e un observator imparţial. Eseurile sale abordează teme precum literatura, politica, religia, pledând pentru libertate de expresie şi amendând excesele de orice natură. Notele subiective din modul de raportare la istorie sunt justificate prin asumarea tacită a unui adevăr al amintirii. Două dintre eseuri vorbesc despre consecinţele publicării Versetelor satanice.

Tabloul pierdut
Editura rao.
În anul 1992, un tânăr student la Arte găseşte într-o arhivă italiană obscură un indiciu care a dus la descoperirea tabloului "Prinderea lui Isus", o pânză despre care se presupunea că este pierdută de 200 de ani. Indiciul conduce spre o reşedinţă din Irlanda, în centrul romanului fiind acţiunea de restaurare a acestei capodopere a barocului italian. Cartea se poate citi în mai multe registre: ca un roman istoric sau ca un roman de artă, dar acţiunea plină de suspans ne poate duce cu gândul la un thriller.

×
Subiecte în articol: carte