Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Cultură Film OSCAR 2013 - Critică dură a unui actor la adresa Academiei: "Multe filme stupide şi actori mediocri au câştigat Oscaruri"

OSCAR 2013 - Critică dură a unui actor la adresa Academiei: "Multe filme stupide şi actori mediocri au câştigat Oscaruri"

25 Feb 2013   •   06:59
Un cunscut actor american, nominalizat la ediţiile anterioare ale premiilor OSCAR, a criticat conceptul Academiei Americane şi metodele de desemnare a reputatelor premii într-un interviu.

Ethan Hawke, cunscut din filmele romantice "Before Sunrise" (1995) şi "Before Sunset" (2004), trilogia care urmează să fie completată cu "Before Midnight" în acest an, şi-a exprimat părerea critică privind Oscarurile, fiind de părere că "multe filme stupide şi uşor de uitat au câştigat" acest premiu şi mulţi "actori mediocri au un OSCAR deasupra şemineului".

"Oamenii vor să transforme totul într-o competiţie în această ţară. E atât de stupid... Dacă te gândeşti cum multe filme stupide şi uşor de uitat au câştigat Oscaruri şi câţi actori mediocri au un Oscar deasupra şemineului... Cred că să faci o prioritate din a urmări (...) bani şi distincţii îndoielnice  este extrem de distructiv", a declarat Hawke.

De asemenea, Hawke şi-a revizuit poziţia privind premiile Academiei Americane:  "Cred că Oscarurile reuşesc foarte bine să reprezinte o bună parte din munca excelentă din anul respectiv. Totuşi, în mod inevitabil, multe filme şi interpretări minunate nu sunt recunoscute şi pot fi trecute cu vederea din cauza marketingului de masă şi maşinăriile de PR care lucrează de-a lungul sezonului de premii. Nu vreau să distrug nimic din entuziasmul autentic şi meritat pe care orice nominalizat ar trebui să îl simtă, scrie Huffington Post.

Ethan Hawke, în vârstă de 42 de ani, a fost nominalizat la Premiile Oscar în 2002, la categoria "Cel mai bun actor secundar", pentru prestaţia din "Training Day" ("Zi de instrucţie"), şi în 2005, la categoria "Cel mai bun scenariu adaptat" pentru "Before Sunset".

×