x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

3greu de umplut

0
19 Noi 2004 - 00:00

Continut. Tineti minte cuvantul acesta: el a facut diferenta intre succes si esec in cazul site-urilor de Internet. Tot el va stabili cine castiga bani si cine pierde in momentul in care tehnologia 3G va intra pe piata telefoanelor mobile.

In momentul acesta, majoritatea competitorilor europeni vorbesc inca in cifre: 1, 2, 10 megabiti pe secunda (visez, nu ma puteti opri...) sau in termeni tehnici cu care nu prea stii ce sa faci: broadband, live streaming etc... In prima zi a serviciului insa va fi nevoie sa arati utilizatorului cuvinte, imagini, emotii in cazul cel mai fericit. Dupa care urmeaza ziua 2, aceea in care va trebui sa-l aduci inapoi. La ce?

Nu e clar inca. Literatura de anticipatie a companiilor dezmiarda 3G ca pe tehnologia care va fi in stare sa puna pe un ecran mic, in mana ta, imagini in miscare: filme, stiri, meciuri. Tentatia de a confunda telefonul 3G cu un televizor e mare, insa cine a incercat sa vada un film pe telefon (poate 1.000 de persoane in toata Europa) stie ca treaba asta e cu adevarat un act de eroism, care te transporta nu in lumea viitorului, ci la cel mai apropiat cabinet oftalmologic. De altfel, televizoarele portabile sunt de 20 de ani disponibile in magazine, prind toate posturile din eter si vand cateva mii de bucati pe an. La preturi cat un sfert de telefon 3G.

Experienta DoCoMo din Japonia poate fi un reper, cu toate ca gusturile orientale sunt mult diferite de ale europenilor. Nu e clar daca ne vom amoreza de benzile desenate, chiar cele facute in exclusivitate pentru telefoane. Jocurile ar putea fi o alta solutie, insa platformele 3G nu au capabilitati cu mult sporite fata de actualele telefoane inteligente - si din cate stiu putin producatori (sau operatori...) reusesc sa faca bani din download-ul de jocuri Jawa.

Pana la urma, accesul Internet mobil ramane cea mai mare promisiune - tocmai pentru ca exista deja continutul. Din experienta stiu insa ca nici un telefon fara ecran tactil (din acela cu un mic stilou electronic incorporat) nu e practic pentru accesul web. Ofertele de terminale 3G nu contin insa nici un astfel de dispozitiv. Probabil ca circuitele in plus de care e nevoie ar face aparatul prea gogonat (ca dimensiuni, dar si ca pret...).

Cu ce-ar trebui sa ne tenteze 3G? Greu de spus. Poate un program de stiri video compilat de la toate televiziunile. Poate un serviciu paparazzi popular, care sa traficheze cele mai bune secvente video de amator (stiu la ce va ganditi... dar nu e vorba de asta). Poate un serviciu de catering, cu poza de inalta rezolutie a sarmalelor la caserola pe care ti le trimite "LaMamaAcasa SRL". 3G e greu de umplut. Iar banii nu vin din vanzarea de telefoane, ci din cea de megabiti. Asteptam cu cardul in mana motivele sa-i downloadam...
Citeşte mai multe despre:   editorial

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de