x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Demonii lui Florin Piersic Jr

0
Autor: Roxana Ioana Ancuta 29 Aug 2008 - 00:00
Demonii lui Florin Piersic Jr

MIX ● Despre el, teatru, film şi Sonia
Odată ce-a devenit tată, Florin Piersic Jr şi-a schimbat priorităţile în viaţă. Întîi e Sonia şi-apoi potopul.



MIX ● Despre el, teatru, film şi Sonia
Odată ce-a devenit tată, Florin Piersic Jr şi-a schimbat priorităţile în viaţă. Întîi e Sonia şi-apoi potopul.

  • Jurnalul Naţional: ­ Acum cîţiva ani, cînd erai în colaborări strînse cu Teatrul Luni de la Green Hours, atitudinea ta vizavi de ceea ce se petrecea atunci în teatru era una de revoltă. Dezamagit şi nemulţumit de cum evoluau lucrurile, tocmai îţi dăduseşi demisia de la Teatrul Mic... Au trecut vreo şase-şapte ani de-atunci. Viaţa ta profesională s-a transformat mult. Cum ai reuşit pînă la urmă să te impui aşa cum ai dorit şi cum mai vezi acum lucrurile din teatrul românesc?
Florin Piersic Jr: ­ Viaţa mea profesională n-a suferit vreo transformare notabilă. Mai ales dacă te referi la teatru. Ca actor, am stat mai mult pe bară. În general, am primit oferte care nu m-au atras. Şi am încredere în dragostea la prima vedere faţă de un text. Probabil că nu mai am energia să mă arunc fără paraşută, bazîndu-mă pe faptul că regizorul mă va prinde la timp. Cînd eşti foarte tînăr, n-ai cum să stai locului şi eşti gata să faci orice, numai să nu lîncezeşti. Dar la patruzeci de ani simt că n-am motive să lucrez într-un ritm infernal şi să scot eventual cinci spectacole pe an. Există proiecte care sînt gata pe hîrtie de mulţi ani şi care aşteaptă să devină realitate. Opposites attract (ultimul proiect la care am lucrat, la Metropolis) a aşteptat cinci ani într-un sertar. Joc rar pe scenă şi mai apar în cîte un film independent, pentru un rol de o zi sau două. Şi în felul ăsta îmi mai liniştesc demonii. Pot să scriu, în restul timpului. Şi cred că asta e mai important decît orice, acum. Iar revolta de acum nu ştiu cîţi ani s-a mai calmat. Da, mă revolt la fel de tare dacă mă duc la teatru şi văd actori reduşi la stadiul de marionete în mîna unui regizor narcisist care vrea cu tot dinadinsul să facă un spectacol "de autor". Dar e un sentiment pasager, pentru că deja teatrul nu mai e lumea mea decît pentru fragmente scurte de timp. Uite un exemplu grăitor. Am cîteva poze cu maică-mea, într-un spectacol de acum douăzeci şi cinci de ani, la Teatrul Foarte Mic. Un spectacol care m-a marcat atunci, mi-a deschis ochii spre o direcţie nebănuită şi care are aceeaşi forţă şi în ziua de azi, doar prin intermediul unor poze amărîte (pe vremea aia nu existau camere video digitale). S-a jucat doar de zece ori, aşa că nu există prea mulţi martori la experienţa pe care am trăit-o eu atunci. Dar ştiu că e unul dintre cele mai frumoase lucruri pe care le-am văzut vreodată. Sînt în viaţă momente în care poţi să tragi o linie şi să aduni cele cîteva lucruri care au însemnat ceva cu-adevărat. Cîteva cărţi pe care n-o să le împrumuţi niciodată, cîteva spectacole pe care n-o să le uiţi niciodată. Nu citesc mult. Dacă nu-mi place cartea, mă opresc, nu merg pînă la capăt doar ca s-o bifez. Iar de la spectacol plec la pauză, ca să nu-mi deranjez colegii.

  • Erai mereu preocupat de cîte un proiect, lucrai la cîte o piesă de teatru, mai făceai traduceri, mai colaborai cu cîte un artist oarecum din sfera neconvenţionalului. Acum în ce stadiu te găsim cu proiectele?
Există cîteva piese traduse de mult timp şi un scenariu de film pe care l-am scris acum trei ani. Sper să reuşesc să le duc la bun sfîrşit. Scenariul a rămas intact pînă acum două luni. Apoi am avut o discuţie cu un om în care am încredere şi care l-a citit, iar el mi-a sugerat nişte modificări. Acum lucrez la asta. Şi scriu şi alte lucruri, pe care sper să le public într-o zi.

  • Revin la perioada de care aminteam la început, perioada care ştiu că te găsea într-un dezgust profund, pe bună dreptate poate. Erai destul de pesimist. Poate că firea ta are predilecţie spre stările astea, dar cred că în ultima vreme te-ai mai schimbat, asta şi datorită copilului tău (şi nu numai). Dar nu despre familie vreau să te întreb acum, ci care e starea ta de spirit în ceea ce priveşte viaţa ta personală.
Viaţa mea personală e Sonia. Atît. Şi nu vorbesc despre copilul meu. Cînd o să fie mare, poate că n-o să-i convină că i-am făcut nu ştiu ce declaraţii de dragoste prin presă. Îmi iubesc copilul la fel ca orice alt părinte. Punct.

  • Te-ai gîndit vreodată să renunţi la teatru?
Sînt trei ani de cînd joc foarte rar, iar lucrul ăsta nu mă deranjează. Atîta timp cît am în minte alte proiecte, care m-ar putea capacita ca actor sau regizor, înseamnă că n-am renunţat.

  • Ce lucruri ţi se par cel mai greu de realizat în viaţă?
Interviurile.

  • Ai făcut vreun compromis (orice fel de) de dragul artei?
Păi am jucat la Green Hours. Şi cabina mea era o bucătărie plină de pahare jegoase care aşteptau să fie spălate. Şi prin bucătăria asta treceau continuu chelneri încărcaţi de comenzi. Unii ar eticheta capitolul ăsta ca fiind un compromis, dar pentru mine a fost o şcoală foarte folositoare. Şi nu m-am simţit cîtuşi de puţin umilit. Oamenii ăia îşi făceau treaba, iar eu mă pregăteam să mi-o fac pe-a mea. Astea erau condiţiile.

  • Spune-ne ce e mai important de ştiut despre rolul tău din filmul lui Radu Gabrea, "Călătoria lui Gruber".
Ce e mai important... Uite. Eu şi Marcello Mastroianni sîntem singurii actori care l-au interpretat vreodată pe Curzio Malaparte. Hai, că glumesc. Dar asta nu-nseamnă că nu-i adevărat. Am vrut să joc rolul pentru că am citit scenariul lui Răzvan Rădulescu, care era foarte bun. Şi aveam încredere în Radu Gabrea ca regizor. Gabrea e destul de tiran pe platoul de filmare, dar nu e un tiran veritabil, doar se preface, din teamă că i se va submina autoritatea. De fapt, iubeşte actorii, şi ăsta e lucrul cel mai important. Partea mai grea a fost cu textul în germană şi italiană. Nu ştiu limbile astea. Am avut noroc cu cel care m-a antrenat. Colin Buzoianu. E actor la Timişoara. Am rămas buni prieteni după filmări. Adevărul e că nu m-aş fi descurcat fără el. Iar filmul e ok. Dar nu eu sînt cel care trebuie să judece asta. Fiind direct implicat, o să fiu subiectiv.

  • Mergi la cinema? Apropo de cinema, ştii foarte bine ce vremuri trăieşte acum această instituţie şi ce bine o ducea pînă în ’89. Nu comentăm acum motivele, dar vreau să te întreb ce amintiri din copilărie ai tu legate de mersul la cinematograf.
Am tocit podeaua de la Cinemateca Eforie. Acolo mergeam cel mai des. Era singura evadare. Şi mai exista şi proiecţia specială de luni, la cinema Studio, pentru membrii Asociaţiei Cineaştilor. Acolo mai reuşeam să intru din cînd în cînd, fiindcă maică-mea avea acces şi mă mai lua şi pe mine cu ea. Se proiectau filme care n-aveau şanse să fie prezentate marelui public. În general, din motive de cenzură comunistă.
 
  • Ai ratat vreo mega-ofertă legată de teatru sau film?
Da. Am avut o discuţie mişto cu Joel Schumacher, la castingul pentru ultimul lui film. A vrut să-mi dea un rol important, dar deja semnasem contractul pentru sezonul doi din "La Urgenţă". Apoi am apucat să filmez doar două episoade din serial pînă să izbucnească scandalul binecunoscut, în urma cărora filmările s-au sistat definitiv.

  • Ai pleca din România ca să faci carieră la Hollywood?
Acum e mai greu să visez la prostii de-astea. O am pe Sonia. Şi nu mă aşteaptă nimeni la Hollywood cu braţele deschise. Acolo trebuie să te duci cu capul plecat şi s-o iei de la zero. Şi asta cere timp. Şi nu cred că aş reuşi să stau prea mult timp departe de copilul meu.

  • Care consideri că e cel mai bun film românesc făcut vreodată?
"Supravieţuitorul". Cel mai bun de aruncat la gunoi.
Citeşte mai multe despre:   arte,   teatru

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

EUROPALIA România - Alex Simu Quintet prezintă compoziţiile simfonice ale lui Enescu în variantă jazz

EUROPALIA România - Alex Simu Quintet  prezintă compoziţiile simfonice ale lui Enescu în variantă jazz
Galerie Foto Alex Simu Quintet va prezenta „Suita nr.1 pentru orchestră în Do major, op.9”, de  George Enescu, în cadrul turneului Alex Simu’s Echoes of Enescu, care va debuta la Podium JIN din Nijmegen, în Olanda, pe ...

Începe UTE Fest 2019!

Începe UTE Fest 2019!
Galerie Foto Marți, 19 noiembrie 2019, începe cea de-a 18-a ediție a Festivalului Uniunii Teatrelor din Europa. Organizat de Teatrul Maghiar de Stat Cluj, după o absență de 11 ani, UTE Fest reunește, în perioada 19-30...

Expoziție dedicată cuplului de artiști Sabin Popp și Theodora Cernat Popp, la Muzeul Național de Artă al României

Expoziție dedicată cuplului de artiști Sabin Popp și Theodora Cernat Popp,  la Muzeul Național de Artă al României
Galerie Foto Muzeul Național de Artă al României vă invită în perioada 22 noiembrie 2019 – 29 martie 2020 la expoziția Sabin Popp și Theodora Cernat Popp, un cuplu de artiști din anii ‘20, care va avea loc în Sălile...

„Salonul Artelor Decorative 2019”, în premieră la Oradea

„Salonul Artelor Decorative 2019”, în premieră la Oradea
Muzeul Național Cotroceni a vernisat pe 15 noiembrie, în cadrul Muzeului Orașului Oradea – Complex Cultural, „Salonul Artelor Decorative 2019”. Aflat pe simeza Muzeului Național Cotroceni, în perioada 12...

Mâine se deschide cel mai mare târg de carte. Principalele lansări

Mâine se deschide cel mai mare târg de carte. Principalele lansări
De miercuri până duminică, în pavilionul B2 de la Romexpo Bucureşti, iubitorii de lectură au parte de un festival al cărţilor. La Târgul Gaudeamus Radio România 2019 sunt programate peste 900 de evenimente,...

Tramvaiul Poeziei oprește la Târgul de Carte Gaudeamus Cum arată poemul scris de cei 10 finaliști ai concursului „Salvează poezia orașului”

Tramvaiul Poeziei oprește la Târgul de Carte Gaudeamus  Cum arată poemul scris de cei 10 finaliști ai concursului „Salvează poezia orașului”
După ce a dat ocol orașului timp de trei săptămâni, „Tramvaiul poeziei” s-a transformat într-o carte care va fi lansată la Târgul Internațional de Carte Gaudeamus duminică, 24 noiembrie, de la ora 14:00, la...

Maria Răducanu, la EUROPALIA România: „Pregătiți-vă să fiți cel puțin surprinși, dacă nu fermecați!”

Maria Răducanu, la EUROPALIA România: „Pregătiți-vă să fiți cel puțin surprinși, dacă nu fermecați!”
Galerie Foto Artista română Maria Răducanu va susține alături de Niko Meinhold (Germania) - pian, Krister Jonsson (Suedia) - ghitară, Chris Dahlgren (SUA) - contrabas și Michael Griener (Germania) - percuţie, trei concerte,...

The King’s Singers prezintă ‘Finding Harmony’, în concert extraordinar la Opera Națională Română din Cluj-Napoca

The King’s Singers prezintă ‘Finding Harmony’, în concert extraordinar la Opera Națională Română din Cluj-Napoca
The King’s Singers, renumitul sextet vocal laureat cu două premii Grammy, un premiu Emmy, precum și un loc de onoare în “The Hall of Fame” realizat de revista Gramophone, revine la Cluj pentru un nou...

Spectacol lectură la Odeon: „Printre străini"

Spectacol lectură la Odeon: „Printre străini"
Teatrul Odeon prezintă miercuri, 20 noiembrie 2019, de la ora 19.00, la Sala Studio, în cadrul proiectului european FABULAMUNDI. PLAYWRITING EUROPE spectacolul lectură PRINTRE...

Când se termină serialul fenomen "The Walking Dead"

Când se termină serialul fenomen "The Walking Dead"
Serialul "The Walking Dead" s-ar putea încheia după cel de-al 12-lea sezon, preconizându-se că va  lua sfârșit pe 12 martie 2022, potrivit unor surse din interior, citate de independent.co.uk. Drama...

Miercuri, 20 noiembrie, Jurnalul îţi aduce cartea. "Blesteme, anateme și afurisenii și consecințele lor nebănuite"

Miercuri, 20 noiembrie, Jurnalul îţi aduce cartea. "Blesteme, anateme și afurisenii și consecințele lor nebănuite"
Ce înseamnă blestemele, afuriseniile sau anatemele, ce putere au, cine le poate face, dar şi cum te poţi feri de ele? Găseşti răspunsurile în cartea pe care Jurnalul o oferă începând de miercuri, 20 noiembrie....

Editura Integral a lansat cărţile hibride, în premieră mondială

Editura Integral a lansat cărţile hibride, în premieră mondială
Galerie Foto Primele cărți hibride/ inteligente/ smart-book-uri din lume, care conțin, pe lângă text și ilustrații, câteva zeci sau câteva sute de pictograme QR, au fost lansate în exclusivitate de editura Integral....

Mutter Courage şi copiii ei, în regia lui Armin Petras, va deschide cea de-a 18-a ediție a UTE Fest

Mutter Courage şi copiii ei, în regia lui Armin Petras, va deschide cea de-a 18-a ediție a UTE Fest
Galerie Foto Premiera piesei Mutter Courage şi copiii ei de Bertold Brecht și Paul Desssau, în regia lui Armin Petras, va avea loc marţi, 19 noiembrie, la ora 19:00, spectacol care va deschide oficial și UTE Fest, ediția a...

“Dumnezeu există și numele lui e Petrunija” rulează în cinematografele din România

“Dumnezeu există și numele lui e Petrunija” rulează în cinematografele din România
Galerie Foto ”Dumnezeu există și numele lui e Petrunija” este o comedie inspirată dintr-un caz real ce spune povestea unei femei ce își asumă controlul asupra propriei vieți după ce i se transmite în mod repetat că nu v...

MIES, un arhitect vizionar – expoziție de benzi desenate

MIES, un arhitect vizionar – expoziție de benzi desenate
Pe 22 noiembrie, ora 18:30, la Modul Cărturești, Sala de expoziții UAUIM, are loc vernisajul unei expoziții speciale, care face cunoscută publicului român figura unuia dintre arhitecții reprezentativi ai...
Serviciul de email marketing furnizat de