x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Editie de colectie Marina Voica Note muzicale

Note muzicale

de Oana Georgescu    |    27 Oct 2008   •   00:00

Creaţia muzicală a lui Marius Ţeicu adună peste patru sute de melodii de muzică uşoară. Multe dintre ele au fost în colaborare cu Marina Voica...

Membru al Uniunii Compozitorilor şi Muzicologilor din România din anul 1974 şi profesor recunoscut, Marius Ţeicu a avut mulţi studenţi, astăzi vedete de primă mărime din muzica românească. Ca oricare dintre artişti a început de undeva ascensiunea şi nu oricum. Face parte dintre norocoşii care au colaborat cu cele mai iubite şi cunoscute nume din muzica uşoară românească. Un nume care atârnă greu în balanţă este cel al Marinei Voica. “O artistă completă, o voce de excepţie, un talent rar, o profesionistă desăvârşită, un caracter deosebit, o colegă extraordinară şi toate acestea ar putea continua”, spune Marius Ţeicu. Aceasta este Marina Voica.

INSPIRATĂ. “La sfârşitul anilor ’60 am admirat-o la TV şi am ascultat-o la radio cu mare plăcere, neştiind că va veni ziua în care vom colabora pe plan artistic. Cânta în special muzică sud-americană, cânta şi dansa cu castanietele în mână ca o adevărată mexicancă. În 1972, la Festivalul de la Mamaia, un mare textier – Saşa Georgescu, ne-a făcut cunoştinţă spunând: «Voi, amândoi sunteţi foarte talentaţi, trebuie neapărat să colaboraţi»… Aşa s-a născut melodia «Zilele», prima noastră colaborare pe un text de Saşa Georgescu. Au urmat apoi alte melodii, multe dintre ele şlagăre foarte iubite de marele public şi prezente în locuri fruntaşe în clasamentele şi top-urile muzicale ale publicului sau ale specialiştilor: “«O romantică fată», «Acum te-am regăsit» (Premiul III pentru compoziţie Festivalul de la Mamaia 1974), «Da, da, da», «Dacă eu, dacă tu, dacă noi», «Clipe de viaţă», «Dincolo de nori», «Albă ca zăpada şi cei 7 pitici», «Soarele apare iar» sau piesa «Să cântăm azi omenirii», care a fost distinsă cu Trofeul Mamaia 1983. Era o plăcere să lucrez piesele cu Marina. Era foarte cooperantă, aveam aceleaşi intenţii privind interpretarea pieselor, inclusiv la impri-mări, unde Marina se dovedea a fi una dintre marile excepţii pe care le-am întâlnit. Asculta negativul orchestral o singură dată, după care imprima piesa «dintr-una» şi nu oricum, ci perfect ca intonaţie, interpretare, timbru, tot! Am făcut împreună cu Marina nenumărate turnee în care întotdeauna era «cap de afiş». Începând cu repetiţiile pentru turneu, cu formaţiile conduse de mine, până la spectacolele – evident, live, totul decurgea perfect, iar succesul de public era imens. Indiferent dacă oraşul unde cântam era Bucureştiul sau un mic oraş de provincie, ori că sala unde aveam spectacol era mai mică sau mai mare, Marina îşi susţinea acelaşi program, cu aceeaşi dăruire şi acelaşi profesionalism. Acest lucru înseamnă respect faţă de public şi faţă de persoana ta ca artist adevărat. Se spune între noi artiştii că în turneu se văd adevăratele caractere. Marina era un exemplu edificator, o colegă extraordinară şi un profesionist desăvârşit. În afara faptului că Marina este o artistă completă – cântă, dansează, cântă admirabil la pian, este o compozitoare talentată, dar şi o textieră inspirată şi originală. Ştim că atunci când eşti la început de drum într-o meserie pe care ţi-o doreşti împlinită e foarte important să ai pe cineva care să-ţi întindă o mână. Marina a făcut acest lucru ajutând la început de drum printre alţii pe Laurenţiu Duţă, Laurenţiu Cazan şi chiar şi pe mine la începutul colaborării noastre, când ea era deja o vedetă, iar eu la început de drum. Îţi mulţumesc, Marina!”, a încheiat Marius Ţeicu.

×
Subiecte în articol: marina marina voica