x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Bijboacă versus Tăriceanu

0
Autor: Dan Constantin 21 Apr 2007 - 00:00

Dacă un lider mondial, cum este Eurocopter, nu se califică nici măcar pentru negocieri la privatizarea unei fabrici, atunci la ce se pot aştepta alţi investitori interesaţi de afaceri în România?

Soţul dnei Bijboacă a comis-o iar. După blătuirea licitaţiei pentru ca avionul Spartan să aterizeze la Forţele Aeriene, Atanasiu mai dă o gherlă cu larg ecou internaţional. A blocat privatizarea IAR Ghimbav, respingând de la negocieri firma Eurocopter SAS Franţa, în condiţiile în care nu există altă ofertă! Angajamentele publice ale premierului Tăriceanu pentru privatizarea uzinei din Braşov sunt demolate, aşadar, de manevrele ministrului Atanasiu, trimis să gestioneze interesele statului la AVAS.

Haos sau minciună? Prostie sau corupţie? Oricare dintre variantele de răspuns cad în spinarea premierului, care nu poate gestiona economia nici atunci când are toate pârghiile în mână. Comunicatul AVAS este o mostră de bătaie de joc la adresa investitorilor, puşi pe fugă de asemenea tratament. Dacă un lider mondial, cum este Eurocopter, nu se califică nici măcar pentru negocieri la privatizarea unei fabrici, atunci la ce se pot aştepta alţi investitori interesaţi de afaceri în România?

Nu cred că momentul ales de clanul Bijboacă să dea lovitura sub centură este întâmplător. Ieri, toată lumea era cu atenţia pe demiterea lui Băsescu, aşa că şansa de a trece neobservată o decizie scandaloasă a AVAS era mai mare. Mai vine şi week-end-ul, şi până luni se uită, şi-a făcut banda socotelile. Metoda este veche, o şi descrie rapsodul: "când fură hoţii caii, noaptea, pe fulgerătură".

Într-o perioadă foarte proastă pentru stabilirea rating-ului de ţară, motivele scăderii acestuia nu trebuie căutate în reaua voinţă a evaluatorilor. Ele sunt oferite en-gros de autorităţile române. Pe lângă scandalul politic, în toi la Bucureşti, vin şi alde Bijboacă să toarne gaz peste foc. Nu erau destule suspiciunile de corupţie şi fără asemenea decizii aberante. Cine dă socoteală pentru locurile de muncă pierdute la Braşov prin hotărârile asumate de Teodor Atanasiu, care dă undă verde în serie proiectelor imobiliare pe cadavrul industriei oraşului?

Palatul Victoria se tot restructurează, iar în ceaţa reorganizărilor, comasărilor, destituirilor sau angajărilor pentru care singurul criteriu este carnetul de partid, se pierd proiecte substanţiale şi bani europeni. În conflictul orb dintre palate, victimele adevărate nu sunt nici Băsescu şi nici Tăriceanu, cu găştile lor. Pierderile adevărate sunt contabilizate în buzunarul cetăţeanului. Iar pariurile pentru amuzament ne dezbracă de fapt pe toţi, după modelul Mircea Badea.
Citeşte mai multe despre:   editorial

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de