x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Sonorităţi speciale

1
Autor: Daniela Cârlea Şontică 16 Mar 2009 - 00:00

Muzicianul Mircea Drăgan, care a activat în formaţiile Sideral, Modial şi Romanticii, ne-a povestit despre Savoy. 



Ne-a vorbit despre colegialitatea şi spiritul de fair play care existau între muzicieni pe atunci, fiecare dorind ca spectacolul să iasă bine. Mircea Drăgan este acum colaborator pe partea de sunet a compoziţiilor lui Marian Nistor. "Ne-am cunoscut în 1965 când eu făceam muzică alături de Sideral, iar Marian avea trupa Savoy. Ei erau în altă formulă decât cea de azi, iar Marian era sufletul lor, conducătorul de trupă. Era exact aşa cum trebuia să fie un lider, foarte bine aşezat din punct de vedere muzical şi din punct de vedere psihologic. Eu am fost printre primii care a  îmbrăţişat stilul etno-rock şi am avut o influenţă în rândul celorlalte formaţii şi putem spune că am avut o influenţă şi asupra celor de la Savoy cu acest etno, observându-se în maniera de orchestraţie şi compoziţie a lor. Cu timpul, fiecare şi-a găsit locul lui. Ne ajutam între noi, ne ştiam repertoriile unii altora. Puneam fiecare ce aveam mai bun ca să iasă spectacolul bun. Aşa era acum 40 şi ceva de ani. Noi împreună cu formaţiile noastre am activat mai mult la Ansamblul artistic al UTC, dar nu asta era problema, pentru că nu se exprima nici un fel de politică acolo. Era un ansamblu puternic, erau formaţii de muzică uşoară, erau solişti ca Dan Spătaru, Mirabela Dauer, Margareta Pâslaru, Corina Chiriac, erau formaţii de folclor, de dansuri. Turneele care se organizau ţineau cel puţin 2-3 săptămâni, sau chiar o lună, iar la Sala Palatului dădeam un spectacol măcar unul la două-trei luni. Fiind din toate genurile muzicale câte ceva aveam mare succes, ţin minte că toată lumea pe vremea aceea căuta bilete la astfel de spectacole", a spus Mircea Drăgan.

STIL.
Consideră că a fost un lucru bun faptul că Savoy a avut aceeaşi componenţă o perioadă foarte lungă şi le apreciază ceea ce au făcut muzical. "Pe vremea aceea nu erau reproşuri între artişti, de genul de ce să cânte o vedetă azi cu o formaţie sau cu alta, nu, fiecare cânta cu cine voia, nu se supăra nimeni. Totul era să iasă bine şi să avem succes. Marian Nistor a ştiut să-şi facă materialul singur, şi-a dat seama ce parte poate să o facă el cel mai bine şi a făcut compoziţii interesante, care au dus la conturarea stilului formaţiei. Aşa cum a compus el nu prea au compus alţii, era un gen între folk şi rock, cu sonorităţi speciale. Noi cântam jazz-rock sau disco, dar totdeauna dacă evoluam pe aceeaşi scenă publicul ştia care ne este stilul şi venea pentru fiecare dintre noi, toţi aveam succesul nostru", a mai povestit Mircea Drăgan.  

MICROBUL.
Despre perioada de după 1990, muzicianul nu poate avea aceeaşi părere bună, întrucât "s-a schimbat totul", şi atât Romanticii lui Drăgan, cât şi Savoy-ii lui Nistor s-au destrămat. S-a înfiripat însă un alt gen de colaborare între cei doi oameni de muzică: "Am început colaborarea cu Nistor în calitatea mea de inginer de sunet şi regizor muzician, pentru partea de studio, eu îi fac negativele la noile lui compoziţii în proporţie de 90%. Colaborăm bine, cunosc foarte bine stilul lui, îmi dau seama ce îi serveşte în materie de muzică şi ce anume îi vine bine ideii lui muzicale. Marian vine totdeauna pregătit. Noi sutem o generaţie cu microbul muzicii în sânge, odată ce ne-am îmbolnăvit de muzică, minţile noastre lucrează în continuare, noi nu am ieşit la pensie, deşi unii ar vrea ne scoată. Marian lucrează şi acum numai că nu este difuzat aşa cum ar trebui, pentru că oamenii din posturile cheie probabil nu agreează genul de muzică şi sonorităţile noastre. Dar el lucrează, nu e nici o problemă. Publicul aşteaptă muzica lui, dar dacă nu apare pe post nu e vina lui", a încheiat Mircea Drăgan.

"Noi, muzicienii, am avut ocazia de a acumula de-a lungul timpului foarte multe lucruri, aşa încât, atunci când ascultăm o piesă nouă, ne dăm seama ce e valoros în ea şi ce putem să facem să sune bine. Asta e de fapt toată cheia unui material muzical când îl prezinţi publicului, dacă e o creaţie şi nu un copy paste, să aibă consistenţă muzicală".
Mircea Drăgan, muzician

"Chiar dacă am dat concerte pe aceeaşi scenă, fiecare avea publicul lui, pe vremea aceea între formaţii nu existau rivalităţi, din contră, ne ajutam între noi. Dacă se întâmpla ceva îţi sărea în ajutor un coleg de altă formaţie".
Mircea Drăgan, muzician
Citeşte mai multe despre:   drăgan,   savoy,   între

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de