x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Irina Sârbu: „Anca Parghel a fost ca o a doua mea mamă”

0
Autor: Oana-Maria Baltoc 14 Apr 2011 - 18:49
Irina Sârbu: „Anca Parghel a fost ca o a doua mea mamă” Irina Sârbu alături de fiul Ancăi Parghel, Ciprian

161229-03-11tv-17.jpgLa 27 de ani, cântăreaţa de jazz Irina Sârbu se poate numi o răsfăţată a sorţii. Şi-a descoperit chemarea şi a avut şansa să întâlnească oamenii potriviţi care să-i îndrume paşii. 

• Eşti mai degrabă o persoană cu picioarele pe pământ sau preferi să trăieşti pe cât posibil într-o lume a ta, boemă? Ai crescut într-o familie de artişti şi adesea suntem tentaţi să credem că firile artistice plutesc undeva în straturi mai înalte.

Am câte ceva din toate. Pot să şi visez, dar pot fi şi foarte pragmatică atunci când e cazul. Cea mai bună dovadă este faptul că eu sunt şi managerul trupei mele de jazz cu tot ce implică asta. Să nu cre­deţi că e uşor să organizezi un concert sau un turneu, dar am învăţat să fiu atentă la toate detalii­le. Cât despre partea visătoare, nimic nu mi se pare mai frumos decât să mă las purtată pe scenă de frumuseţea unei melodii, a unei stări sau a unui sentiment.

• Ai intrat în lumea muzicii ca instrumentistă, dar ai ajuns să te faci cunoscută lumii prin vo­cea ta. Când şi de ce ai simţit că drumul tău trebuie să se în­drep­te către altceva?

Eram la liceu, sfâr­şitul clasei a XI-a, când toţi ne dăm seama că trebuie să alegem o fa­cultate şi un drum în viaţă. Am ho­tă­rât să renunţ la cariera de pia­nistă (care oricum nu mi se potrivea şi sim­ţeam asta) şi am dat examen la UNATC, secţia Actorie. Mă bucur că am făcut această alegere, am intrat într-o altă lume care m-a ajutat să mă dezvolt şi să capăt încredere în mine. Să cânt am început dintr-o joacă, alături de colegul şi de priete­nul meu Andrei Tudor, care era pa­sio­­nat de jazz. Am cântat destul de des în această formulă de duo prin cluburile din Bucureşti, şi nu numai. Apoi am cunoscut-o pe Anca Parghel, de la care am luat lecţii serioase de canto şi improvizaţie. Lucrurile s-au le­gat mai departe frumos pentru mine.


•  Pe lângă multele nume im­por­tante ale jazzului românesc cu care ai colaborat, Anca Par­ghel te-a ajutat să te perfecţio­nezi în acest gen muzical. Ce a în­s­emnat ea pentru tine, dincolo de îndrumarea muzicală pe care ţi-a ofe­rit-o?

Anca Parghel a fost pentru mine nu numai un model, ci o şi bună prietenă. Am învăţat foarte multe de la ea. Pe lângă tehnică vo­cală, impro­vi­zaţie şi repertoriu, poate cel mai im­portant lucru este că prin felul său de a fi şi de a cânta m-a con­­vins că trebuie să mergi cu în­cre­dere, bucurie şi dă­ruire pe drumul tău, pentru că numai aşa poţi reuşi. Era o femeie extrem de modestă, dar pe scenă strălucea! Aborda cu uşu­rinţă şi plăcere toate genurile muzicale: operă, folclor, tango argentinian, jazz, bossa-nova, samba... Anca a fost ca o a doua mea mamă, care mi-a arătat că… se poate!

• Legătura dintre actorie şi jazz este foarte strânsă, şi acest lucru se observă în concertele pe care le susţii. Când şi cum ai reuşit să unifici cele două arte?

Pentru că am înţeles că nu ţi-a ieşit din pri­ma această comunicare cu pu­blicul. Cred că legătura dintre actorie şi viaţă în general este una foarte strânsă. Aşa este, la înce­put îmi era greu să comunic cu publicul. Nu aveam încă experienţa sce­nei şi, mai ales, nu aveam încredere în mine. Experienţa, după părerea mea, este cea care te ajută să evolu­ezi. Fiecare concert este un experiment şi o ocazie de a te perfecţiona. Şi mai cred că este important să nu te plafonezi. Mie îmi place să desco­păr piese noi, să am un repertoriu cât mai vast, să colaborez cu cât mai mulţi instrumentişti. Până la urmă am fost foarte norocoasă, pentru că actoria m-a ajutat în muzică şi mu­zica m-a ajutat în actorie.

•  Colaborarea cu Marius Mi­ha­lache durează de ceva ani şi aveţi succes în această formulă. Care e reţeta care sudează o astfel de relaţie, în condiţiile în care orgoliile pun capăt adesea unor întâlniri artistice interesante?

În primul rând ne respectăm unul pe celălalt ca artişti şi ca oameni. Suntem prieteni buni şi pe scenă, şi în viaţă. Personal, cred că ne completăm, că suntem părţi diferite ale aceluiaşi întreg. Am învăţat multe de la Marius.

•  Este evidentă plăcerea cu care cânţi. Fie că abordezi piese din repertoriul Mariei Tănase, al lui Cristian Vasile, cântece in­­terbelice, tangouri, cântece lău­tăreşti, cântece braziliene... Ce noutăţi pregăteşti pe plan mu­­zical?

Vreau să învăţ cât mai mul­te piese noi, şi asta atât pentru public, cât şi pentru mine personal. Îmi place să descopăr muzica nouă, muzica bună şi s-o reinterpretez prin prisma personalităţii mele. Cu Marius Mihalache Band lucrăm acum la un repertoriu nou. Încă nu vă pot da detalii, dar le veţi afla cât de curând.

•  În zona actoriei, ce alte pro­iecte ai în plan?

Trebuie să vă spun că am descoperit şi plăcerea de a lu­cra în spatele scenei. De curând am terminat pregătirea muzicală a spectacolului „Nevestele vesele din Windsor” în regia lui Alexandru Tocilescu, muzical ce se joacă la Teatrul Metro­polis. Am lucrat cu Nicu Alifantis (care semnează muzica) şi Virgil Ian­ţu. Sper să repet cât de curând acest gen de experienţă. „Cele două orfeli­ne”, spectacolul meu de debut în regia lui George Ivaşcu, va fi reluat în cu­rând la Sala ArCub. La fel şi „Jazzy Tarot” (un muzical semnat Mircea Ti­berian pe texte de Saviana Stă­nes­cu), care se va juca la noua sală a Teatrului Metropolis. Dar poate cel mai interesant şi drag nou proiect care îmbină teatrul cu muzica este cel numit „Clasic e fantastic”, o suită de spectacole muzicale destinate copiilor între 4 şi 10 ani, prin care dorim să-i ajutăm să cunoască universul muzicii clasice. Eu joc rolul unui şoricel simpatic pe nume Rica. Mai multe amă­nunte sunt pe site-ul www.clasicefantastic.ro, unde îmi puteţi cunoaşte şi colegii de scenă, care îmi sunt foarte dragi şi cu care am bucuria de a lucra la acest proiect deosebit.

Citeşte mai multe despre:   muzica

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Donald Trump este muza unui pictor albanez

Donald Trump este muza unui pictor albanez
Un pictor albanez, fan declarat al preşedintelui american, Donald Trump, îi dedică câteva zeci de lucrări, expuse începând de vineri la Muzeul Naţional de Istorie din Tirana, informează sâmbătă AFP şi EFE. ...

INNA pentru prima dată la Premiile Lo Nuestro alături de Thalia, Marc Anthony și J Balvin

INNA pentru prima dată la Premiile Lo Nuestro alături de Thalia, Marc Anthony și J Balvin
Galerie Foto INNA a participat pentru prima dată la Premiile Lo Nuestro care au avut loc la Miami. Artista a fost invitată să prezinte premiul “Revelația anului” la acest eveniment împreună cu Pedro Moreno și El...

Premiile Cesar 2019. Filmul "Jusqu'a la garde", marele câştigător al galei

Premiile Cesar 2019. Filmul "Jusqu'a la garde", marele câştigător al galei
Filmul "Jusqu'a la garde", regizat de Xavier Legrand, a fost marele câştigător al galei de decernare a premiilor Cesar 2019, organizată vineri seară la Paris, unde această peliculă, un portret sumbru al unei...

Actorul Marian Râlea, invitatul conferinței speciale FITS și TNRS

Actorul Marian Râlea, invitatul conferinței speciale FITS și TNRS
Constantin Chiriac îl va avea ca invitat al conferinței speciale FITS și TNRS din luna februarie, pe actorul Marian Râlea, într-un dialog despre teatru, prietenie și copilărie. Evenimentul va avea loc vineri, 22 f...

Dragostea celor trei portocale se joacă pe 24 februarie la Sala Gloria

Dragostea celor trei portocale se joacă pe 24 februarie la Sala Gloria
Galerie Foto Spectacolul Dragostea celor trei portocale, produs în această stagiune de Primăria Municipiului București, prin Teatrul „Stela Popescu”, condus de un an de actorul Nicolae Pungă va fi prezentat într-un nou...

Maraton de lectură „Portugalia citește românește“ – sub semnul personalității lui Constantin Brâncuși

Maraton de lectură „Portugalia citește românește“ – sub semnul personalității lui Constantin Brâncuși
Pentru al treilea an consecutiv, Ambasada României în Republica Portugheză și Institutul Cultural Român de la Lisabona organizează maratonul de lectură „Portugalia citește românește“, pus de această dată...

“Moromeții 2”, “Charleston”, “Dragoste 1. Câine” și “Pororoca” - filmele cu cele mai multe nominalizări la Premiile Gopo 2019

“Moromeții 2”, “Charleston”, “Dragoste 1. Câine” și “Pororoca” - filmele cu cele mai multe nominalizări la Premiile Gopo 2019
Galerie Foto Charleston (regia Andrei Crețulescu), Dragoste 1. Câine (regia Florin Șerban), Îmi este indiferent dacă în istorie vom intra ca barbari (regia Radu Jude), Moromeții 2 (regia Stere Gulea) și Pororoca (regia Consta...

Filmul „Moromeţii 2”, în topul nominalizărilor la premiile Gopo

Filmul „Moromeţii 2”, în topul nominalizărilor la premiile Gopo
Filmul Moromeţii 2, în regia lui Stere Gulea, a primit cele mai multe nominalizări la premiile Gopo 2019 - 14 -, fiind urmat de peliculele Charleston, cu 13, Dragoste 1. Câine - 12 şi Pororoca - 11. La competiţia...

Doliu în lumea muzicală! Peter Tork, basistul grupului The Monkees, a murit la vârsta de 77 de ani

Doliu în lumea muzicală! Peter Tork, basistul grupului The Monkees, a murit la vârsta de 77 de ani
Peter Tork, basistul trupei pop americane The Monkees din anii 60 şi 70 care a încercat să-i imite pe Beatles, a murit joi la 77 de ani, a declarat sora sa Anne Thorkelson ziarului The Washington Post, citat de...

Barack Obama atacă hip-hop-ul din pricina mesajului toxic promovat de genul muzical

Barack Obama atacă hip-hop-ul din pricina mesajului toxic promovat de genul muzical
Barack Obama critică muzica hip-hop pentru că perpetuează stereotipurile care pronesc de la masculinitatea toxică, conform Dailymail. Fostul președinte american a vorbit cu Steph Curry la summit-ul My...

Dezvăluiri inedite despre Game of Thrones: „Nu aveam scaune pe care să stăm”

 Dezvăluiri inedite despre Game of Thrones: „Nu aveam scaune pe care să stăm”
Este greu de imaginat că popularul serial Game of Thrones a avut un buget limitat atunci când au început prima dată filmările, în 2009, conform Metro. Acum, nu numai că este cel mai cunoscut serial, dar este...

Lady Gaga şi-a anulat nunta cu Christian Carino

Lady Gaga şi-a anulat nunta cu Christian Carino
Se pare că diva pop Lady Gaga nu va păşi deocamdată în faţa altarului. Cântăreaţa şi actriţa şi-a anulat nunta pe care o plănuia cu agentul şi iubitul său Christian Carino, relatează online ziarul...

Lady Gaga şi-a anulat nunta cu Christian Carino

Lady Gaga şi-a anulat nunta cu Christian Carino
Se pare că diva pop Lady Gaga nu va păşi deocamdată în faţa altarului. Cântăreaţa şi actriţa şi-a anulat nunta pe care o plănuia cu agentul şi iubitul său Christian Carino, relatează online ziarul...

Și băieții plâng! Băieții sensibili: cum să devină mai puternici, o carte care demontează miturile educației băieților

Și băieții plâng!  Băieții sensibili: cum să devină mai puternici, o carte care demontează miturile educației băieților
Galerie Foto Scrisă de o femeie care este nu doar psihoterapeut, ci și mama a patru băieți, cartea Băieții sensibili: cum să devină mai puternici, apărută de curând la editura Pandora M, parte a Grupului Editorial Trei,...

EUROVISION 2019: Preţurile biletelor la marea finală de la Tel Aviv variază între 121 şi 487 de euro

EUROVISION 2019: Preţurile biletelor la marea finală de la Tel Aviv variază între 121 şi 487 de euro
Fanii care vor dori să asiste la Concursul Eurovision, care se va desfăşura în luna mai la Tel Aviv, trebuie să plătească între 121 şi 487 de euro pentru un loc la marea finală, informează miercuri...
Serviciul de email marketing furnizat de