x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Totuşi iubirea

0
05 Noi 2007 - 00:00

Incontestabil, Cenaclul Flacăra a fost un adevărat fenomen cultural, un loc unde s-au format, au performat şi au cucerit publicul artişti de suflet ai romănilor

Incontestabil, Cenaclul Flacăra a fost un adevărat fenomen cultural, un loc unde s-au format, au performat şi au cucerit publicul artişti de suflet ai romănilor precum Victor Socaciu, Vasile Şeicaru, Doru Stănculescu, Dan Andrei Aldea, Vali Sterian, Marcela Saftiuc, Nicu Alifantis, Tudor Gheorghe, Anda Călugăreanu, Mircea Bodolan, Poesis, Dinu Olăraşu, Ducu Bertzi, Tatiana Stepa, Alexandru Andrieş, Mircea Baniciu, Dorin Liviu Zaharia şi mulţi mulţi alţii. După faimosul spectacol de la Ploieşti, in iunie 1985, cănd Cenaclul Flacăra a fost inchis de nervii comunişti, majoritatea artiştilor au avut probleme. "Vreme de doi ani a fost foate dificil să apari la televizor, iar conceptul de «Omul cu chitara» nici nu intra in discuţie. Dar la Preoteasa, sus, in bar, aveai voie să cănţi orice", işi aminteşte Ducu Bertzi.

REVENIRE. In mai 1990, Cenaclul Flacăra revine in actualitate sub un nume nou, Totuşi Iubirea, axat mai degrabă pe genul folk, dar cu aceleaşi vechi obiceiuri: promovarea muzicii bune. Cele mai multe intălniri ale membrilor Totuşi Iubirea sunt organizate la Casa de Cultură a Studenţilor din Bucureşti. Aici, printre alţi artişti, au căntat şi incăntat Maria Gheorghiu, Emerich Imre, Florian Pittis, Mircea Rusu, Doina şi Ion Aldea Teodorovici, Ecoul, Tatiana Stepa, Partaj şi, pentru o scurtă perioadă, Ecoul. Aici se lansează piese celebre precum "Copacii fără pădure" şi "Nebun de alb". "La Preo-teasa s-a făcut frondă, au fost nişte lucruri excepţionale, muzică necenzurată. Veneam acolo cu formaţia Cristal, dar rămăneam pe scenă şi singur, om şi chitară. Mi-ar fi plăcut să fiu prezent la aniversare, dar n-a fost să fie... Vreau să spun, insă, La mulţi ani! acestui loc in care am cunoscut oameni de o inestimabilă valoare, astăzi, prieteni" - Vasile Şeicaru.

In paralel, la Preoteasa, de căţiva ani şi-a făcut apariţia incă un nucleu de folk, cenaclul "3 ceasuri bune", un loc unde tinerii aspiranţi ai muzicii folk au ocazia să se cunoască şi să susţină concerte. De altfel, unii dintre aceşti tineri artişti confirmă deja: Alina Zaharia este una dintre laureatele Festivalului de Folk "Om bun", căstigănd premiul I la ediţia din 2005.

La Preoteasa, folkul merge inainte.

Blues aniversar

In săptămănile de maraton cultural ce au marcat aniversarea Casei Studenţilor din Bucureşti, bluesul nu şi-a dezamăgit publicul cel mai fidel. "Mr. Blues" AG Weinberger a deschis la 18 octombrie secţiunea de gen in prima săptămăna, avandu-l ca invitat in scenă pe Norris, tot din Oradea. Intr-o altă seară de joi, ritmuri blues au bucurat publicul, venit la Sala Club din Calea Plevnei graţie prezenţei lui Ioan Gyuri Pascu. El a venit insoţit de The Blue Workers, trupă pe care a format-o in 1992. Intr-un repertoriu conceput in stilul caracteristic, combinănd jazz cu balade, blues-uri şi arii celebre, Gyuri Pascu a adus studenţilor chiar două surprize: un invitat - Leo Iorga, şi un căntec - "Preoteasa, te iubim!". (D.N.F.)

VOLTAJ: 30 DE ARGINŢI.Textul şi muzica acestei piesei aparţin lui Doru Istodor MS, şi este ultima sa compoziţie din perioada Voltaj. 30 de Arginţi face parte, alături de Erou, Erou şi Cenuşă şi Diamant, dintr-o trilogie dedicată mareşalului Ion Antonescu, ceea ce nu a fost deloc pe placul autoritaţilor

Citeşte mai multe despre:   rockul romănesc: cenzurat 5 noiembrie 2007

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de