x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Abdomenul lui Hercule

0
Autor: Tudor Octavian 18 Oct 2005 - 00:00
Abdomenul lui Hercule


Nu stiu ce fel de cititor de ziare sunt, dar titlurile de articole si titlurile de pe copertile revistelor le citesc cu nesat, fara sa ma-ntreb intotdeauna ce vor sa spuna.

Un titlu trebuie sa fie o provocare. Cand vin de peste tot, provocarile sfarsesc prin a te buimaci. Ca drogurile. Sunt zile cand astept autobuzul si iau la rand, pe tarabele vanzatorilor de ziare sau in vitrinele chioscurilor, toate titlurile. Si toate-mi spun acelasi lucru: ca eu, omul de pe strada, sunt un ins neinsemnat, ca-n lume lucruri foarte mari stau sa se intample si ca exista oameni care stiu sa traiasca, care au solutia fericirii la indemana, nu conteaza care-i problema. De regula, un titlu interesant imi iese din cap de indata ce dau de altul mai interesant. Iar de titluri din ce in ce mai interesante dau in orice ziar sau revista mi-as arunca privirea. In viata de toate zilele, mai mult decat cel mai mult nu se poate. In jurnalistica, se poate.

La un titlu, desi n-am inteles din prima clipa ce vrea sa spuna, ma gandesc de mai multe zile, deoarece mi s-a infipt in memorie si nu ma slabeste deloc. E mai degraba un imperativ, decat un titlu: "Trage la fiare ca Hercule si construieste-ti un abdomen de invidiat".

Invidiez multi oameni, pentru tot felul de talente sau insusiri. As fi in stare sa-mi scriu autobiografia conform cu invidiile pe care le-am consumat insa de mic. De unele am mai scapat. Dar fiindca nu exista femeie care, cand ne cunoastem, sa nu exclame "Va credeam mai inalt!", am o ciuda fara leac pe toti lunganii. Burtosi intalnesc la tot pasul. Din care cauza, nutresc convingerea ca, in materie de abdomen, cel mai bine e sa nu se vada ca-l ai mare. Dar de aici pana a-l invidia pe un om pentru frumusetea herculeana a abdomenului sau, construit prin munca la fiare, e un drum lung. Inteleg ca domnisoarele au motive sa-si vanture abdomenul pe sub nasul barbatilor, pentru ca buricul e in naturalul sexului. La timpul cand si barbatii vor face caz de muschii lor abdominali, ma gandesc insa nu cu invidie, ci cu mare ingrijorare. Cu multe lucruri poate sa se laude un mascul, nu si cu abdomenul sau. Cu pectoralii, e o chestie. Umerii lati si vanjosi sunt, de cand lumea, blazonul vigoarei. Am cunoscut un baschetbalist care purta la picior numarul 53 si n-avea deloc complexul talpilor sale uriase. Ba dimpotriva, umbla dupa antrenorul care l-ar fi putut ajuta s-ajunga cu ele in Cartea Recordurilor.

In filmele americane, fetele fac caz de frumusetea feselor baietilor. In sine, unele parti ale trupului sunt subiect de perfectionism. Cunosc carti de arta care antologheaza capete, sani, maini, picioare, coafuri, ochi si femei vazute din spate, astfel ca sa intelegem din aceste inventare evolutia idealului. Dar nu am cunostinta de nici un tratat de abdomene. Cat despre reprezentarile lui Hercule in pictura si sculptura, nu abdomenul e marca legendei lui. Trasul la fiare iti face abdomenul tare, dar pentru un titlu macar decent altele-s tragerile. Poate la cap.
Citeşte mai multe despre:   editorial

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de